וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורלו של הנעדר לא ברור - חמאס כבר חוגג "חטיפה"

בכיר חמאס חוסם בדראן פנה בריאיון לישראלים בעברית וטען כי החייל הנעדר אורון שאול מוחזק בידי הארגון. "לכל העם בישראל", אמר בדראן. "הממשלה שלכם אחראית לדם החיילים"

צילום: ערן גילווארג, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בכיר חמאס חוסם בדראן התראיין אמש לערוץ כוויתי, ובמהלך הריאיון פנה לישראלים בעברית וטען כי החייל הנעדר אורון שאול מוחזק בידי הארגון. "לכל העם בישראל", אמר בדראן. "הממשלה שלכם משקרת מההתחלה, והיא אחראית על דם הפלסטיני ועל דם החיילים שלכם. והוא משקר. היום אנחנו אומרים לכם: שאול אהרון החייל הוא בידינו".

עוד על החייל הנעדר:
פרופילים מזויפים של החייל אורון שאול הופצו בפייסבוק
סמל אורון שאול הוא החייל הנעדר; "סיכוי קלוש שהוא חי"
אחד מהלוחמים באסון הנגמ"ש נעדר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורון שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר שלשום הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס בסרטון כי חטפה חייל ישראלי במהלך הלחימה בעזה במסגרת מבצע "צוק איתן", בקרב בשג'עאיה. דובר חמאס הציג תעודת זהות וחוגר השייכים לכאורה לחייל אורון שאול. חמאס לא הציג כל ראיה נוספת לכך שיש בידיו חייל חי או מת. עם זאת, במערכת הביטחון מפקפקים באמינות ההודעה של חמאס, וממשיכים לחפש אחר שרידי גופתו של שאול.

מיד לאחר הדיווח של חמאס בתחילת השבוע הכחיש גורם צבאי את השמועות שנפוצו על אירוע חטיפת חייל צה"ל. מצה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה, אולם שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, דחה בתוקף את הטענות. בפתח כינוס חירום של מועצת הביטחון הבהיר פרושאור כי השמועות על חטיפת חייל הן שקריות. "אין חייל ישראלי חטוף", אמר פרושאור לכתבים במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
קרבות בשכונת שג'אעיה/AP

אתמול ביקרה בבית משפחתו ראש אכ"א, אלופה אורנה ברביבאי. לאחר שסיפרה להורים על מצב הבדיקה בנוגע לגורל בנם, אמר אחד מבני המשפחה כי מבחינתם החייל חי. בתגובה אמרה ראש אכ"א כי הסיכוי שהוא בין החיים קלוש. זאת אף שצה"ל לא יודע בוודאות מה עלה בגורלו.

רחלי גזית, בת דודתו של שאול, מסרה הודעה לתקשורת בשם המשפחה. "ראש אכ"א ורמ"ח נפגעים היו בערב הודיעו שלפי ממצאים בזירה ובנגמ"ש זוהו שישה חללים. מכל הממצאים שנבדקו לא נמצאו ממצאים של אורון", אמרה גזית. "ישנים ממצאים נוספים, הבדיקות לא הסתיימו. אנחנו בקשר רציף עם גורמי הצבא. חשוב לנו להגיד שכל עוד הבדיקות לא הסתיימו ואין ממצאים חד-משמעיים, מבחינת המשפחה – אורון לא חלל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ששת החיילים שנהרגו בתקרית הנגמ"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הודיע צה"ל כי אחד מהלוחמים שהיו בנגמ"ש שנפגע מירי טיל ביום ראשון נעדר, וכי רק שש גופות זוהו בוודאות. "עד כה זוהו בוודאות שישה חללים, וזאת לנוכח מורכבות האירוע. מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים", נמסר.

עוד הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה הרוגים בתקרית - סמל ראשון שחר תעשה, בן 20 מפרדסיה; סמל ראשון דניאל פומרנץ, בן 20 מכפר אז"ר; סמל ראשון אורן נח, בן 22 מהושעיה; סמל שון מונדשיין, בן 19 מתל אביב וסמל בן וענונו, בן 19 מאשדוד. שמו של סמל מקס שטיינברג, בן 24 מבאר שבע, הותר לפרסום אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully