וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפיסה": ריאיון עם אריק מקורמק על המהפכה של "וויל וגרייס"

כוכב "וויל וגרייס" לשעבר וכוכב "תפיסה" כיום אריק מקורמק מדבר על המהפכה שעשתה "וויל וגרייס" ועל איך פרס האמי שקיבל בזכותה עדיין משפיע עליו

יח"צ - חד פעמי

אריק מקורמק עלול היה לשקוע בתהום הנשייה כשחקן קנדי זניח למדי, שהישג השיא שלו היה להגיע לשלבים האחרונים באודישנים לדמות של רוס ב"חברים". אבל אז הגיעה 1998, והוא קיבל את התפקיד הראשי ב"וויל וגרייס", וכך זכה להירשם בהיסטוריה בתור כוכב אחת הסדרות הראשונות שהציבו במרכזן גיבור הומוסקסואל.

בשמונה השנים שמקורמק עשה זאת, הוא הספיק לצבור המוני מעריצים, לגרוף פרס אמי ולהרחיב את השפעתו הרבה מעבר לגבולות המסך הקטן. לא אחר מאשר סגן הנשיא ג'ו ביידן אמר לפני שנתיים כי "וויל וגרייס" תרמה יותר מכל דבר אחר לתמיכה של הציבור האמריקאי בנישואים חד-מיניים.

אריק מקורמק. דימטריוס קמבוריס, GettyImages
אפילו בבית הלבן מעריצים אותו. אריק מקורמק/GettyImages, דימטריוס קמבוריס

ב-2006 ירדה "וויל וגרייס" מן המסך, והיה ברור כי ייקח לכוכב זמן להמציא את עצמו מחדש. כצפוי, התהליך הזה אכן לא היה קל, אבל בסופו של דבר זה קהה בתחילת העשור, עת קיבל מקורמק, כיום בן 51, את התפקיד הראשי ב"תפיסה" – אמנם לא להיט עם חשיבות היסטורית, אבל בהחלט סדרה אהודה למדי. עונתה השנייה, שכבר שודרה בארצות הברית, הגיעה לפני כמה שבועות לישראל, ולפני כמה חודשים נחת השחקן בפריז, כדי להתחיל בה את צילומי העונה השלישית.

אני פוגש את מקורמק בעיר האורות, ומובן כי במפגש פנים אל פנים הוא נינוח הרבה יותר מדמותו בסדרה – פרופסור למדעי המוח, שמצד אחד מנצל את גאוניותו כדי לסייע ל-FBI ומצד אחר מתקשה להתמודד בעצמו עם הסכיזופרניה הפרנואידית ממנה הוא סובל. לכאורה, זו לא דמות שתזכה לשירי הלל מסגן הנשיא על תרומתה החברתית, אך השחקן משוכנע שגם היא פורצת דרך, בדרכה.

"אמנם עברו תריסר שנים בין העונה הראשונה שלי כוויל והעונה הראשונה שלי ב'תפיסה', אבל אני חושב שיש קו מקשר בין שתי הדמויות", הוא אומר. "שתיהן שוברות סטיגמות ומנתצות טאבו חברתי. במקרה של וויל, כמובן, זה היה הדעות הקדומות לגבי הקהילה הגאה. עכשיו, זה הדעות הקדומות לגבי מחלות נפש, דבר שנותר בגדר טאבו עוד יותר גדול מנטיות מיניות. משפחות בימינו אולי ידברו בשוויון נפש על הבן ההומו שלהן, אבל הן לא יעזו לדבר על הדודה המשוגעת, כי זה משהו שכולם בורים לגביו ונבוכים ממנו. אני מרגיש שאני פותח דלת ב'תפיסה', ומציף נושא שחשוב ובכלל לא מובן מאליו לדבר עליו".

אתה חושב שהדמות שלך היא חיזוק נוסף למיתוס ארוך השנים בדבר הקשר ההכרחי בין גאונות לטירוף?

"אני בהחלט מאמין שיש קשר כזה, ואני לא היחיד שחושב ככה. אתן לך דוגמה: כשרק התחלתי לצלם את הסדרה, פגשתי מישהי במכולת. היא שאלה אותי מה אני עושה עכשיו, ואמרתי לה שהתחלתי לגלם דמות של מדען מוח. היא ענתה לי שזה צירוף מקרים, כי היא ראש המחלקה למדעי המוח באוניברסיטה קנדית, ואז לקחה אותי לסיבוב במעבדות שם, ותוך כדי הסיור הצהירה בפניי שלדעתה לפחות חצי מהמחלקה שלה לא שפויה. בקיצור, לדעתי הגבולות בין גאונות וטירוף צרים עד מאוד. מדעני מוח הם בדרך כלל כל כך גאונים, שהם כבר על הקצה, וזה נכון כמובן גם לגבי מוזיקאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חצי ממדעני המוח כל כך גאונים שהם משוגעים". אריק מקורמק ב"תפיסה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שהריאיון מתקיים בהקשר של "תפיסה", קשה שלא לדבר עם מקורמק בעיקר על "וויל וגרייס", ובלבחון אותה בפרספקטיבה, לאור כל השינויים התרבותיים והחברתיים שהתחוללו בארצות הברית לאחר עלייתה לשידור. מעניין למשל לשמוע את התייחסותו לאותה אמירה של ביידן לגבי חשיבותה של הסדרה.

"בגדול, אני מסכים עם מה שכבוד סגן הנשיא אמר", מצהיר השחקן. "אני חושב שהשיטה הכי טובה ובעצם היחידה לשנות את דעת הקהל, היא לעשות זאת בדרכי נועם: למשל, באמצעות דמויות אהודות, שנכנסות לסלון של הצופה פעם בשבוע. הטלוויזיה יכולה כך לסחוף יותר אנשים מאשר כל משמרת מחאה מול בניין הקונגרס. כשאנשים רואים שנה אחר שנה דמות מעוררת הזדהות של הומו במסך הקטן שלהם, אז פתאום קל להם הרבה יותר לקבל הומואים, ולבן שלהם קל יותר לצאת מהארון בפניהם. אני בהחלט חושב ש'וויל וגרייס' שינה את הזרם".

ומי אתה חושב שממשיך את המורשת הטלוויזיונית שלכם בצורה הכי טובה?

"'משפחה מודרנית' כמובן. כבר בפרק הפיילוט, פגשנו זוג גאה נשוי עם ילד, ובכך הסדרה לקחה את מה שאנחנו עשינו צעד אחד קדימה".

בזמנו זכית באמי על "וויל וגרייס". זה משהו שעדיין משפיע לך על הקריירה? עד כמה זה היה חשוב לך?

"עד כמה זה היה חשוב לי? הנה הפסלון פה איתי, אני לא זז בלעדיו... סתם, סתם. תראה, ברצינות: אני חושב שכל שחקן תמיד מחכה לאיזה אות שיאשר לו שהוא עשה את הדבר הנכון במשך כל הזמן הזה, ומבחינתי הפרס היה אישוש כזה. אז גם אם אני לא מלטש ומבריק את הפסלון כל בוקר, מבחינתי הוא היה הדרך של הקולגות שלי להגיד לי 'אתה עושה עבודה טובה, טוב שבאת, תמשיך ככה'".

מעתה אתה לא מסתפק רק בעבודת המשחק, ובעונה השלישית תעבור מאחורי המצלמה ותביים כמה פרקים. למה החלטת לעשות זאת דווקא עכשיו?

"תמיד רציתי לביים. קיוויתי להתחיל עם סרט עלילתי ארוך, אבל בימינו קשה עד בלתי אפשרי לגייס מימון לפרויקטים בעולם האינדי, אז טבילת האש שלי תהיה עם הסדרה. זה לא אידיאלי, כי לא יהיה לי קל פתאום לביים את עצמי כבר בניסיון הראשון שלי ועוד בתוך לחץ הקבוע של העבודה על כל הפרקים האחרים שאני רק משחק בהם, אבל יש לי הרגשה שאהב את זה וארצה לביים עוד".

"תפיסה" משודרת ב-HOT ובקרוב גם ב-yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully