וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונספירציה של פיפ"א: "הבחירה במסי היא סקנדל. הרגע ההזוי של הגמר"

ביקורת נוקבת בעולם על בחירת מסי לשחקן המצטיין של המונדיאל: "ביזארי, הוא אפילו לא היה הכי טוב בנבחרת ארגנטינה בטורניר. איך הוא זכה בזה?". 92.5 מהמצביעים בסקר בספרד טענו: "מסי לא ראוי לפרס". ואיך אדידס קשורה לסיפור המוזר הזה?

שחקני נבחרת גרמניה אחרי הזכייה במונדיאל/צילום: ענבל מנור, עריכה: גדי וינסטוק

מונדיאל 2014 סיפק לא מעט רגעים גדולים ולצידם, רגעים מוזרים והזויים. אחד מאותם רגעים שמשתייכים לקבוצה השנייה הגיע בסיום הגמר, כאשר ליאונל מסי, שהפסיד עם ארגנטינה את התואר לגרמניה, נקרא אל הבמה לקבל את תואר השחקן המצטיין של הטורניר.

מסי קיבל את התואר למרות שלא כבש אף שער לאורך ארבעת משחקי הנוקאאוט, בהם שיחקה ארגנטינה 450 דקות של כדורגל. בשלב הבתים הוא מצא את הרשת ארבע פעמים והיה האיש של ארגנטינה, אולם נחלש ככל שהטורניר התקדם ולכן ההחלטה להעניק לו את פרס השחקן המצטיין נתפסה ככלי שיווקי נוסף של פיפ"א.

ליאונל מסי זוכה בתואר השחקן המצטיין של המונדיאל. AP
אפילו הוא לא גאה בזכייה הזו. מסי/AP

בשלב הבתים גרף מסי את פרס ה-MVP של המשחק בכל אחד משלושת המשחקים שקיימה ארגנטינה והוא עשה זאת גם בניצחון הדרמטי על שוויץ בשמינית הגמר. ברבע הגמר היגואין זכה בתואר אחרי שער הניצחון שלו מול בלגיה ובחצי הגמר היה זה סרחיו רומרו, שניצח את דו קרב הפנדלים מול הולנד. כך למעשה, מסי סיים עם יותר תארי MVP בטורניר מכל שחקן אחר, ארבעה בסך הכול, אולם זה לא קריטריון שעומד בפני הוועדה הבוחרת את השחקן המצטיין של המונדיאל, ועדה בה היו חברים בין היתר ג'רארד הוייה, סאנדיי אוליסה ואחרים.

כך למשל, בדיקה באתר המונדיאל הרשמי של פיפ"א עצמה, שם דירוג של כל השחקנים לפי ה"רייטינג" שלהם, מדד משוכלל לביצועים על כר הדשא, מסי לא נמצא בעשירייה הראשונה, המורכבת מטוני קרוס (9.79 מתוך 10), קארים בנזמה, אריאן רובן, טיאגו סילבה, אוסקר, סטפן דה פריי, תומאס מולר, דויד לואיז, חאמס רודריגס וניימאר. מיד אחריהם מופיע מסי, במקום ה-11.

אפילו דייגו מראדונה, אחד מחסידיו הגדולים של מסי, הודה לאחר הבחירה: "הייתי נותן לליאו כל פרס בעולם, אבל אנשי השיווק של פיפ"א רצו לתת לו פרס שהוא לא זכה בו, משהו לא מוצדק. אני חושב שגם הוא לא רצה ללכת לקחת את הפרס. השחקן הטוב במונדיאל לדעתי היה חאמס רודריגס".

עוד באותו נושא

ההפתעה: מסי זכה בשחקן המצטיין של המונדיאל

לכתבה המלאה
ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה זוכה בתואר השחקן המצטיין של המונדיאל עם מנואל נוייר. AP
נוייר קיבל את כפפת הזהב, אבל גם הוא היה ראוי ממסי לפרס הגדול/AP

לאחר שגם המונדיאל הקודם הסתיים עם מחלוקת, כאשר דייגו פורלאן האורוגוואי זכה בפרס השחקן המצטיין למרות שנבחרת ספרד הניפה תואר היסטורי, מיהרו ברחבי העולם לציין היום שכל ארבעת הזוכים האחרונים בתואר הנחשק היו שחקנים שייצגו את חברת "אדידס". אותה חברה היא גם נותנת החסות הרשמית של הטורניר, שאף ייצרה את כדור הבראזוקה, איתו שיחקו במונדיאל. אוליבר קאן זכה ב-2002, זינדין זידאן ב-2006, פורלאן ב-2010 ומסי כעת. אף אחד מהם אגב, לא זכה במונדיאל באותו טורניר, מה שהגביר את הטענות לקונספירציה.

וזה לא נגמר שם: שתי הפיינליסטיות בגמר, גרמניה וארגנטינה, מיוצגות על ידי אדידס. מלבד מסי, גם הכובש המצטיין של הטורניר (חאמס רודריגס), השוער המצטיין (מנואל נוייר), מלך הבישולים (חואן קואדראדו), הקבוצה ההוגנת (קולומביה) ושמונה מ-11 השחקנים שנבחרו לנבחרת הטורניר, כולם אצל אדידס. ההאשטג של החברה לכבוד המונדיאל #allin, היה המשומש ביותר בטוויטר (917 אלף אזכורים) בחודש האחרון והחברה זכתה לצמיחה הגדולה ביותר ברשתות החברתיות, 14.5 אחוזים.

פול הייוורד, העיתונאי הבכיר של ה"טלגרף", כתב בטורו: "אחד המונדיאלים הטובים אי פעם הסתיים עם שריקות בוז גם לנשיאת ברזיל וגם לנשיא פיפ"א. האוהדים ביציע הרגישו את הסקנדל כשהם ראו את בסטיאן שווינשטייגר, השחקן הכי טוב של גרמניה, צולע ומותש, את חאבייר מסצ'ראנו המיוזע בוכה ואת מסי עולה לקבל את תואר השחקן המצטיין של הטורניר. בחירה ביזארית, שמביכה גם את השחקן עצמו".

פרשן ה"אס" אלפרדו רלאניו כתב: "אפילו האוהד הארגנטינאי הכי אופטימי לא חשב שמסי יזכה בשחקן המצטיין. זה היה הרגע ההזוי של הגמר. הוא אפילו לא היה השחקן הכי טוב של ארגנטינה במונדיאל הזה, מסצ'ראנו היה. אני לא חושב שאפילו מסי יכול לחוש גאווה על הזכייה הזו. אני חושב על חאמס, רובן, מולר, קרוס. איך קרה דבר כזה? הדברים שהולכים בפיפ"א...". ב"מארקה" הריצו סקר ואחרי למעלה מ-32 אלף הצבעות, 92.5 אחוז מהמצביעים ענו "לא" לשאלה "האם מסי הוא זוכה ראוי בשחקן המצטיין".

חאבייר מסצ'ראנו שחקן נבחרת ארגנטינה עם ליאונל מסי. AP
אפילו בארגנטינה מסי לא היה הכי טוב בטורניר. מסצ'ראנו כן/AP

ב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי הכריזו: "מסי נכשל, אבל פיפ"א עדיין במיטבה". ב"גלובואספורטה" ציטטו את מאמן נבחרת מקסיקו המרתק, מיגל הררה, שאמר: "זו בחירה אבסורדית" ואפילו ה"אולה" הארגנטינאי תהה: "למסצ'ראנו לא הגיע יותר מאשר למסי? מסי עלה לקבל פרס שהוא יודע שלא מגיע לו".

בחברת ההימורים "פאדי פאוור", שם תמיד יודעים לספק הלצה טובה, צייצו מיד לאחר הבחירה: "ברייקינג ניוז - ליאונל מסי זכה בתואר השחקן המצטיין של מונדיאלים 2018 ו-2022". ג'ואי בארטון צייץ: "איך מסי זכה בזה????" ואילו כתב ה"טלגרף" הנרי ווינטר צייץ: "לחאמס רודריגס, תומאס מולר ובסטיאן שווינשטייגר היה טורניר טוב יותר ממסי".

והפרעוש עצמו, הוא רק אמר: "כרגע הפרס הזה בכלל לא מעניין אותי. שום דבר לא מעניין אותי, רק רציתי להביא את הגביע לארגנטינה ולשמח את כולם". ורק מאמן נבחרת ארגנטינה, אלחנדרו סאבלה, גונן על הבחירה: "מסי היה בפנתאון של שחקני הכדורגל ואני חושב שהטורניר הזה רק חיזק את מעמדו שם. הוא זוכה ראוי בפרס, הוא נתן טורניר נהדר והיה חלק מהותי מהעלייה שלנו לגמר. אני באמת מאמין שהוא ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully