וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלק מבתי החוטפים פוצצו: "רוב הקומה נהרסה"

1.7.2014 / 13:20

שעות ספורות אחרי שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים, הרס צה"ל חלקית את בתי החשודים קוואסמה ואבו עיישה, שעדיין לא נתפסו. חמאס: "פשע ציוני חדש, מנטליות של כנופיות"

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, יותם רונן, רונית מינקר – המועצה האזורית אשכול, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי מציאת הגופות באה התגובה הישראלית: צה"ל הרס הלילה (שלישי) חלקים מבתיהם של מרואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה מחברון, החשודים בחטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, שגופותיהם אותרו אתמול ליד חלחול. בלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי תינוק בן חודש וחצי מבני משפחת קוואסמה נפצע מרסיסים ופונה לבית החולים בעיר.

גורם צבאי אמר כי בתיהם של החוטפים קוואסמה, בן 30, ושל אבו עיישה, בן 32, לא נהרסו כליל אך ספגו פגיעה משמעותית בתוך הבית כתוצאה מפיצוץ הדלתות. אותו גורם סיפר כי בבית משפחת קוואסמה נהרסו ריהוט ומוצרי אלקטרוניקה וכי נגרם נזק חמור לאחד מעמודי התווך של הבית.

עוד על מציאת הגופות של הנערים החטופים:
"אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחטיפה"
תיעוד ראשון: הנקודה שבה נמצאו שלושת הנערים
סבא של גיל-עד שער: "קיווינו שהנערים יימצאו בחיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מעמודי התווך נהרס. ביתו של מרואן קוואסמה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר סיפר עיתונאי פלסטיני מחברון, כי ביתו של אבו עיישה ספג פגיעה קשה בצדו הימני, בקומה השנייה. "זה בית גדול מאוד, רוב הקומה השנייה נהרסה", תיאר. לדבריו, בית המשפחה היה ריק הבוקר אחרי שדייריו עזבו את המקום.

אחד מדוברי חמאס, חסאם בדראן, הגיב היום בדף הפייסבוק שלו על הרס הבתים. "הפצצת בתי פעילי ההתנגדות בגדה המערבית היא פשע ציוני חדש", כתב. "הדבר מצביע על התנהגות פחדנית ונקמנית ועל מנטליות של כנופיות. הפשעים הללו לא ימנעו מעמנו להמשיך בהתנגדות לשחרור אדמתו", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה בית גדול מאוד, רוב הקומה השנייה נהרסה". פיצוץ בביתו של אבו עיישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, שעות ספורות אחרי שהחל לרכז כוחות סביב בתי החשודים, מסר צה"ל שבתיהם של השניים לא נהרסו. כוחות הביטחון מנסים להפעיל לחץ כבד על שתי המשפחות ולגרום להן לדבר ולמסור פרטים על החשודים. זאת, כשקלפי המיקוח – שלושת הנערים – אינם עוד על השולחן.

"חמאס הוכה קשות בשבועיים האחרונים", אמר הלילה גורם ביטחוני בכיר. "נסגרו מוסדות שלו שמכשירים פעילות טרור נגד ישראל ורבים מבכיריו נעצרו. נמשיך ונרדוף אותו ונגבה ממנו מחיר כבד". לדבריו, "הפענוח המהיר של השב"כ, שבתוך יממה עלה על עקבות החוטפים, ביחד עם הלחץ הצבאי שהופעל בשטח, מנעו מצב שבו החוטפים יכלו להסתתר עם הגופות ולנהל משא ומתן על החזרתם". הוא אף התחייב כי "זה רק עניין של זמן עד שנגיע לרוצחים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביתו של אבו עיישה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully