וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד, שחר ואביתר נטמנו: "מסרו נפשם על קידוש השם"

3 מההרוגים בעזה הובאו למנוחות. מוקיריו של עודד בן סירא ספדו לצעיר שלחם ברצועה על אף שיכול היה להשתחרר. אמו של שחר תעשה: לא הספקת כלום. אחיו של אביתר תורג'מן: איך נפרדים ממלאך?

צילום: שלומי גבאי, אבי ברומברג - דובר המועצה האזורית חוף הכרמל; עריכה: גדי וינסטוק

(הלוויותיהם של רס"ל עודד בן סירא וסמ"ר שחר תעשה)

אלפי בני אדם ליוו אמש (שלישי) את רב-סמל עודד בן סירא לדרכו האחרונה. מסע ההלוויה חלף מבית הכנסת בניר עציון עד לחלקה הצבאית בבית העלמין שבמושב. עודד היה בן 22 ושירת בגדוד הנח"ל 931. הוא הותיר הורים, מירי ודוד, אחות תאומה ששמה מוריה, ועוד ארבעה אחים: יאיר, מיכל, גלעד ואלחנן.

למסע ההלוויה באו שר הכלכלה נפתלי בנט וראש המועצה האזורית חוף הכרמל כרמל סלע. מוקיריו של עודד סיפרו על נער שנולד וגדל בניר עציון. הוא היה חייכן ואהוב על חבריו. משפחתו וחבריו סיפרו כי על אף שלא היה טיפוס קרבי באופיו, בחר עודד להתגייס ליחידה קרבית, כפי שעשו אחיו הבכורים, והוא התגייס לנח"ל.

נחום ופנינה, סבו וסבתו של עודד מצד אביו, היו מגיבורי גוש עציון. הם היו ממקימי כפר עציון, והיו מהבודדים ששרדו את הקרב האחרון מול הלגיון הירדני. לאחר מכן היו בין מקימי היישוב ניר עציון. עודד היה בחופשת שחרור כאשר נקרא לרצועת עזה. הוצע לו להשתחרר, אך הוא בחר להישאר עם חבריו. הוא נהרג ביום שני בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה.

הלוויתו של עודד בן סירא בניר עציון. יולי 2014. אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל,
הלוויתו של עודד בן סירא בניר עציון. יולי 2014/אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל
הלוויתו של עודד בן סירא בניר עציון. יולי 2014. אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל,
הלוויתו של עודד בן סירא בניר עציון. יולי 2014/אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל

סמל-ראשון אביתר תורג'מן

בהר הרצל נטמן לפני חצות סמל-ראשון אביתר תורג'מן, לוחם בחטיבת הצנחנים שנהרג אתמול בבוקר בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה. תורג'מן, מבית שאן, היה בן 20. הוא התחנך בתנועת בני עקיבא והמשיך בישיבת ההסדר בישיבת הכותל. הוא הותיר אם, אורה, ושלושה אחים גדולים.

נציג צה"ל, איתמר בן חיים, סיפר בהלוויה: "רק לפני מספר חודשים סיימת את המסלול. צנחן. על פי עדויות מפקדך, למדתי שאתה אדם מיוחד. יצאת למבצע למרות ששירותך הסתיים. כמו הבחורים הטובים בעם שיש בארץ הזו, התנדבת לצנחנים. היית אהוב על מפקדייך. לחמת כקשר סמג"ד. אביתר היה והינו איש אמיץ צנחן. כך היה כל חייו, וכך נפל בקרב, חדור מוטיבציה אומץ. בשם כל מפקדי גדוד 202 אני מצדיע לך בפעם האחרונה".

הרב הראשי הספרדי לשעבר, שלמה עמאר, אמר לנוכחים בהלוויה: "אנחנו נפגשים בשעה קשה, ולא רק למשפחה אין שעה קשה ממנה, ולא רק לחברים מהישיבה ולחברים לנשק. זו שעה קשה לכל בית ישראל. הבחורים האלה שהלכו בגבורה, מתוך אמונה בשם וביטחון בשם, הלכו למסור נפשם על קידוש השם. עשו כל השתדלות להציל את העם. אנחנו שומעים את הבכי של ההורים, והלב נשבר. אני אומר כאן, שיידעו אויבינו, שאנחנו אוהבים חיים. אין בעולם שסבל כמו העם שלנו. לא היה מקום שלא עמדו".

הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל/נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל/נועם מושקוביץ

האח, אביה, ספד מעל הקבר: "אביתר, אחי האהוב. איך אפשר להיפרד ממלאך שכמוך? רק לפני שלושה חודשים שמחנו יחד. תמיד היינו מתווכחים בצחוק מי משנינו עשה יותר בצבא. וזהו, עכשיו אתה עשית הכי הרבה. תמיד היית דבק במטרה מבלי להתייאש. שלחת לי הודעה שאתה נכנס ושהכול בסדר. בהודעה האחרונה כתבתי שתשמור על עצמך. אבל את ההודעה האחרונה לא תראה. והלוואי שהיית רואה. אביתרי, אני מת עליך ואוהב אותך המון. תישאר בלבי לעד".

אח נוסף, ינון, לוחם בגבעתי, סיפר כי היה בצו 8 כאשר נודע לו שאחיו נהרג. הוא אמר בהלוויה: "אחי הגדול, נהרגת על קידוש השם. מכאן אני יכול לומר - מדינת ישראל, לא ליפול. צריך לצעוד קדימה. אנחנו מחזקים את כל לוחמי צה"ל. אל ירא לבבכם".

הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל/נועם מושקוביץ

סמל-ראשון שחר תעשה

בפרדסיה נערכה הלילה הלווייתו של סמל-ראשון שחר תעשה, בן 20 מפרדסיה. תעשה, לוחם חטיבת גולני בן 20, נהרג בתקרית הנגמ"ש בשג'אעיה. אמו, היידי, כרעה על הקבר הטרי ואמרה בבכי: "אל תכניסו את שחר לבור הזה. זה לא המקום בשבילו. שחר שלי, אתה אלוף, ועוד לא הספקת כלום".

אלפים ליוו למנוחות את תעשה, בוגר בית הספר התיכון דרור בפרדסיה. מוקדם יותר הגיעו רבים לנחם את משפחתו, מהוותיקות ביישוב. "הוא היה בחור זהב, כולם אהבו אותו", ספד לו ראש מועצת פרדסיה, טל גורקי. "הוא היה מוקד חברתי". שחר תעשה הותיר אחריו הורים ושני אחים, בני 26 ו-17.

(עדכון ראשון: 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully