וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמות 6 לוחמי גולני שנהרגו באסון הנגמ"ש

סמ"ר שחר תעשה, סמ"ר דניאל פומרנץ, סמל שון מונדשיין, סמל בן וענונו, סמ"ר אורן נח וסמל מקס שטיינברג הם הלוחמים הנוספים שנהרגו בלילה בין שבת לראשון במסגרת מבצע "צוק איתן"

צילום: דוד קורן, יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסם את שמותיהם של שישה מלוחמי חטיבת גולני שנהרגו בלילה שבין שבת לראשון באסון הנגמ"ש ברצועת עזה. בסך הכול נהרגו 12 לוחמים בתקריות שונות באותו לילה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות נוספות
אחד מהלוחמים באסון הנגמ"ש נעדר
סוכלה הברחת נשק מירדן בסירה בים המלח
ארה"ב לאזרחיה: הימנעו מביקורים בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: אורן נוח, דניאל פומרנץ, שון מונדשיין, שחר תעשה, בן אואונונו ומקס שטיינברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמל-ראשון שחר תעשה

סמל-ראשון שחר תעשה, לוחם גולני בן 20 מפרדסיה, אשר נהרג באסון הנגמ"ש בלילה שבין שבת ליום ראשון. תעשה הוא בוגר תיכון "דרור" בפרדסיה, ולאחר שסיים את לימודיו התגייס לחטיבת גולני. רבים הגיעו לנחם את משפחתו של שחר, שהיא מהוותיקות ביישוב. "הוא היה בחור זהב, כולם אהבו אותו", ספד לו ראש מועצת פרדסיה, טל גורקי. "הוא היה מוקד חברתי".

חן, אחיו הגדול, סיפר כי החלום של שחר היה לשרת בגולני. "בהתחלה הייתה לו בעיה בעיניים ואמא שלי הפתיעה אותו וקבעה לו תור לניתוח לייזר, שלאחריו הוא התקבל לגולני. הוא היה נגביסט, לוחם טוב. בסוף השבוע דיברנו איתו ביום שישי ובשבת, הוא הרגיע אותנו ואמר שהכל בסדר ושבימים הקרובים הוא לא יכול יהיה לדבר איתנו כי הוא יהיה ללא הטלפון". דודתו שושנה סיפרה כי "שחר היה שרוף על גולני. הוא היה חייכן וצנוע. כל חלומו היה להתגייס לחטיבת גולני וכשהוא התקבל לא היה מאושר ממנו. האובדן שלו הוא מכה קשה מאוד למשפחה". שחר הותיר אחריו זוג הורים ושני אחים בני 26 ו-17.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סמל-ראשון דניאל פומרנץ

סמל ראשון דניאל פומרנץ, לוחם גולני בן 21 מכפר אז"ר, נהרג באסון הנגמ"ש בלילה שבין שבת ליום ראשון. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בליך ברמת גן, התגייס דניאל לצבא לשרת ביחידת גולני וסיים לפני חודש קורס מ"כים. חברו לקורס, אור, ספד לו: "תמיד אומרים 'זה הבן אדם הכי שמח', 'הבן אדם שחי הכי הרבה'... עכשיו הבנתי כמה זה נכון, בצורה הכי כואבת. דניאל היה מאיר את כולנו עם שמחתו. היכרות של יומיים עם הבן אדם - ואתה לא מפסיק לצחוק. הוא תמיד דאג לכולם: באוכל, בשמירות ובבקשות יציאה. תמיד כשהיה חסר למישהו ציוד, פומרנץ היה פותר את הבעיה".

"הוא היה מארגן ארוחות בשביל כולנו, נטו כדי שנהיה ביחד ונזכור את הרגע", המשיך אור. "זכיתי לחוות הרבה מהרגעים הללו איתו, ואני מודה על כך לאלוהים. אני לא מסוגל לעכל שקרה, אבל אני יודע שהוא עשה את מה שהוא תמיד רצה. הוא הזה נתן לי דוגמה ל'איך להיות בן אדם יותר שמח', ואני בטוח שאני אחד מיני רבים. הוא היה בן אדם היפראקטיבי, שניתב את היכולות שלו לחריצות ולחברות טובה". דניאל הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

סמל-ראשון אורן נח

סמ"ר אורן נח, לוחם גולני בן 22 מהיישוב הושעיה. נהרג באסון הנגמ"ש בלילה שבין שבת ליום ראשון. לפני גיוסו, למד בבית הספר נתיב ובישיבה התיכונית בטבריה. אורן היה שחקן כדור מים בקבוצת הפועל יקנעם והתגייס לפני שנתיים וחצי לחטיבה, אליה שאף להגיע זמן רב. חברו, בועז עוואד, סיפר על שיחתו האחרונה עם אורן: "דיברנו לאחרונה, והוא אמר שהוא סוגר את הטלפון. ביקשתי שישמור על עצמו. גולני היה בשבילו הכל".

עוד סיפר עוואד: "אחרי הצבא הוא חלם על טיול גדול מעבר לים. הוא היה בחור חזק מאוד, פיזית נפשית, הוא לא רצה שיראו שהוא סובל או שקשה לו". נוח הותיר אחריו זו הורים ושלושה אחים – יוחאי, אלומה והראל. הלווייתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית הכנסת בהושעיה.

סמל שון מונדשיין

סמל שון מונדשיין, לוחם גולני בן 19 מתל-אביב, נהרג באסון הנגמ"ש בלילה שבין שבת ליום ראשון. למד בתיכון עירוני ד' בתל אביב. מנהלת התיכון לשעבר, נעמי טיסונה, אמרה כי "שון היה ילד חמוד, מלא שמחת חיים ומשובת נעורים. מאז ומתמיד היה 'החתיך' - ילד יפה תואר". היא הוסיפה כי: "הוא היה תלמיד טוב שלמד היסטוריה וקולנוע. שון הוא מהילדים הטובים והערכיים, ולכן לא הפתיע שבחר בשירות קרבי". הוא יובא למנוחות בשעה 18:00 בחלקה האזרחית בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב.

סמל בן וענונו

סמל בן וענונו, לוחם גולני בן 19 מאשדוד, נהרג באסון הנגמ"ש שבין שבת ליום ראשון. וענונו התחנך בבית הספר אמי"ת י' שבאשדוד והתגייס לאחר מכן לגולני. מחנכת כיתתו בתיכון, חני בן אבו, סיפרה: "הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה לפני חצי שנה, כשעשינו מפגש בוגרים, אבל רק לפני שבועיים דיברנו כל קבוצת הבוגרים. ניסינו לקבוע מפגש, ובן שהיה קרבי ביקש מאתנו שנחכה שהמבצע יסתיים, אבל המבצע לא הסתיים וגם בן כבר לא איתנו", אמרה בכאב. "הוא היה תלמיד מדהים. כולם אהבו אותו, היה תמיד חברותי, ילד חייכן, תמיד צחק וחייך לכולם, הציב לעצמו מטרות ועמד בהן. תלמידים תמיד אמרו שהוא מודל לחיקוי עבורם, כי הוא ראה בשירות שלו יעד ומטרה ולא ראה דבר בדרך. מאמצע כיתה י"א החליט שהוא יהיה בגולני ומאז התחיל תהליך. הוא נכנס למשטר של כושר ואימונים עד שקיבל את מה שהוא רצה".

על מותו שמעה בן אבו מחבריו לכיתה, בעת שהייתה בטיול משפחתי עם ילדיה בירושלים ושבה לאשדוד עם קבלת הבשורה המרה. "ישר באתי לעודד את ההורים והאחים. אחותו היא תלמידה שלי עכשיו, וזה פשוט לא נתפס". עוד הוסיפה: "הוא ראה את עתידו בצבא, שאף להגיע לקצונה ובנה על קריירה צבאית. הוא מת מות גיבורים, הוא גיבור. אם יש משפט אחד שמתאר אותו בצורה טובה ביותר זה 'אין דבר העומד בפני הרצון'- זה בן. מאד קשה לי לדעת כמחנכת שאני צריכה להיפרד מבן שלי. הוא היה תלמיד, היה חבר, היה בן עבורי". הוא הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים. הוא ייקבר בשעה 17:00 בבית העלמין באשדוד, בחלקה הצבאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שאמו של בן פרסמה בפייסבוק בטרם נהרג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעמוד הפייסבוק של אמו של בן ניתן למצוא את ההודעה המצמררת, שפורסמה בטרם נהרג באסון הנגמ"ש. "ילד שלי, מחכה כבר שתחזור", כתבה וצירפה תמונה שלו לבוש מדים וחבוש בכומתה של החטיבה החומה. "ה' ישמור אותך ואת כל חיילי ישראל", הוסיפה.

סמל מקס שטיינברג

סמל מקס שטיינברג, בן 24, נהרג באסון הנגמ"ש בלילה שבין שבת ליום ראשון. שטיינברג התגייס בשנת 2012, כשנה לאחר שסיים את לימודיו בקולג'. צביקה לוי, מנהל פרויקט חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, סיפר עליו: "דיברתי עם מקס בשבוע שעבר. אמרתי לו שמה שהכי חשוב זה להיות חייל: קסדה, שכפ"ץ, ולהתנהג כמו חייל. הוא השיב: 'אני יודע, כל הנאומים על ארץ ישראל נותנים לנו את המוטיבציה להיות הכי טובים'".

"אני רוצה לספר לכם על מקס שלי, אחי", ספד לו חברו מתן חקק בפייסבוק. "היום הפכתי לאח שכול, היום נשרף לי הלב. מהיום כל יום זיכרון יפרק אותי, מהיום אני מקדיש את עצמי לזכר שלך. אני מבטיח לך שלעולם לא תישכח, אני מבטיח לך שהמורשת שלך תמשיך, אני מבטיח לך שאני אנסה להיות אדם טוב יותר למרות שכמוך לעולם לא אהיה. הספקת להפרד ממני ביום שישי בטלפון, הספקת להפרד מאמא ואבא, מדיאנה, ממיכאל, מג?ייק ומפייג? האחים שלך שכל כך אהבת. אני בטוח שעד הנשימה האחרונה שלך חשבת על העם שלך שאתה שומר עליו וידעת שאתה מוכן לתת את הכל למען הבית. יהי זכרך ברוך לעולם ועד גיבור שלי. אני אוהב אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully