וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה עמדה ביעד: פינתה כל הנשק הכימי משטחה

23.6.2014 / 15:24

בהתאם להסכם שחתמה עם רוסיה וארה"ב, דמשק השלימה היום את העברת 100 הטונות האחרונות של הנשק הקטלני להשמדה בלב ים. שארית הנשק הוחזקה במחסנים שהגישה אליהם לא התאפשרה

הספינה הנורבגית "הלגה אינגסטאד" לפינוי נשק כימי עוגנת בקפריסין. דצמבר 2013. רויטרס
חייל נורבגי המשתתף במבצע ההשמדה של הנשק הכימי/רויטרס

עמדה ביעד: סוריה השלימה את פינוי הנשק הכימי משטחה, אחרי שהעבירה להשמדה את 100 הטונות האחרונות של המאגרים הקטלניים לידי פקחי הארגון לאיסור על נשק כימי. כך דיווחה בצהריים (שני) סוכנות הידיעות רויטרס. שארית המאגר שסוריה התחייבה להשמידו הוחזק בשטחי אחסון, שמשטר אסד טען עד כה שלא ניתן להגיע אליהם בשל הלחימה העזה עם המורדים.

מדובר ב-8% האחרונים מתוך 1,300 הטונות של הנשק הכימי של הצבא הסורי. מקורות בסוריה אמרו כי עם התייצבות המצב הביטחוני באזור לטקיה, נפתח חלון זמנים להעברת הנשק לנמל לטקיה לצורך השמדתו בים.

ראש הארגון למניעת נשק כימי, אחמט אוזומקו, אמר לכתבים בהאג כי יידרשו כארבעה חודשים להשמיד את המאגרים הכימיים. כשברקע דיווחים רבים על שימוש בגז כלור בחודשים האחרונים - הן מצד המשטר הן מצד המורדים - אוזומקו הדגיש כי חקירת הארגון את הנושא תימשך, במטרה להשלים אותה בהקדם האפשרי.

במסגרת ההסכם שגיבשו בספטמבר 2013 ארה"ב ורוסיה, ואשר מנע תקיפה צבאית בסוריה, נדרש משטר אסד להשמיד את אמצעי הלחימה הכימיים עד 30 ביוני 2014. תאריך היעד של שלבי הביניים בהליך נדחה שוב ושוב, תוך כדי האשמות לפיהן סוריה "גוררת רגליים" במילוי מחויבויתיה. בחודש שעבר העריך מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, כי דמשק לא תעמוד בתאריך הסופי.

לפני כמה שבועות הגיעו לידי וואלה! חדשות תמונות מקפריסין, המתעדות את ספינות המלחמה הדניות שאחראיות לפינוי משלוח הנשק הכימי האחרונים של צבא סוריה. גורמי מודיעין בישראל ובמערב הביעו חשש שהמשטר הסורי מחזיק במקומות מסתור במדינה מאגרים נוספים של נשק כימי, שלא דווחו לקהילה הבינלאומית.

עוד חדשות מהעולם:
קרי בא לבגדאד; צבא עיראק מתפורר לעיני המורדים
מצרים: שבע שנות מאסר לשלושה עיתונאי אל-ג'זירה
קוריאה: החייל שרצח 5 מחבריו ניסה להתאבד ונעצר

הלילה: 10 חיילים נהרגו בתקיפת צה"ל בסוריה

בתוך כך, ארגון סורי לזכויות אדם דיווח כי עשרה חיילים סורים נהרגו הלילה בתקיפת חיל האוויר הישראלי. הארגון, שמושבו בלונדון והמחזיק בקשרים חזקים עם המשטר הסורי, דיווח כי במסגרת התקיפה שוגרו תשעה טילים והושמדו שני טנקים ושתי סוללות ארטילריה. המשטר הסורי טרם הגיב לדיווח.

התקיפה הלילה בוצעה בתגובה לתקרית ברמת הגולן, שבה נהרג אתמול מוחמד קראקרה, בן 13, מירי ששוגר מסוריה. כל היעדים שהותקפו היו באזור קוניטרה. בין היתר, דווח כי הופצצה מפקדת חטיבה 90 של צבא סוריה ועוד 8שמונה עמדות ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully