וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל בני עקיבא העולמית שתבע נקמה עורר סערה: "הסר החולצה ולך"

3.7.2014 / 10:13

ביום שבו נמצאו גופות הנערים קרא הרב נועם פרל, מזכ"ל בני עקיבא העולמית, לנקום את מותם "בדם האויב". חלק מחניכי ובוגרי התנועה מחו על כך אולם התנועה עומדת מאחורי הדברים

מערכת וואלה!

(צפו: קריאות לנקמה ברשת ותגובת משפחת פרנקל)

מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, הרב נועם פרל פרסם ביום שני האחרון - זמן קצר לאחר מציאת גופות הנערים - קריאות ברורות לנקום את דמם של נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער. "אומה שלמה ואלפי שנות היסטוריה תובעים נקמה", הוא כתב והוסיף: "ממשלת ישראל מכונסת לישיבת נקמה שאינה ישיבת אבל. בעל הבית השתגע למראה גופות בניו. ממשלה שתהפוך את צבא המחפשים לחיל נוקמים, חיל שלא ייעצר בקו 300 ערלות פלישתים. בדם האויב יכופר הביזיון ולא בדמעותינו". את הדברים פרסם הרב בדף הפייסבוק שלו. הדברים עוררו ביקורת חריפה בקרב גולשי הרשת החברתית, ובעיקר בקרב הורים של חניכי התנועה ובוגריה. חלקם קראו להתפטרותו. בעקבות הביקורת כלפיו, הסיר הרב פרל את הסטטוס, יומיים לאחר שפורסם.

חשד להסתה: המשטרה תחקור את ”קמפיין הנקמה”

"ביום כזה אני ממש מתביישת בהיותי קומונרית בבני עקיבא, אם לחמישה ילדים מתוכם שניים מדריכים בבני עקיבא ואשתו של מדריך בבני עקיבא", כתבה הגולשת חדוה גולדשמיט.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי ליל שיגורים: מטח רקטות לשדרות, אחת פגעה בבית
הערכה: ”רצח הנער בוצע על רקע לאומני”
חשש מפיגוע? תוגברה אבטחת הטיסות הנכנסות לארה”ב

הרב נועם פרל, מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית. יולי 2014. תנועת בני עקיבא, אתר רשמי
"בעל הבית השתגע למראה גופות בניו". הרב נועם פרל/אתר רשמי, תנועת בני עקיבא

"אני חושבת שאתה יכול להסיר את חולצת התנועה וללכת הביתה, ובדרך, תעבור לנחם את משפחת פרנקל ותלמד מהם איך איש חינוך צריך להגיב ביום כזה", הוסיפה גולדשמיט. גולש אחר כתב: "תודה לך, תודה שחשפת בפנינו את השקפת עולמך, עליה אתה מחנך את חניכך ברחבי תבל. אני מקווה שהיהדות שאתה מייצג תעלם מעולמנו במהרה בימנו, אמן. לא אח שלי, לא אחים שלי". גולש נוסף כתב לפרל כי "חבל שמנהיג כמוך קורא לנקמת דם. אספסוף אפשר להבין, אך אנו מצפים ממנהיגינו שירגיעו את הרוחות בעת סוערת כזאת, ידברו ויפעלו למניעת עוד מדרון של דם ומלחמה".

לאחר שהסיר הסטטוס, הסביר פרל: "עקב אי-הבנתו של הפוסט ולקיחתו למחוזות אפלים שהמשורר כלל לא חלם עליהם, הוחלף הוא בפוסט בהיר ונהיר". בפוסט החדש כתב פרל: "כולי תפילה כי ממשלת ישראל תאזור חיל לחדש את ההרתעה בקרב אויבנו". עוד כתב: "רוח תש"ח, רוח הפלמ"ח ורוח ה-101 ממשיכה להיות נר לרגלינו בשמירה על ביטחוננו". גם את הסטטוס הזה הוא הסיר מאוחר יותר, ככל הנראה, כדי למנוע סערה נוספת.

חיילים דורשים נקמה בערבים. פייסבוק, צילום מסך
יחידת הסייבר תחקור חשד להסתה/צילום מסך, פייסבוק

מתנועת בני עקיבא העולמית, שבראשה עומד פרל מאז שנת 2012, נמסר: "משחר ימי הציונות נתחנך כוח המגן העברי על תורת ההרתעה והתגמול. התגמול הנו יציאת מאזן אימה מול אויבינו והבהרה כי שפיכת דם יהודי תגבה מהם מחיר דמים כבד עשרת מונים. לעת הזו נקראת ממשלת ישראל לדבוק בחזון כוח המגן הציוני ולגבות מן האויב מחיר דמים הולם לשלושת גופות נערינו המושלכות בשדות הר חברון". התנועה פועלת ביותר מ-150 סניפים בעשרות מדינות ברחבי העולם.

ולא רק אנשי חינוך: הרשת מוצפת בימים האחרונים בקריאות ובתמונות רבות הקוראות לנקמה שבחלקן אף הובעה תמיכה גלויה ברצח ערבים. במערכת של אתר החדשות 0404 התקבלו תמונות של אלפי חיילים, רובם לוחמים, ובהן קריאות לנקום את רצח השלושה. בפייסבוק נפתחה קבוצה ששמה "עם ישראל דורש נקמה", והיא צברה יותר מ-30 אלף לייקים בתוך יממה. בדף הקבוצה פורסמו בין היתר תמונה של תינוק הקורא לנקמה ואחרות הכוללות אמירות כגון "לשנוא ערבים זה לא גזענות, זה ערכים".

בעקבות הקריאות פנו היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן לבכירי המשטרה וביקשו לפתוח בחקירה בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי החליט כי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 היא שתחקור את החשדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully