וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון זלקינד מעביר את ההפסדים הצבורים של השקם - כ-300 מיליון שקל - לאלקטרה צריכה

אילן מוסנאים

2.9.2002 / 12:34

אלקטרה תרכוש מידי אלקו החזקות את מניות השקם תמורת 85 מיליון שקל; העסקה מתבצעת לפי מחיר הנמוך מהמחיר בו מחקה אלקו את השקם מהבורסה



גרשון זלקינד מעביר את מלוא האחזקות בשקם לידי החברה הבת אלקטרה מוצרי צריכה (71.1%).זאת, פחות מחודש לאחר שזלקינד מחק את שקם מהבורסה באמצעות הצעת רכש לציבור שהגישה אלקו רשתות.



חברת אלקטרה מוצרי צריכה מסרה לבורסה כי תכנס ב-30 לספטמבר אסיפה שתאשר את רכישת מניות שקם על ידי החברה הבת אלקטרה סחר, שבבעלותה המלאה. אלקטרה סחר תשלם בעבור המניות סכום של 85 מיליון שקל, בעסקה שתתבצע לפי מחיר של 37.5 אגורות למניה, הנמוך מהמחיר של 45 אגורות לפיו נמחקה שקם מהבורסה.



בין הצדדים הוסכם כי לצורך ביצוע העסקה הוערכה פעילות השקמיות, שהופסקה במאי השנה, בשווי אפס. השקם כבר הפחיתה את הפעילות לאפס בדו"חות הרבעון השני של 2002.



בעבר פורסם כי בכוונת אלקו לנצל את ההפסדים הצבורים של השקם שמסתכמים בכ-300 מיליון שקל, ובין היתר הוזכרה אלקטרה כמועמדת לרכישת החברה. אלקטרה פועלת במגוון רחב של תחומים באמצעות מספר חברות בנות. לחברה פעילות בתחומי מערכות מיזוג אוויר מרכזי, מעליות ודרגנועים, מערכות חשמל, מערכות תברואה, מיזוג אוויר לרכב, ייצור ציוד, עבודות גמר בבנייה, עבודות אלקטרומכניות באירופה, ייזום והקמת פרויקטים בתחום הנדל"ן, השכרת מבנים בארץ ובחו"ל ועוד.



החברה שמצליחה למרות ההאטה והמיתון במשק הישראלי להציג תוצאות חיוביות בדו"חות הכספיים, רשמה ברבעון ה-2 של 2001 רווח של 32.6 מיליון שקל במחזור הכנסות של 725.3 מיליון שקל.



בשנה האחרונה רכשה אלקו רשתות, יחד עם איש העסקים יהודה שנהב את מניות המדינה בשקם - 23% לפי שווי של כ-87 מיליון שקל. בהמשך החודש רכשה אלקו משנהב את המניות תוך שהיא משאירה בידיו רווח נאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully