וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי בירושלים

לפי גורם המעורה בפרטי חקירת הרצח של מוחמד אבו חדיר בן ה-16, שגופתו נמצאה ביער ירושלים בשבוע שעבר, גוברת ההערכה שהרקע למעשה לאומני

צילום: עומר מירון, יותם רונן, יאיר אלטמן, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שישה חשודים יהודים מיישובים באזור ירושלים נעצרו לפנות בוקר בחשד לרצח של מוחמד אבו חדיר בן ה-16 בירושלים ביום רביעי האחרון - כך הותר לפרסום בצהריים (ראשון). במשטרה גוברת ההערכה שהרצח נעשה על רקע לאומני. ככל הנראה, ששת החשודים אינם משתייכים לימין האידיאולוגי, אלא לארגונים קיצוניים אחרים. השישה נמצאים בחקירה במתקן של שירות הביטחון הכללי. צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה הוארך הערב.

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הערב בשמונה ימים את מעצרם של חמישה מהחשודים. מעצרו של חשוד שישי הוארך בחמישה ימים. יצוין כי המשטרה ביקשה להאריך את מערם של השישה ב-15 ימים. על החשודים נאסר עדיין להיפגש עם עורכי דינם, ובכוונת האחרונים לערער על הארכת המעצר.

לדברי עדי ראייה, באחד המעצרים נעשה שימוש בטייזר, והחשוד פונה לבית חולים כדי להוציא שני חצים מצווארו. אחר כך הוא נלקח לחקירה ולדיון בהארכת מעצרו.

גורם בכיר המעורה בפרטי החקירה סיפר בצהריים בשיחה עם וואלה! חדשות: "הפאזל מתחיל להסתדר לנו, ו-70-80 אחוז שהרקע למעשה לאומני. החוקרים מצליחים להבין מה קרה שם בשעות הקריטיות", אמר הגורם על השעתיים מהרגע שנחטף הנער מביתו בשועפאט ועד שנרצח בגבעות של יער ירושלים. בסרטון אבטחה שהגיע לידי המשטרה נראים שני בני אדם הולכים בסמוך לחנות שממנה נחטף לכאורה הנער בליל הרצח.

עוד על הרצח של מוחמד אבו חדיר:
תיעוד: שוטרים מכים את בן דודו של הנער שנרצח
אהרונוביץ' על המהומות במשולש: "אין אובדן שליטה"
המהומות גלשו למשולש: נהגים יהודים וחייל הותקפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשרף בעודו בחיים. אבו חדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד, התייחס בצהריים לפרסומים בדבר מעצר כמה חשודים ברצח בנו. "למה זה לקח להם (למשטרה) ארבעה ימים? יש להם סרטונים ותמונות שלה", זעם. "למה הם חיכו עד עכשיו? מחכים שאני אמות?".

ח"כ מירי רגב (הליכוד) התייחסה לחשד שיהודים הם שעומדים מאחורי רצח הנער. "רצח הנער הערבי כואב לנו בדיוק כמו רצח הנערים הישראלים", אמרה רגב בריאיון למשדר וואלה! חדשות. "רצח הוא רצח. זה לא משנה אם מי שעושה את זה הוא יהודי או מוסלמי. כל מי שהוא רוצח - צריך להיענש על כך".

גופתו של אבו חדיר נמצאה ביום רביעי לפנות בוקר ביער ירושלים כשהיא חרוכה. על פי החשד, הוא נחטף ונרצח, ייתכן שבידי יהודים שביקשו לנקום את מותם של הנערים נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער. מעט לפני כן התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לכלי רכב באזור השכונות בית חנינא ושועפאט בצפון ירושלים, וכן דיווח על נעדר. עם קבלת הפרטים, החלה המשטרה בסריקות והקימה מחסומים. כעבור שעות אחדות התקבל אישור לכך שיש קשר בין הגופה לבין הנער הנעדר.

אתמול אמר התובע הכללי הפלסטיני, מוחמד עבד אל-ע'ני אל-עויווי, כי התוצאות הראשוניות של נתיחת גופתו של אבו חדיר מצביעות על כך שהוא הוצת בעודו חי ונשרף למוות. אל-עויווי אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי על פי הנתיחה, אבו חדיר סבל מכוויות בדרגה של 90% בכל גופו, ובכלל זה בראשו. בנוסף לכך, הוא סבל גם מחבלות בראשו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שני אנשים שעומדים בסמוך למקום ממנו נחטף הנער מוחמד אבו-חדיר משועפאט. מצלמות אבטחה, צילום מסך
דמויות הנראות סמוך לאבו חדיר בלילה חטיפה והרצח/צילום מסך, מצלמות אבטחה

בעקבות פרסום דבר הרצח, התפתחה מחאה נרחבת, שהבעירה במהלך הלילה ושעות הערב אתמול צמתים רבים ברחבי הארץ. המשטרה עצרה כ-30 בני אדם בחשד למעורבות בהפרות סדר בירושלים, בערי המשולש ובצפון. תשעה מהם נעצרו הבוקר בחשד להתקהלות בלתי חוקית ויידוי אבנים בערים טייבה, קלנסוואה וטירה. במהלך הלילה, נעצרו 22 בני אדם, מתוכם 12 ילדים, בעקבות חשד למעורבות בהפרות סדר בנצרת, נצרת עלית ויישובים נוספים יום קודם לכן.

בשעות הבוקר המוקדמות נעצר ילד בן 12, תושב ג'סר א-זרקא שליד זכרון יעקב, בחשד למעורבות ביידוי אבנים בכביש החוף אמש, אך בתום חקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. לפנות בוקר הותקפה אישה יהודייה ברחוב החנקה בעיר העתיקה שבירושלים, ככל הנראה בידי כמה חשודים. לאחר שהותקפה, בעלה ירה מנשקו והתוקפים נמלטו. היא טופלה במקום ומצבה הוגדר קל.

(עדכון ראשון: 12:21)

עימותים של ערבים עם משטרת ישראל בשועפאט, יולי 2014. רויטרס
מהומות בשועפאט בעקבות הרצח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully