וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד הפייסבוק של ארגון "להב"ה" נמחק

TECH

22.7.2014 / 11:53

העמוד השנוי במחלוקת של ארגון להב"ה, למניעת התבוללות בארץ הקודש, הוסר מפייסבוק, כנראה בעקבות תלונות של גולשים

הסתה לגזענות: פוסטים מעמודי פייסבוק ימניים. פייסבוק, צילום מסך
הסתה לגזענות: פוסטים מעמודי פייסבוק ימניים/צילום מסך, פייסבוק

זמן קצר אחרי שפייסבוק הסיר את העמוד של איש הימין הקיצוני ברוך מרזל, הוסר גם העמוד של ארגון להב"ה למניעת התבוללות בארץ הקודש. העמוד הפופולרי, שעד סגירתו צבר עשרות אלפי אוהדים, עורר לא מעט שערוריות ומחלוקות ברשת החברתית. הוא שם לו למטרה להילחם בתופעה של זוגות מעורבים - יהודים ולא יהודים - בעיקר כשמדובר בערבים או בעובדים זרים. שעות מספר לאחר מכן, נסגר גם עמוד הפייסבוק של איש הימין הקיצוני מיכאל בן ארי.

העמוד פרסם לא פעם פוסטים שעודדו את הגולשים להגיב באלימות, כמו למשל תמונה של אדם מחופש לערבי פצוע ומדמם שמעליו נכתב "ככה ייעשה למי שיחשוב על יהודייה", הפיץ תמונות של נשים יהודיות שיוצאות עם גברים שאינם יהודים או אפילו סתם משוחחות איתם, מה שהיה מוביל לשרשורים ארוכים של קללות ואיומים באלימות כלפי המצולמים. הפעולה השכיחה ביותר של העמוד הייתה לפרסם צילומי מסך של פרופילים ערביים בפייסבוק ושיחות בסמסים, כדי להזהיר את בנות ישראל מפניהם. כמו כן, תיעד העמוד את פעולותיהם בשטח של אנשי להב"ה - ובראשם בנצי גופשטיין - כמו נסיעה משותפת של הקבוצה להפריע לחתונה בין ערבי ליהודיה.

במשך השנתיים האחרונות דיווחו גולשים על העמוד לא מעט, כולל צוות וואלה!טק עצמו בעקבות תכנונים מפורשים לפגיעה באזרחים שהופיעו בעמוד, אך העמוד נותר על כנו. בחודש האחרון, מאז שנושא ההסתות ברשת עלה לכותרות בעקבות מבצע "צוק איתן", הוסרו עמודים ימניים רבים ונדמה היה כי הסובלנות של הנהלת פייסבוק פחתה כלפי סטטוסים פוגעניים - אם כי הנהלת פייסבוק עצמה הכחישה שמדיניותה השתנתה או התקשחה. גם הפעם, כשפנינו לפייסבוק בשאלה מדוע מצאה לנכון להסיר את העמוד של להב"ה דווקא עכשיו, התקבלה אותה התגובה:

"ישנם מקרים רבים בהם אנשים מעלים לפייסבוק תכנים שיש בהם טעם לפגם אשר עשויים לפגוע ברגשות אנשים מסוימים. אולם, לא תמיד מדובר בהכרח בהפרת כללי השימוש של פייסבוק.
עם יותר ממיליארד משתמשים, פייסבוק העמידה מערך כללים אוניברסלי להתנהגות ברשת החברתית, הנודע בשם הסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק. עם קהילת משתמשים המגיעה ממגוון רחב של מדינות, תרבויות וגזע, לעיתים אנו נתקלים בפוסטים מטרידים ופוגעניים. במטרה לאכוף סטנדרטים אובייקטיביים שחשובים לפייסבוק, אנו נסיר תוכן מדווח במידה והוא מפר את כללי השימוש, למשל, כאשר תוכן הופך לאיום ישיר וממשי. יחד עם זאת איננו מסירים תוכן רק משום שהוא פוגעני.
ניתן לדווח על תוכן מפוקפק לפייסבוק באמצעות הלינק המצוי ליד כל פוסט או עמוד. צוות מיומן של מומחים בודק כל דיווח ומסיר תוכן שמפר את הכללים. מומחים אלו עובדים מסביב לעולם במגוון שפות, לרבות עברית, באופן שמספק מענה 24/7 לכל דיווח".

תגובתו של מיכאל בן ארי, בשמו ובשם בנצי גופשטיין: "זה סוג של סתימת פיות. נערער. להערכתנו זו פניה שבאה ממערכות השלטון. סגירה של שלושה דפים ללא סיבה מובהקת ובבת אחת - מישהו פה מפחד".

עוד בנושא:
מותר לפטר אדם בגלל סטטוס שכתב בפייסבוק?
סטודנטיות ב"הדסה" פרסמו סטטוסים נגד צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully