וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכורות עובדי רשות השידור נחשפות: 18 אלף לעיתונאי, 21 אלף לטכנאי

25.6.2014 / 10:55

רם לנדס מסר לוועדת אלהרר נתונים על משכורות עובדי רשות השידור: עיתונאים מרוויחים 18 אלף בממוצע, טכנאים מרווחים יותר, 21 אלף. בגוף השידור הציבורי החדש תוגבל עלות השכר

משכורתו הממוצעת ברוטו של עיתונאי ברשות השידור היום היא 18 אלף ש"ח ומשכורתו הממוצעת ברוטו של טכנאי היא 21 אלף, כך עולה מנתונים שמסר רם לנדס לוועדת אלהרר בנוגע לשכר ברשות השידור, שם חריגות שכר הן עניין קבוע, עליו מצביע מידי שנה משרד האוצר. הוועדה החליטה כי עלות השכר בתאגיד החדש תוגבל ל-35% מתקציב התאגיד.

על פי החוק החדש יוקצו 160 מיליון שקל לשנה לחברת החדשות המאוחדת. ח"כ עיסאווי פריג' שאל אם הסכום ": "זה יספיק לחברה איכותית ברמה של ערוץ 2?" רם לנדס ענה כי "היעד הוא לנצח את ערוץ 2". יו"ר הוועדה קארין אלהרר שאלה מה עלות חברת החדשות בערוץ 2, ולנדס ענה כי תקציב החברה הוא 90 מיליון. ח"כ פריג': "אז לפי זה עם 160 מיליון אני אמור לקבל חדשות בכל הרשתות של ליגת על?" לנדס: "ממש כך".

עוד בוועדה: ארדן ויתר על האפשרות לפטר את המנכ"ל

השר ארדן הודיע לוועדה כ הוא מוותר על הסעיף בחוק לפיו תהיה לשר התקשורת אפשרות לפטר את מנכ"ל גוף השידור הציבורי. "אני מוותר על האפשרות שנוסחה בהצעת החוק, לפיה אם מנכ"ל התאגיד לשידור ציבורי יחדל לתפקד או מנוע מלהמשיך תפקידו מהטעמים הקבועים בחוק והמועצה לא דנה בהפסקת כהונתו - אוכל לפנות אליה בבקשה לעשות כן".

ארדן קיבל בכך את הערתה של יו"ר הוועדה קארין אלהרר, שבשל הנראות הציבורית אין לאפשר התערבות השר בהפסקת כהונתו של המנכ"ל אפילו כשהמועצה אינה עושה דבר. השר ארדן התנה זאת בכך שהמועצה תוכל להדיח את המנכ"ל גם ברוב רגיל ולא כפי שנוסח בהצעת החוק, ברוב של שני שליש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully