וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט הצנחנים: "החיילים לא שואלים מתי חוזרים הביתה"

22.6.2014 / 0:02

אל"מ אליעזר טולדנו, שמפקד על הפעילות המבצעית לאיתור החטופים בנפת חברון, סיפר על המסירות של לוחמיו למשימה: "הברק בעיניים לא נמוג". על הזמן שחלף: "לא מסתכלים על השעון"

צילום: דובר צה"ל עריכה: קשת סידי

אחד עשר ימים חלפו מאז נחטפו שלושת הנערים ועדיין לא הצליחו צה"ל ושירות הביטחון הכללי להביא לסיום הפרשה. בתוך מערכת הביטחון גוברים הקולות הקוראים להגביר את הלחץ על האוכלוסייה הפלסטינית גם במחיר של התנגחות עם הנהגת הרשות ופגיעה במרקם החיים הפלסטיני, לצד מסירות ודבקות במשימה שמגלים הלוחמים בשטח.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
"הצוות האדום" של צה"ל הופך את החור השחור מבפנים
"שובו אחים": חיפושים בבורות מים ומערות באזור חברון
פשיטה על מוסדות חמאס: "לצה"ל תכנית מפורטת להמשך"

מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה אליעזר טולדנו, שהופקד על הפעילות המבצעית בנפת חברון לאיתור החטופים, סיפר אמש (שבת) על התחושות בקרב חייליו. "לצד הכאב הגדול ששלוש משפחות נמצאות בספק שפוצע כל אחד ואחד מאתנו, בתוך הדרמה האנושית שכולם מרגישים חלק ממנה אני יוכל לומר שהלוחמים שלי מרגישים חיבור ושייכות למשימה המיוחדת הזו", אמר בשיחה עם כלי התקשורת. "על אף תנאי השדה שהם חיים בשבוע הימים בתוך העיר חברון ושטחי הריכוז מאחור, הברק בעיניים לא נמוג. הצבא שמתאמץ לאתר ילדים זה הצבא שיגן על כלל אזרחי המדינה".

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אליעזר טולדנו מסיירים בחברון, 21 ביוני 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ עם אל"מ אליעזר טולדנו בחברון, אתמול/דובר צה"ל

אל"מ טולדנו סיפר גם על החלק שלוקחים חייליו במשימה. "הוקפצנו לאירוע הזה ביום שישי האחרון ומאז אנחנו כמו בחטיבה עם סדר כוחות של שלושה גדודים מלאים", תיאר. "הרבה מאוד חיילים מבצעים משימות בהקשר של החטיפה - קודם כל איתור החטופים והחוטפים ולאחר מכן פגיעה בארגוני הטרור בכלל, וחמאס בפרט".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"בודקים כל שבב של מידע"

לדבריו, "אנחנו בודקים כל שבב של מידע שניתן לפתח. כל לילה נפגשים טובי המוחות, המח"טים, מפקד האוגדה, גורמי שב"כ ומשטרה, יושבים על המפות ומנסים לעבד את הלקחים של היום האחרון. משתדלים להיות הכי ממוקדים שאפשר בפיצוח האירוע הזה ולהגיע לילדים. הנחת העבודה שלנו שאנחנו מגיעים לחטופים ומשיבים אותם לביתם".

הוא נשאל מדוע מתמקד צה"ל בצפון-מערב חברון. "יש כמה מרחבים שהעיסוק שלנו נמצא בהם", השיב. "החיפושים הם בכל יהודה ושומרון. אני לא אדבר על פנים החקירה ולא אתייחס לעניין הזה. כל כיוון אפשרי, כל חלון וצוהר שניתן למצות, אנחנו נכנסים דרכו בסדר כוחות מאוד גדול".

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אליעזר טולדנו מסיירים בחברון, 21 ביוני 2014. דובר צה"ל
גנץ וטולדנו עם הלוחמים בשטח/דובר צה"ל

מפקד חטיבת הצנחנים התייחס לחג הרמדאן המתקרב ולאפשרות שהחיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית בתקופה רגישה זו יצר את צעדי הצבא במבצע. "הרמדאן שבפתח הוא עניין משמעותי כמו כל מרכיבי האוכלוסייה", אמר. "אנחנו לא מתעלמים מהאוכלוסייה הרבה שיש במרחב. אנחנו משתדלים לצמצם נזק אגבי. אני חש, כמו חבריי המח"טים, שהזמן הוא לא שאלה".

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אליעזר טולדנו מסיירים בחברון, 21 ביוני 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל עם אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון/דובר צה"ל

"אני מסתכל על הזמן, אני מסתכל על השעה של האמא שיושבת ושואלת איפה בנה. העבודה שלי היא בלי זמן. עד שמפקדיי יגידו אחרת. זה לא עוד אירוע. אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו לאתר אותם וזו לא מליצה. אף אחד מהחיילים שלי לא מפקפק ושואל 'המח"ט, מתי יוצאים הביתה?'. הם רוצים להיות חלק מהמערכה הזו. התחרות היא על הרמזים - מי שיביא רמז ירגיש שביעות רצון גדולה ביותר".

המח"ט נשאל אם הוא חש שהזמן אוזל לאחר שחלפו עשרה ימי חיפושים. "אנחנו מסתכלים על המשימה ,ולא על השעון. החיילים שלי הם חלק משמעותי באיסוף המודיעין עם סבלנות נחישות והתמדה. אנחנו כולנו מאמינים שנמצא אותם ועם האמונה הזו אנחנו הולכים בלילה וביום".

אמו של איל יפרח: "אל תרפו מהתפילות"

בתוך כך, אמו של החטוף איל יפרח שלחה בסוף השבוע האחרון מכתב לאימהות של ילדים בבית הספר היסודי "תלמוד תורה" בחולון שצפויות לצאת מחר לתפילה בקבר רחל בבית לחם ובקברו של הרב עובדיה יוסף בירושלים למען החטופים. "אני, איריס תשורה, אמא של אייל יפרח, מתחננת אליכן מלב של אמא, אנא! התפללו על בנינו איל, גיל-עד ונפתלי אצל אמא רחל - אמא של כולנו", כתבה. "בבקשה, שפכו דמעות כמים. הלב קרוע, הלב שבור - הבנים שלנו לא איתנו. אנו מאמינים בני מאמינים, הם יחזרו עוד היום בזכות התפילות והדמעות אצל מאמע (אמא) רחל ואבא הרב עובדיה. אני מתחזקת מהתפילות שלכן, זה מה שנותן לנו את הכוח, אל תרפו. אם הייתי יכולה, הייתי מצטרפת. אבל תהיו שליחות שלי, של בת גלים ושל רחל, אני בטוחה שתהיו שליחות נאמנות. אוהבת אתכן בלב חם ובדמעות ואמונה גדולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששלחה איריס יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 23:29)

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully