וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שיקול דעת ראוי

חיים שיין

20.7.2014 / 12:59

אמי, שרוב בני משפחתה עלו השמימה במשרפות אושוויץ בירקנאו, דאגה במלחמת השחרור לאחיה היחיד ששרד איתה ולחם בקרב על נגבה. במלחמת יום כיפור אמי דאגה לי, עת נלחמתי עם כמה טנקים מול נתיב הפריצה של הארמיה השלישית. עתה, במבצע צוק איתן, אמי לעת שיבה דואגת ומתפללת לשלום נכדה, מפקד פלוגה מבצעית בנח"ל, המצוי עם חייליו בתוככי עזה. זו דרכן של אימהות יהודיות מופלאות שמגלות תעצומות נפש ונחישות, מתוך ידיעה עמוקה שלעולם לא נוותר על זכותנו לחיות כבני חורין. עם אימהות, רעיות ואחיות שכאלה ננצח, ללא ספק, בקרב על זכותנו לחיות בביטחון במולדת.

על כתפיו של בנימין נתניהו עומדות הכרעות קשות ומורכבות. המערכה מול חמאס כרוכה בדילמות ביטחוניות, מוסריות, בינלאומיות ופנימיות. העולם, שמוכן לסבול בשקט מאות אלפי הרוגים בכל רחבי המזרח התיכון, אפריקה ואסיה, מגלה חוסר סבלנות שכולו צביעות כלפי מדינת ישראל. האנטישמיות הוותיקה התחלפה באנטי?ישראליות. אילו מדינת ישראל היתה יכולה לעשות בעזה את מה שהרוסים עשו בצ'צ'ניה, האמריקנים באפגניסטן, הבריטים בפוקלנד והצרפתים במאלי, סביר להניח שחמאס כבר היה יורד על ברכיו לפני שבועיים. קל מאוד להתלהם ולומר שלא צריך להתייחס לעולם. האמירה קלה, הביצוע יותר מסובך.

אשר על כן, בהיעדר אפשרות להכריע את חמאס מהאוויר, עומדת הברירה של כניסה קרקעית לעזה. צה"ל ערוך ומוכן לכך. ביומיים האחרונים כבר קיבלנו בדמע את משמעות הלוחמה מבית לבית וממנהרה למנהרה במאורת הצפעים של עזה. בלית ברירה אחרת, צה"ל יבצע את משימתו בנחישות ובאמונה בצדקת הדרך.

יש בתוכנו פרשנים ופוליטיקאים שמטיפים להרים ידיים, לוותר ולדבר עם חמאס על שלום. יש רק לקוות שהציבור הצמוד לאמצעי התקשורת מבין כי מדובר בחלום באספמיה. חמאס רוצה לסלק אותנו מארץ ישראל, לא פחות מזה. כך הם אומרים ובאמת מתכוונים. אזרחי ישראל ברובם הגדול תומכים בהחלטות הקבינט. אינני רוצה להצטרף לשורת המקהלה של הלשעברים, שמציעים הצעות מכאן ועד לרצועת השידור האחרונה. החלטות הקבינט עד כה הוכיחו שיקול דעת, קור רוח ונוהל ראוי. הציבור סומך את ידיו על הממשלה וייתן לה גיבוי לכל החלטה שתפסיק את הסכנה העזתית לביטחון האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully