וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שר לא רב

אסף זגריזק

4.7.2014 / 12:55

קביעתו של שר החינוך והרב שי פירון כי זוגות חד-מיניים אינם משפחה אינה משקפת לא חינוך נכון וגם לא את עולמה של תורה. אחרי הכל, משפחה נקבעת לפי חוק אחד - האהבה

הסערה סביב אמירותיו הבעייתיות של שר החינוך, הרב שי פירון על המשפחות הגאות בישראל ("הם אינם משפחה") מסרבת לגווע, ובצדק. בין ההתנצלויות המגומגמות הוא גם טרח להגיד שהוא הרב היחיד שמקיים דיאלוג עם הקהילה הגאה. יש לי חדשות בשבילו.

כשצעדתי יחד עם חבריי במצעד הגאווה הראשון בחיפה ובסיומו שמעתי את נאומיהם של הרב גבי דגן ואופק מאיר הבנתי שאני יכול להיות גם יהודי מאמין וגם הומו. כתלמיד תיכון, די מבולבל, זו הייתה הקלה גדולה. "כל אדם נברא בצלם אלוהים", אמרו הרבנים, והיהדות אכן מלמדת אותנו שההבדלים בין בני האדם הם מעשה ידיו של אלוהים: "לפיכך נברא אדם יחידי ... להגיד גדולתו של הקדוש ברוך הוא, שאדם טובע כמה מטבעות בחותם אחד וכולם דומים זה לזה, ומלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון ואין אחד מהן דומה לחברו" (משנה, סנהדרין ד ה).

מי קובע מה היא אהבה?

מתוך הנחת היסוד שכל בני האדם שונים ושווים, גם כל זכויותיהם שוות ועל כן התנועה הרפורמית שהיא הזרם הדתי והקהילתי הגדול ביותר ביהדות בת זמננו לא צריכה "לנהל דיאלוג עם הקהילה" משום שהיא בתוך הקהילה והקהילה בתוכה. רבנינו שחלקם להט"ב בעצמם מחתנים זוגות בני אותו מין ומגיירים את ילדיהם. אנו רואים בתרומת דם ובאימוץ ילדים מצווה.

הטעות האמתית של פירון / דעה

כשהגיע גר להלל הזקן וביקש ממנו לדעת את התורה כולה על רגל אחת אמר לו: מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך ואת היתר - צא ולמד. בכך היהדות מלמדת אותנו שכדי לקיים דיאלוג עליך קודם כל להכיר באדם שעומד מולך, לכבד את הווייתו, רצונותיו ואהבתו. שר החינוך איננו אדם פרטי, הוא מי שמופקד על חינוך הילדים ובני הנוער במדינת ישראל, שחלקם להט"ב בעצמם ובנים ובנות למשפחות גאות. גם רב איננו אדם פרטי ועליו החובה להיות מנהיגם הרוחני והדתי של כולם ולעמוד על בסיסה של היהדות בכבוד, בשוויון, בערבות הדדית ועל ברכי ערכים אלו לחנך את דור העתיד.

אמירות אלו מגיעות בחודש יוני, בו מציינים בתי הכנסת הרפורמים את "שבת גאווה", בו גם הפיוט הידוע "לכה דודי" משנה את פניו ובמקום "כמשוש חתן על כלה" אנו שרים "כמשוש לב באהבה". זאת מתוך הבנה שמאחורי נישואים לא עומדים גבר ואשה, אלא האהבה - ועליה אין לאיש זכות לערער, להדיר או לשפוט. לא לשר ולא לרב.

הכותב הוא חבר הנהלת התנועה הרפורמית

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully