וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היממה שגרמה לקבינט להצביע בעד כניסה קרקעית

18.7.2014 / 0:10

סרבנותו של חמאס להפסקת אש, בצירוף ניסיון הפיגוע באמצעות מנהרה, הובילו להחלטה, מתוך הבנה כי ישנם איומים שכיפת ברזל לא יכולה לסכל. כל זמן שישראל לא נגררת לכיבוש הרצועה, יהיה לה מרחב תמרון ולגיטימציה בעולם

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

הפעולה הקרקעית שהחלה אמש (חמישי) צה"ל ברצועת עזה, נידונה בישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני כבר יותר משבוע. גורמי ביטחון בכירים שהופיעו בפני הקבינט, בראשם הרמטכ"ל בני גנץ, דיברו על הצורך לפעול נגד המנהרות של חמאס ברצועה - היעד המרכזי של הפלישה הלילה. השרים שמעו, התלבטו והחליטו בתחילת השבוע להסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לקבל החלטה סופית בנושא.

ההחלטה הסופית לתת "אור ירוק" לתכניות שהציג צה"ל התקבלה היום, במהלך התייעצות ביטחונית שקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון בקריה בתל אביב. תרמו לה שתי התפתחויות מן היממה האחרונה: סיכול פיגוע התופת באמצעות מנהרה באזור קיבוץ סופה, שהדגישה את הצורך הדחוף לטפל באיום המנהרות, ו"סיכול" האפשרות להפסקת אש על ידי חמאס בשיחות שהתקיימו בקהיר, שם נרשמה התקדמות מסוימת - אבל לא מספיק כדי להפסיק את הלחימה.

חיילים צנחנים נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
סרבנות חמאס הובילה לאישור המהלך בקבינט. היערכות לכניסה הקרקעית, אמש/דובר צה"ל

נתניהו יכנס היום את שרי הקבינט ולאחר מכן את כל שרי הממשלה, כדי לעדכן אותם בהתפתחויות. את שעות הלילה יעביר ראש הממשלה בהתייעצות ביטחונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וגורמי ביטחון נוספים בקריה בתל אביב. בסביבתו של נתניהו מדגישים כי מטרת המבצע נותרה כשהייתה - השבת השקט לתקופה ממושכת תוך פגיעה קשה בחמאס.

הדיווחים שפורסמו בשעות הצהריים על כך הפסקת האש "תיכנס לתוקף מחר בשש בבוקר" היו מוגזמים: בשיחות נרשמה התקדמות אבל לא מספקת. כפי שאמר גורם ישראלי בכיר לוואלה! חדשות, "חמאס נמצא כרגע בראש אחר לחלוטין - הוא מתעניין בטרור ולא בהפסקת אש". ההנהגה הישראלית, לעומת זאת, רצתה להימנע מן התסריט הזה והעדיפה באמת ובתמים להיכנס להפסקת אש בתנאים שהציעה מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר – תל אביב, 15 ביולי 2014. AP
לגיטימציה בעולם הוא קיבל, כל זמן שישראל לא תיגרר לכיבוש הרצועה. נתניהו/AP

ראש הממשלה נתניהו, שספג מתקפות פוליטיות מימין בימים האחרונים על רקע "הססנותו", כולל מצד חברים בקבינט שלו, הצליח ליצור לישראל מרחב פעולה נוח מבחינה בינלאומית: העולם אמנם מודאג מהפגיעה באזרחים חפים מפשע בעזה ופועל במרץ כדי להביא להפסקת אש, אבל רוב המנהיגים מגלים הבנה להחלטותיה של ישראל - בנושא הרקטות וגם בנושא המנהרות, איום קונקרטי שמולו אין פיתרון דמוי כיפת ברזל.

בירושלים הראו בחיוב בעיקר את ההודעות שיצאו מקהיר, שם האשימו גורמים בכירים את חמאס באחריות למשבר הנוכחי. שר החוץ המצרי אמר במפורש כי אם חמאס היה מקבל את ההצעה להפסקת אש, אפשר היה להציל חיים של אזרחים רבים בעזה. גורם מדיני ששוחח הערב עם וואלה! חדשות אמר כי "כל עוד היעדים שלנו יישארו ממוקדים ולא ניגרר לרעיונות כמו כיבוש רצועת עזה, תהיה לנו אפשרות לפעול בצורה אפקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully