וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזה שמורת טבע "הים הדרומי" באילת

תמר נהרי

1.9.2002 / 15:22

השמורה משתרעת על פני 355 דונם באזור הדרומי של שונית האלמוגים במפרץ אילת; כוללת אתרי צלילה ידועים; התהליך לאישורה החל כבר בשנת 96'; לא ייגבו דמי כניסה מצוללנים ומבקרים

האזור הדרומי של שונית האלמוגים במפרץ אילת הוכרז היום באופן רשמי כשמורת טבע, לאחר תהליך ארוך שהחל בשנת 1996. שמורת הטבע החדשה מכונה שמורת הים הדרומי, והיא משתרעת על פני 355 דונם ברצועה, שאורכה 1.5 ק"מ ורוחבה 250 מטר.

השמורה החדשה נמצאת בין המכון הבין אוניברסיטאי למדעי הים לבין טאבה, והיא מתווספת לשטח שמורת האלמוגים הוותיקה במפרץ אילת, המשתרעת על פני 1,300 דונם בחלקו הצפוני של המפרץ. השמורה כוללת אתרי צלילה ידועים, כמו אתר "המערות" ו"השולחנות". רשות הטבע והגנים הודיעה היום כי אין בכוונתה לגבות דמי כניסה מהצוללנים והמבקרים בשמורה.

שונית האלמוגים במפרץ אילת הינה אחת מהשוניות הצפוניות ביותר על פני הגלובוס. עד לעשור האחרון היא נחשבה לאחת השוניות המרהיבות בעולם, והתאפיינה במגוון ובצפיפות יוצאי דופן של יצורי מים, אלמוגים וצמחים. בעשור האחרון ניכרת הידרדרות מהירה של השונית, ומדענים מעריכים כי בקצב ההתנוונות הנוכחי היא עלולה לגווע בתוך שנים ספורות. גוויעת השונית מיוחסת למגוון גורמים מעשי ידי האדם, ביניהם ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ, זיהומי ביוב וחומרי דשן, עומס גבוה של צוללנים ומבקרים וזיהומי שמנים ודלקים הנפלטים מאוניות בנמלי אילת ועקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully