וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ נגד פירון: "דבריו נגד ההומואים - רשעות"

27.6.2014 / 11:20

שר החינוך, שאמר בראיון כי לדעתו "זכותה של מדינה יהודית לומר לזוגות חד-מיניים שמחליטים לחיות את חייהם - 'זה לא משפחה'", עורר עליו זעם רב. "דברי בלע שמטרתם לפלג"

שר החינוך שי פירון במסיבת עיתונאים בה מודיע על ביטול הפסיכומטרי. ינואר 2014. דרור עינב
"זה לא משפחה". פירון/דרור עינב

פירון נגד הזוגות החד-מיניים: שר החינוך התייחס אתמול (חמישי) לסוגיה הבוערת של ברית הזוגיות ונתפס בשורת אמירות שנויות במחלוקת. "אני חושב שזכותה של מדינה יהודית, אולי אפילו חובתה, לומר לזוגות חד-מיניים שמחליטים לחיות יחד את חייהם - 'זה לא משפחה'", אמר פירון בראיון לעיתון "בשבע". השר, שבאופן אירוני מוביל בימים אלה את תכנית החינוך החדשה "האחר הוא אני", הוסיף עוד כי צריך לשנות את שמה של ברית הזוגיות "ל'ברית השותפים' או למשהו שלא יביא לידי ביטוי את המילה זוג או את המילה משפחה".

התבטאויות אלו מצדו של פירון עוררו עליו זעם רב בקהילה הגאה, והובילו לשורת גינויים חריפים. "דבריו של פירון לא נובעים מבורות אלא מרשעות", אמר היום (שישי) ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), יו"ר השדולה הגאה בכנסת. "רבבות המשפחות הגאות בישראל הן עובדה קיימת, כולל אלפי ילדים במערכת החינוך, ופירון יודע את זה היטב. לכן מה שאמר הם דברי בלע, במטרה לפגוע ולפלג - בדיוק ההפך ממה ששר החינוך אמור לעשות".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
פועלים לאיתור החטופים: "חפשו כל פרט ותחשבו על האימהות"
יועץ בכיר של פוטין על נשיא אוקראינה: "הוא נאצי"
שרב כבד בסופ"ש: 44 מעלות באילת, 75% לחות בתל אביב

ניצן הורוביץ בוועדה לפתרון בעיית העובדים הזרים, מאי 2012. מגד גוזני
"דברי בלע". הורוביץ/מגד גוזני

"בישראל של 2014 אין מקום לאמירות מעורפלות או כאלה שעלולות לצאת מהקשרן בכל הקשור למשפחות גאות, בייחוד אם אתה שר החינוך", הוסיף יניב ויצמן, מייסד ויו"ר ארגון הנוער הגאה ומחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב, "יש מקום רק לאמירה ברורה שתומכת בקיומן ובזכותן של משפחות גאות".

אלינור סידי, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים, טענה כי "עכשיו גם שי פירון מגלה את הפרצוף הפחות ליברלי שלו. אני יכולה לקרוא לו, כמי שאחראי על תכנית 'האחר הוא אני' לאמץ קצת ממערכי השיעור שהוא מקדם ואולי ללמוד משהו מבתי הספר". לדבריה, "יש עתיד, בניגוד למרצ ולחד"ש, נמצאת בתוך הממשלה. היא לא חייבת את הכנסת כדי לקדם את זכויות הקהילה הגאה, היא יכולה לעשות את זה לגמרי לבד דרך משרדי הממשלה. מאוד מאכזב לראות שהיא עדיין לא עשתה שום דבר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
זה לקריאות בוז. לפיד/יואב דודקביץ'

מפלגתו של פירון מתהדרת בתמיכה בקהילה הגאה, והיו"ר, שר האוצר יאיר לפיד, אף מקדם את הצעת חוק ברית הזוגיות שאמורה למסד בחוק את מסגרת החיים המשפחתית של החד-מיניים. למרות זאת, בשנה האחרונה נתקלו חברי הסיעה בעוינות מצד פעילי הקהילה בכמה אירועים ציבוריים. האירוע האחרון, שנחשף לראשונה בוואלה! חדשות, התרחש בקוקטייל שערכה עיריית תל אביב לקראת מצעד הגאווה. לפיד נכח במקום אך בשלב מסוים יצא תוך שהוא זוכה לקריאות בוז מצד הנוכחים. בתקרית לא נעימה אחרת, הוברחה שרת הבריאות, יעל גרמן, בקריאות בוז במצעד הגאווה בירושלים.

"אני חושבת שזה מסמן אכזבה", אמה סידי והודתה כי קיימת "מגמה שהתחילה כבר לפני שנה וחצי של אכזבה בקהילה הגאה מההבטחות של יש עתיד, המפלגה נכנסה לכנסת על טיקט של מפלגה ליברלית עם הרבה מאוד הבטחות שעדיין לא ראינו מימוש שלהן. זה ממש לא מפתיע אותי שהבריחו את חברי המפלגה ובייחוד את יש עתיד בצעקות בוז".

שר החינוך פירון הגיב בעמוד הפייסבוק שלו לדברים שאמר בראיון לעיתון "בשבע": "התראיינתי בנושא המתח הקיים בין דת ומדינה בכל הנוגע לזכויות של הקהילה הגאה.
ניתן לחלוק על הניסוח של דברי, אך עם זאת הוא משקף את המציאות בישראל ואת הקשיים של הקהילה הדתית עם השינויים במבנה המשפחה. כל ימי אני מנסה לבנות גשר בין קבוצות וקהילות שונות, השלב הראשון של הגשר הוא לקבל ולהבין. אני מאמין בלב שלם שיש לאפשר זוגיות לכל אדם! אני מתנצל אם דבריי הובנו שלא כהלכה ופגעו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully