וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם לנתניהו: עליכם לנהוג בריסון מרבי

מזכיר האו"ם אמר כי הוא מכיר בזכות ישראל להגנה עצמית, אך הדגיש: "צריך להפסיק להילחם ולהתחיל לדבר". נתניהו: חמאס זה כמו אל-קאעדה. צה"ל ימשיך להילחם עד להשגת מטרות המבצע

צילום: קובי אליהו, עריכה: מתן חדד

מזכ"ל האו"ם באן קי מון בא בצהריים (שלישי) לישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, במסגרת המאמצים לכונן רגיעה ברצועת עזה ולהפסיק את האש במבצע "צוק איתן". השניים כינסו מסיבת עיתונאים משותפת, ובתחילתה אמר ראש הממשלה כי "קיבלנו את הפסקת האש שביקשו האו"ם והצלב האדום. חמאס הפר אותה". מזכ"ל האו"ם אמר כי זו העת "לדבר ולא להילחם".

מזכיר האו"ם אמר כי הוא מכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הדגיש כי "ישראל היא מדינה חזקה, ועליה לנהוג בריסון מרבי". לדבריו, "פעולות צבאיות לא יגדילו את היציבות של ישראל. אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות, וצריך לקדם חופש וצדק לכל האזרחים".

נתניהו הטיל על חמאס את האחריות למשבר. "נמשיך לעשות את הדרוש כדי להגן על אזרחינו", הבהיר. "אני לא צריך להזכיר שקיבלנו את ההצעה המצרית, שנתמכה באו"ם ובאירופה", אמר נתניהו לבאן. "קיבלנו את הפסקת האש שביקשו האו"ם והצלב האדום - וחמאס הפר גם אותה". ראש הממשלה אמר כי "חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי ומציב אותם בקו האש, אך אנו עושים הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון – תל אביב, 22 ביולי 2014. GettyImages
נתניהו ובאן, הערב בתל אביב/GettyImages

נתניהו סיכם כי "חמאס הוא כמו דאעש, כמו אל-קאעדה וכמו בוקו חראם. יש קבוצות אסלאמיות שפועלות נגד הפלורליזם ונגד החופש. חמאס לא רוצה פתרון של שתי מדינות - הוא לא רוצה פתרון של אף מדינה, הוא רוצה בהשמדתנו. לישראל אין ברירה אלא להגן על עצמה. זו הזכות שלנו. צה"ל ימשיך להילחם במטרות חמאס עד שתושג מטרת המבצע - השבת השקט והביטחון לאזרחי מדינת ישראל תוך כדי פגיעה משמעותית בתשתיות החמאס".

באן בא לישראל, אחרי שביקר בקהיר עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. השניים נפגשו עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ועם שר החוץ סאמח שוכרי. מזכיר האו"ם אמר לנתניהו בצהריים כי הוא מוסר את תנחומיו הכנים לעם ישראל על הנפגעים הרבים במערכה. "עמדתי ברורה. אני מגנה את ירי הרקטות, ועליו להיפסק", הדגיש בפתח דבריו. "ראיתי יחד עם ראש הממשלה את הרקטות. זה מזעזע. אף מדינה לא תוכל לקבל זאת. אני מגנה את השימוש בבתי ספר, בבתי חולים ובמסגדים למטרות צבאיות", אמר.

באן סיפר כי נפגש עם מנהיגי מצרים, כווית וקטאר, ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקטאר ושר החוץ ג'ון קרי. "יש להמשיך במאמצים הבינלאומיים לפעולה בינלאומית. המסר שלי הוא - הפסיקו להילחם, ותתחילו לדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קרי במצרים: המשבר בעזה מחמיר מדי יום

בצהריים, קרי הביע בקהיר תמיכה חד משמעית ביוזמה המצרית להפסקת אש בין ישראל וחמאס. במסיבת עיתונאים שכינס עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי, אמר קרי: "המשבר בעזה מחמיר מדי יום. הקהילה הבינלאומית מתאחדת כעת מכיוון שראינו יותר מדי דם שנשפך. האזרחים לכודים בתוך העימות, ומאות איבדו את חייהם".

לפי מקורות פלסטיניים, המזכיר באן בחן אפשרות לתווך בין הצדדים, ולבקש מהם להגיע ל"הפסקת אש הומניטרית ארוכת טווח" ברצועת עזה. אפשרות זו לא הוזכרה בהצהרתו הפומבית עם נתניהו.

לעת עתה, אין עדיין הסכמה מצרית בנוגע להעברת ערבויות לפתיחת מעבר רפיח. קהיר שבה ודורשת כי חמאס יפסיק קודם כל את האש ורק לאחר מכן יידונו שאר הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully