וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף "דם אמיתי" חוזרת למקורות העונה הראשונה והכיפית

מעיין כהן

24.6.2014 / 0:04

"דם אמיתי" חוזרת למקורות וסוגרת מעגל, במובן הכי חיובי של העניין. עם ערפדים-זומבים מזילי ריר, סצנות סקס בוטות והרבה מאוד דם, יש בהחלט למה לצפות. זהירות, ספוילרים

יח"צ - חד פעמי

1. חזרה למקורות

בפרק הראשון של העונה השביעית, "דם אמיתי" סוגרת מעגל. לא המעגל הטכני, המתבקש מעצם העובדה שזו עונתה האחרונה של הסדרה. זו סגירת מעגל שחוזרת למקורות, לאבני היסוד של העונה הראשונה. ואלה חדשות טובות. ממש טובות. כי אף אחת מחמש העונות האחרונות של "דם אמיתי" לא היתה טובה כמו הראשונה. אפילו לא קרוב.

בריאיון ל-TV Guide לקראת עליית העונה החדשה, גילה בריאן בקנר, מפיק הסדרה, את הכיוון אליו הולכת העונה הנוכחית. "הסיפור יהיה אישי יותר", אמר. "אנחנו חוזרים להבטחה המקורית של הסדרה - סוקי וביל".

ואמנם, הפרק הראשון של עונה 7 עמוס ברפרנסים לפרקים הראשונים של הסדרה: סוקי (שנואה ומנודה בשל קשריה עם ערפדים) אינה מצליחה להימלט ממחשבות הזולת שרודפות אותה, ג'ייסון חוזר לדמות הטרזן ומספק לנו את סצנת הסקס הלוהטת של הפרק וביל - לרגע קט - שב ונזכר במשפחה שאיבד. ל"בילית", המפלצת שהפך להיות בעונה השישית, כבר אין זכר. זהו ביל הישן הטוב, הערפד הרגיש והפיקח שכבש את ליבה של סוקי ברגע הראשון.

סביר להניח, כי לא רק את ה"הבטחה המקורית של סוקי וביל" רוצים יוצרי הסדרה להחזיר, אלא גם את נתוני הרייטינג ואהבת המבקרים. "דם אמיתי" הניבה ל-HBO במהלך השנים שיאי רייטינג ואין ספור פרסים, אך עייפות החומר (וככל הנראה גם עזיבתו של יוצר הסדרה, אלן בול, את תפקיד ה-Show Runner בשנת 2012) החלה לתת את אותותיה. כך למשל, נתוני הצפייה בפרק הסיום של העונה השישית היו נמוכים בכ-20% מהנתונים להם זכה פרק הסיום בעונה החמישית, והעונה זכתה לביקורות קטלניות, עד כדי כך שעד סיום העונה השישית לא היה ברור אם הסדרה אמנם תשוב לעונה שביעית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם זו פרידה? מתוך "דם אמיתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. ד"ש מ"משחקי הכס"

לאור כל זאת, לא מפתיע ש"דם אמיתי" עושה לנו "משחקי הכס" מיד בהתחלה - והורגת את אחת הדמויות האהובות בסדרה שתי דקות וארבעים שניות לתוך הפרק הראשון, עוד לפני הפתיח. אחרי הכל, מה מעורר יותר באזז תקשורתי מזעם קדוש של מעריצים, סטטוסים מקוננים ותביעות צווחניות של מאותגרי טורנטים, שלא לעשות להם ספויילר? כל זאת, כמובן, בתנאי שליוצרי הסדרה יש אמנם את הדם לעשות צעדים אמיצים שכאלה. וזו כבר שאלה אחרת לגמרי.

אם ב"משחקי הכס" מות הדמויות הוא סופי ומוחלט, ב"דם אמיתי" אנו נותרים תמיד עם סימן שאלה. האם טארה באמת מצאה את מותה? לכאורה, נראה שכן. הנה אמה המיוסרת, לאטי-מיי, שוכבת מכוסה בשרידי ערפד, ומקוננת על בתה המתה. אך צפייה שנייה ושלישית בסצנה מעלה ספק באשר לקביעה שאמנם בשרידיה של טארה מדובר. בלי לנבור ולחפש ברשת אחר ספויילרים, יש יסוד לחשד שטארה עדיין לא מצאה את מותה האמיתי, ועוד מוקדם להיפרד.

את החשד הזה - שטארה עוד תשוב אלינו בצורה כזו או אחרת - מחזק סיפור העלילה של אריק. בסוף העונה השישית, ראינו אותו עולה בלהבות לנגד עינינו. בפרק זה הוא אמנם לא נחשף, אך מעצם העובדה שפאם משוטטת בעולם ומסכנת את חייה על מנת למצוא רמזים למיקומו, ניתן ללמוד שהוא ממוקם איפה שהוא – כלומר, עדיין בתמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלא ייגמר לעולם. מתוך "דם אמיתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. יש עתיד

אם שמים בצד את כל התיאוריות, ההשוואות והמטענים, פרק הפתיחה היה חגיגה לעיניים. כשהוא ממשיך בדיוק מאותה נקודה בה עצרנו בפרק הסיום של עונה 6, הוא מציע את כל הטוב שיש לבון טמפ להציע. ערפדים-זומבים מסוכנים, נבלים חדשים (היוש וינס), סצנת עירום של סוקי ודם. הרבה מאוד דם. מה עוד אפשר לבקש? אולי רק דבר אחד: שבדיוק כך זה יישאר.

"דם אמיתי" משודרת בימי שני ב-22:00 ב-yes Oh וב-yes VOD.

מה אתם חשבתם על העונה החדשה של "דם אמיתי"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דם אמיתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully