וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג ביותר: קרי עוכב לבדיקה ביטחונית בקהיר

22.7.2014 / 17:35

המאבטחים בכניסה ללשכתו של סיסי בדקו ידנית את שר החוץ האמריקני, ואילצו את עוזריו לחלוף בגלאי מתכות. בסוף השבוע נהרגו במצרים 22 חיילים בפיגוע הקשה ביותר מאז 2012

אנשי ביטחון ממתינים לשר ג'ון קרי עם גלאי מתכות בכניסה ללשכתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – קהיר, 22 ביולי 2014. AP
המאבטחים המצריים ממתינים לצד גלאי המתכות, היום בארמון הנשיאות בקהיר/AP

אנשי ביטחון מצריים הורו בצהריים (שלישי) לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי לעבור בדיקה ידנית בדרכו לפגישה עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. קרי נפגש עם סיסי כדי לדון במגעים להפסקת אש בין חמאס ובין ישראל. גם עוזריו הבכירים של השר נאלצו לעבור בדיקה ביטחונית.

כתבים של סוכנויות הידיעות רויטרס ואי-פי, שנכחו במקום, תיעדו את אחד המאבטחים מעביר גלאי מתכות ידני על פלג גופו התחתון של קרי. עוזריו הבכירים של השר- בהם ראש הסגל ג'ונתן פיינר, יועצו דיוויד תורן ודוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי - נאלצו לחלוף דרך גלאי המתכות.

מדובר בצעד חריג ביותר. גורמים אמריקניים רמי-דרג כמעט תמיד פטורים מבדיקות ביטחוניות בביקורים רשמיים בחו"ל, והצוותים המארחים נוהגים בכבוד מקסימלי בהם ובמלוויהם.

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, מסרה הערב בתגובה: "ג'ון קרי והצוות מרוכזים בעבודה עם המצרים על הפסקת אש, ולא בשאלה אם עברנו בדיקה ביטחונית".

חדשות נוספות מרחבי העולם
צפו: הנאום המדהים של הפרשן המצרי שתומך בישראל
איראן ניטרלה את מלאי האורניום המאפשר פיתוח פצצה
עיראק: דאעש החריבו כנסיה בת כ-1,800 שנה במוסול

שר החוץ ג'ון קרי עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – קהיר, 22 ביולי 2014. AP
הנשיא סיסי עם שר החוץ קרי - אחרי שעבר בשלום את הבדיקה/AP

על פניו, לא מדובר בניסיון מצרי להשפיל את חברי הפמלייה האמריקנית.

בחודשים האחרונים נוקט סיסי צעדי אבטחה חריגים במיוחד, בין היתר בשל מאבקו בארגוני הטרור. הוא ממעט להופיע בציבור, וביציאות מארמון הנשיאות, מאבטחיו הרבים מקיפים אותו מכל עבר. גם במערכת הבחירות לנשיאות סיסי כמעט שלא נראה בפומבי מחשש להתנקשות.

בתוך כך, צבא מצרים הכריז בסוף השבוע על כוננות גבוהה אחרי ש-21 חיילים וקצינים נהרגו במארב בדרום-מערב המדינה. היה זה הפיגוע הקשה ביותר נגד כוחות הביטחון בשנתיים האחרונות. היום בערב יסתיימו שלושת ימי האבל שעליהם הכריז סיסי לזכר ההרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully