וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "המערכה נגד חמאס תתרחב, ולא תהיה קצרה"

כתבי וואלה!

9.7.2014 / 11:08

שר הביטחון ביקש מהציבור "לשמור על אורך רוח", והבטיח כי הארגון העזתי ישלם "מחיר כבד מאוד" על הירי לשטח ישראל. הבוקר שוב נשמעו אזעקות במרכז, ורקטות יורטו בשמי גוש דן

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, שי מכלוף, יותם רונן, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הביטחון משה יעלון אמר היום (רביעי) צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה וגובה "מחיר כבד מאוד מחמאס". "המערכה נגד חמאס תלך ותתרחב בימים הקרובים, והמחירים שהארגון ישלם יהיו כבדים מאוד. נמשיך להכות בחמאס ובארגוני הטרור האחרים ברצועה מכות קשות מהאוויר, מהים ומהיבשה כדי להבטיח ביטחון לאזרחי ישראל", אמר יעלון.

"אנו משמידים אמצעי לחימה, תשתיות טרור, מערכות פיקוד ושליטה, מוסדות חמאס, מבני ממשל, בתי מחבלים והורגים מחבלים בדרגי פיקוד שונים. הפעילות הזו תימשך ותיגבר. מבחינתנו מדובר במערכה לא קצרה, ועלינו להמשיך לשמור על אורך רוח וסבלנות", הוסיף.

הבוקר נמשך הירי למרכז הארץ ואזעקות נשמעו בתל אביב וברחבי גוש דן, וכן באשקלון ובאשדוד. חמש רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר גוש דן יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, קיבלה אחריות על הירי. לא דווח על נפגעים או על נזק.

יוצאים לחדר מדרגות בזמן אזעקה בתל אביב. יולי 2014. דרור עינב
הירי למרכז הארץ חודש. תושבי תל אביב בחדר מדרגות/דרור עינב

מוקדם יותר העריך גורם צבאי כי "חמאס ימשיך בירי לעבר גוש דן גם היום, במטרה לפגוע במרכז הארץ". לדברי הגורם, בידי חמאס כמה עשרות טילים בעלי טווח שכולל את יישובי מרכז הארץ, זאת לאחר שאמש התפוצצה במפעל ירקות בחדרה רקטה מסוג M-302, שנמצאה באונייה האיראנית "קלוז סי", והיא בעלת טווח של יותר ממאה קילומטרים. נפילות נרשמו אמש גם בראשון לציון ובירושלים. בתגובה לירי הרקטות לישראל, חיל האוויר תקף הלילה 160 יעדים ברצועת עזה. עד כה מתחילת מבצע "צוק איתן" הפציץ צה"ל 434 מטרות ברחבי הרצועה. בנוסף, הפלסטינים דיווחו כי חאפז חמד, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג יחד עם חמישה מבני משפחתו בתקיפת צה"ל בבית חנון.

אמש פגעו שתי רקטות בשני יישובים שונים במועצה האזורית מטה יהודה הסמוכה לבירה, אולם לא היו נפגעים. רסיסים פגעו בבית באחד היישובים. רקטה נוספת נפלה באשדוד והיא גרמה לנזק במרכז קניות. רקטה פגעה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה נזק למבנה ולכלי רכב. רקטה נפלה בשטח פתוח ליד ראשון לציון. תושבים בשרון דיווחו על הדי פיצוצים. שתי רקטות שלא התפוצצו נחתו במרפסת בית בחולון וברחוב באשדוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שידור חי מרצועת עזה

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

נפילת רקטה ברמת רזיאל. יולי 2014. יואב דודקביץ'
הרקטה ביישוב ליד ירושלים, אמש/יואב דודקביץ'

לאחר חצות נמשך הירי לעבר ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה הלילה רקטה שנורתה לעבר באר שבע. שמונה רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים באזור העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק. בנוסף לכך, במועצה האזורית אשכול התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

רקטה נפלה באזור חדרה. שלומי גבאי
הרקטה בחדרה/שלומי גבאי
נפילת רקטה במועצת מטה יהודה שליד ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
רסיסי הרקטה בבית ביישוב במטה יהודה/יואב דודקביץ'
חיילים בכרם שלום שם היה ניסיון חדירה. יולי 2014. יותם רונן
חיילי צה"ל באזור כרם שלום/יותם רונן

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו כי שוגרו ארבע רקטות מסוג M-75 לעבר ירושלים, וטיל מסוג R160 לעבר חיפה, דבר שיכול להסביר את האזעקות באזור קיסריה וזכרון יעקב.

אזעקות היו גם בבאר שבע, בהרצליה, בכפר סבא, באשדוד ובאשקלון בעקבות שיגור של עשרות רקטות לאזור. מעל אשדוד וגוש דן בוצעו ירוטים מוצלחים של מערכת "כיפת ברזל".

הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לירי על המרכז וטען שמדובר ברקטה מסוג פאג'ר 5. פיקוד העורף הורה לרשויות המקומיות באזור המרכז, בשרון, בשפלה ובסביבת ירושלים לפתוח את כל המקלטים העירוניים. שני בני אדם בבת ים לקו בחרדה. בכל העת נורו עשרות רקטות על הדרום ועוטף עזה.

"צוק איתן": כותרות אחרונות
7 הרוגים בתקיפה בעזה, 40 אלף חיילי מילואים יגויסו
מדריך לשעת חירום: כך עליכם לנהוג בזמן אזעקה
ניסיון חדירה של מחבלים מהרצועה לקיבוץ זיקים

מטח רקטות לעבר גוש דן. יולי 2014. שי מכלוף
המטח לעבר המרכז/שי מכלוף
רקטה בשמי ירושלים. עידן אלמליח, מערכת וואלה! NEWS
ירוט בשמי ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, עידן אלמליח

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב, יוחנן דנינו, קיים אמש הערכת מצב מיוחדת עם סגל הפיקוד של המשטרה בנושא מבצע "צוק איתן" והתייחס להסלמה: "בעת הזו משמעת אזרחית תציל חיים. משטרת ישראל מנהלת מערכה אזרחית המתנהלת לצדה של המערכה הצבאית".

"חמאס ינסה לשגר מטחי רקטות נוספים לעבר מרכז הארץ במהלך הלילה" - כך העריכו אמש גורמי ביטחון בכירים במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. לדברי אותם גורמים, חמאס מחפש הישג והוא ינסה להמשיך לירות בעוצמה. שרי הקבינט ידונו במהלכים רחבים יותר אל מול החמאס.

נפילה באשדוד, נזק נגרם לחניון תת קרקעי. חטיבת דובר המשטרה
הנזק שהותירה הרקטה בחניון באשדוד/חטיבת דובר המשטרה
נפילת רקטה במועצת מטה יהודה שליד ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
כוחות כיבוי אש ביישוב ליד ירושלים/יואב דודקביץ'
נפילת רקטה בין אשקלון לאשדוד. יולי 2014. ניב אהרונסון
נפל רקטה בדרום/ניב אהרונסון
פגיעה של רקטה ליד בית בחולון. יולי 2014. מירב אלימלך סיטבון, תמונות גולשים
נפל רקטה בחולון/תמונות גולשים, מירב אלימלך סיטבון
זמן קצר לאחר ניסיון חדירה לזיקים. יולי 2014. יותם רונן
חילופי האש בזמן ניסיון החדירה לזיקים/יותם רונן

"הייתי בסופר כשזה קרה. אנשים היו רגועים כי לא שמעו את האזעקה, ורק אחרי שמישהי אמרה שזו אכן אזעקה, הבנו שצריך להישאר בתוך המבנה", אמרה מיקי, תושבת תל אביב אחרי הירי לעיר. "לקח לנו שתי דקות להגיע למקלט. כנראה שנצטרך להיות יותר מתורגלים למצב הזה. זה מאוד מאוד מלחיץ", אמרה תושבת אחרת. "ברור שאנחנו מפחדים. אם רוצים להדאיג את כלל הציבור בישראל כנראה שצריך להגיע לתל אביב וזה המצב", סיכם תושב נוסף. בעקבות הירי עברה עיריית תל אביב-יפו למתכונת חירום. כל המקלטים והחניונים התת קרקעיים פתוחים וערוכים לשימוש הציבור.

אורלי, תושבת אחד היישובים בסביבת ירושלים שיחזרה את שאירע מוקדם יותר אמש: "נכנסנו לממ"ד, חשבנו שזה קצת מיותר, אבל טוב שנכנסנו. הכל רעד, ממש הרגשנו את זה. היינו בטוחים שזה נפל בחצר". לדבריה, הנפילה הייתה פחות מ-100 מטרים מהבית. "שריפה פרצה, אותה כיבו מכבי אש. הכוחות משטרה ומג"ב עדיין נמצאים במקום. לא קיבלנו הנחיות מיוחדות".

עדי ראיה ששהו במתחם קניות סמוך למקום נפילת הרקטה בחדרה סיפרו כי הבחינו ב"הבזק אש גדול שצלל לכיוון האדמה". "רצנו למקום ומיד והבחנו שמדובר בטיל שירו על העיר שלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הירוט מעל תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט במקביל נרשם אירוע חמור מאוד בדרום. שלושה מחבלים פלסטינים שניסו לחדור לקיבוץ זיקים מצפון לרצועת עזה חוסלו על ידי כוחות צה"ל שניהלו עמם קרב יריות. לפי הערכה ראשונית, המבחלים חדרו לישראל - כנראה דרך הים - במטרה לחטוף ישראלים. חייל צה"ל נפצע באורח קל בתקרית. חמאס קיבל אחריות על ניסיון הפיגוע.

סיכול חדירת חוליית מחבלים מהים באזור זיקים. יולי 2014. דובר צה"ל
המחבלים שניסו לחדור לזיקים/דובר צה"ל

עד לחצות הליל אמש נספרו כ-150 שיגורים של רקטות מאז תחילת מבצע "צוק איתן". סוללת "כיפת ברזל" ירטה 29 מהן, ו-117 נפילות אותרו בשטח ישראל. צה"ל תקף כ-270 יעדי טרור ברצועה.

בעוד הירי על ישראל נמשך, צה"ל המשיך לתקוף יעדי טרור ברצועה. הלילה דיווחו הפלסטינים על כך שחיל האוויר חיסל את חאפז חמד, בן 30, מפקד בכיר בפלוגות אל-קודס - הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי. על פי הדיווחים, בתקיפה חוסלו גם חמישה מבני משפחתו. כמו כן, גורמים פלסטינים דיווחו הלילה כי כלי טיס של חיל האוויר הפציצו ברפיח את ביתו של ראאד אל-עטאר, בכיר בעז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס. על פי הדיווחים, אל-עטאר לא שהה בביתו בזמן ניסיון החיסול.

אתמול בצהריים נהרגו שבעה בני אדם בחאן יונס, מהם שלושה ילדים, ואחר הצהריים דווח באתר א-ריסאלה המזוהה עם חמאס על שני פלסטינים רכובים על אופנוע שנהרגו בהפצצת צה"ל בשכונת שג'אעיה בעזה. הרוג נוסף ושני פצועים בהפצצה של רכב בשייח זאיד בצפון הרצועה. רדיו "אל-אקצא" של חמאס דיווח ששני ילדים נהרגו בהפצצה אחרת בשכונת שייח רדואן בעזה. עוד נמסר כי הותקף בחאן יונס בסיס של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. בסך הכל דווח על 22 הרוגים ברצועה.

לייב בלוג: כל העדכונים על מבצע "צוק איתן"

האירועים הביטחוניים משפיעים גם על התנועה האווירית. בנוסף לשינוי המרחב האווירי במרכז כתוצאה מהמצב הרגיש, שהשפיע על הטיסות היוצאות מנתב"ג, שיבושים הורגשו גם בשדה התעופה באילת בשל פעילות חיל האוויר. אחר הצהריים הוחלט לבטל את ההמראות משדה התעופה דוב הוז שבתל אביב, ואחרי כשעתיים הותר לפתוח אותו מחדש.

אזעקה בת"א. נמרוד סונדרס
תושבי תל אביב בחדר מדרגות בעיר/נמרוד סונדרס
מהיערכות כוחות צה?ל בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל
טנקים של צה"ל על גבול הרצועה/דובר צה"ל

מוקדם יותר אתמול החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר לצה"ל לגייס כ-40 אלף חיילי מילואים. גיוסם יחל בקרוב, כאשר הוא נועד ברובו לשילוב של משרתי המילואים במשימות התעסוקה המבצעית השוטפת בגזרות השונות על מנת לאפשר לכוחות הסדירים להתפנות אל משימות מבצע "צוק איתן".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו,הנחה את מערכת הביטחון להיערך למבצע ממושך, רציני ותקיף נגד חמאס, ובמקרה הצורך "להיות מוכנים ללכת עד הסוף". בהתייעצות ביטחונית שנערכה הבוקר בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון ובכירים נוספים נידונו מספר אפשרויות פעולה, בהן גם פלישה קרקעית לרצועה. "כניסה קרקעית היא אחת האופציות שעלו לדיון", אמר גורם מדיני ישראלי. "חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד". אמר מוקדם יותר נתניהו, שהורה "להסיר את הכפפות" במאבק מול הארגון.

(עדכון ראשון: 19:09)

ילדים תופסים מחסה בצינור בטון בזמן אזעקת צבע אדום ליד אשדוד. יולי 2014. רויטרס
ילדים מתחבאים בזמן אזעקה באשדוד/רויטרס
הפצצות צה"ל באזור רפיח במסגרת מבצע צוק איתן – רצועת עזה – 8 ביולי 2014. רויטרס
הפצצות צה"ל באזור רפיח/רויטרס

אזורי התגוננות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. יולי 2014. בן קלמר
מסוקי קרב של צה"ל בפעולה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully