וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי לוחמי צה"ל קוראים לנקמה ורצח של ערבים

קבוצת הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה" זכתה ל-30 אלף לייקים ביממה ובתוך שעות שלחו אלפי חיילים תמונות שבהן דרישה לנקמה ואף לרצח ערבים. צה"ל: ננקוט יד קשה. המשטרה תחקור

מערכת וואלה!

יומיים לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים, קולות רבים בציבור קוראים לנקמה על רציחתם. בין היתר, אל המערכת של אתר החדשות 0404 הגיעו בתוך שעות ספורות תמונות של אלפי חיילים, רובם לוחמים, ובהן קריאות לנקמה, ובכמה מהן אף דרישה מפורשת לרצוח ערבים.

בפייסבוק הוקמה קבוצה הנקראת "עם ישראל דורש נקמה". הקבוצה צברה יותר מ-30 אלף לייקים בתוך יממה. היא כוללת בין היתר תמונה של תינוק הקורא לנקמה וקריאות קיצוניות בעד שנאת ערבים, כולל קריאות כמו "לשנוא ערבים זה לא גזענות, זה ערכים!". אחר הצהריים צפויה להתקיים בבאר שבע הפגנה בנושא בכותרת: "העם דורש עונש מוות למחבלים".

צה"ל הגיב הערב על פרסומן של התמונות ומסר כי "אם חיילים מעורבים בשליחת תמונות גזעניות ובקריאה לפגיעה בחפים מפשע, הרי שמדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל וכי כל מקרה שייוודע למפקדים יטופל במלוא החומרה". עוד נמסר כי המפקדים "הונחו לנקוט יד קשה נגד המעורבים ולפעול למניעת התופעה בהמשך".

עוד על האירועים האלימים אחרי הלוויית הנערים:
אבו מאזן: ישראל אחראית לחטיפת הנער ולרציחתו
משפחת פרנקל על הנער הערבי: "אין הבדל בין דם לדם"
"אין לי ספק שהאחיין שלי נרצח כנקמה על רצח הנערים"

לוחמים בצה"ל קוראים לנקמה בערבים בעקבות רצח שלושת הנערים החטופים. יולי 2014. באדיבות אתר 0404, מערכת וואלה! NEWS
"רוצים נקמה"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתר 0404

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן ביקשו הערב מהמשטרה לפתוח בחקירה בחשד שהפרסומים האינטרנטיים מהווה הסתה לאלימות ולגזענות. ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, החליט כי החקירה תנוהל ביחידת הסייבר הארצית ביחידת להב 433. בהודעה בנושא נמסר כי "הפרקליטות והמשטרה רואים בחומרה רבה הסתה שכזו ובכלל, בין אם היא מכוונת נגד יהודים ובין אם היא מכוונת נגד ערבים ולכן ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה".

מרגע שנמצאו הגופות והתברר כי שלושת הנערים – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח – נרצחו, החל גל של פעולות מחאה ותגובות אלימות נגד ערבים. אתמול נערכה הפגנה בכניסה לירושלים, שבה השתתפו כ-400 בני אדם, בראשם פעילי הימין ברוך מרזל, איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, חבר הכנסת לשעבר.

המפגינים, שצעדו בתהלוכה מאזור גשר המיתרים לכיוון העיר העתיקה וגרמו לשיבושי תנועה כבדים, קראו קריאות ל"נקמה" ומחו נגד "רפיסות" הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו. במהלך ההפגנה נעצרו 47 מהם לאחר שחלקם התעמתו עם השוטרים ואחרים ניסו לתקוף ערבים בסמוך לשוק מחנה יהודה. מאוחר יותר נעצרו ארבעה צעירים נוספים לאחר שבשתי תקריות שונות ניסו לתקוף ערבים בירושלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לוחמים בצה"ל קוראים לנקמה בערבים בעקבות רצח שלושת הנערים החטופים. יולי 2014. באדיבות אתר 0404, מערכת וואלה! NEWS
לוחמים בצה"ל קוראים לנקמה בערבים בעקבות רצח שלושת הנערים החטופים. יולי 2014/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתר 0404

משעות הבוקר, לאחר שנמצאה גופתו החרוכה של מוחמד אבו חדיר, נער משועפט שיש חשד כי נחטף ונרצח, התלהטו הרוחות במזרח ירושלים. מאות תושבי האזור התגודדו סביב ביתו של הנער ועל הכביש הראשי בשכונה. חלק מהם יידו אבנים ואף מטעני צינור לעבר כוחות הביטחון במקום. כמו כן, שלושה מטעני צינור הושלכו לעבר כוח משטרה בשכונת בית חנינא במזרח העיר. אחד מהמטענים התפוצץ וגרם לפציעתו של תושב המקום. הוא פונה לבית חולים. אחר הצהריים נעצר בשכונת ראס אל-עמוד חשוד בהשלכת אבנים לעבר כוח משטרה. השוטרים משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

בבוקר נפצעה בראשה צלמת וואלה! חדשות טלי מאייר מכדור גומי שנורה לעברה בעת שעסקה בסיקור הפגנות המחאה במחנה בית חנינא-שועפט. היא נפגעה בלסת ופונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה להמשך בדיקות. צלם נוסף של אתר "אקטיבסטילס" שהיה לידה וסייע לפנותה נפגע גם הוא מירי בעורפו.

מנגד, היום אחר הצהריים תתקיים בירושלים הפגנה נגד גילויי הגזענות והאלימות בעקבות רצח הנערים. מחלקת המשימות של התנועה הקיבוצית, המארגנת את ההפגנה שתתקיים בשעה 17:30 בכיכר ציון בבירה, מסרה כי היא נועדה לשמש משקל נגד לקולות השנאה והגזענות.

לוחמים בצה"ל קוראים לנקמה בערבים בעקבות רצח שלושת הנערים החטופים. יולי 2014. באדיבות אתר 0404, מערכת וואלה! NEWS
לוחמים בצה"ל קוראים לנקמה בערבים בעקבות רצח שלושת הנערים החטופים. יולי 2014/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתר 0404

הסערה האלימה והקריאות לנקמה באות בניגוד להתנהלות משפחות הנערים עצמן, אשר הקפידו מאז האירוע לשדר איפוק. המשפחות אף ביקשו מנציגי הממשלה שהספידו אתמול את הנערים בהלוויות להימנע ממסרים פוליטיים. הבוקר משפחת פרנקל לא יכלה להתעלם מהחשד לרצח של נער פלסטיני ולאפשרות שמדובר בנקמה, ופרסמה הודעה לתקשורת שבה נאמר: "אם אכן נרצח צעיר ערבי על רקע לאומני, מדובר במעשה מחריד. אין סליחה ואין כפרה על רצח כלשהו. אין הבדל בין דם לדם".

גל גזעני ברשת, עמוד חדש הקורא לנקמה בעקבות רצח הנערים שנחטפו. יולי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה", צילום מסך
גל גזעני ברשת, עמוד חדש הקורא לנקמה בעקבות רצח הנערים שנחטפו. יולי 2014/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה"

עוד במהדורה:

קדיש של אמא: האם רחל פרנקל הפכה לסמל פמיניסטי? רחל פרנקל ריגשה אתמול רבבות של אזרחים לא רק בזכות ההספד שנשאה לזכר בנה אלא בזכות ההחלטה האמיצה שלה לומר קדיש לצד בעלה ואחיו של נפתלי. רחל פרנקל אינה האישה הראשונה שקוראת קדיש אך היא ככל הנראה הראשונה שעושה זאת לעיני המדינה כולה - האם מדובר בפורצת דרך פמיניסטית?

הטלוויזיה בפרשת החטופים: הססנות וזיגזוגים. בזכיינית קשת שידרו את ריאליטי האח הגדול יום אחרי הפרסום על חטיפת הנערים, ברשת הודיעו כי ישדרו את the voice כרגיל אתמול אחרי סיקור הלוויות הנערים החטופים ואז חזרו בהם, ועדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של תכנית הסיום של רמזור, שאמורה להיות משודרת מחר. אביעד קדרון, עורך וואלה! תרבות, על הזיגזוגים של ערוצי הטלוויזיה.

תופעה: חובבי הספורט שלא צופים במונדיאל: לידיעת הנשים שאינן חולקות את אהבת הכדורגל עם בני זוגן, אתן הולכות לקנא: הם אמנם צופים בכדורסל ועוסקים בספורט אך דווקא בחודש שמוקדש כולו לגביע העולם בכדורגל הם יעדיפו לקחת את נשותיהן לסרט טוב - הכירו את הגברים שאוהבים ספורט אבל לא שורפים זמן מול משחקי המונדיאל.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר התקררות קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully