וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגנה מגדר ההפרדה": כפר פלסטיני הוכר כאתר מורשת

21.6.2014 / 4:09

אונסק"ו העניק לטראסות האבן העתיקות בכפר בתיר מעמד אתר מורשת עולמי בהליך בהול, במטרה "לשמור עליו מנזק בלתי הפיך" אם תושלם הבנייה. "הגנה בינלאומית נגד נזקי הכיבוש"

הכפר בתיר. יותם רונן
טראסות האבן העתיקות בכפר בתיר/יותם רונן

ארגון התרבות, החינוך והמדע של האו"ם, אונסק"ו העניק אתמול (שישי) מעמד של אתר מורשת עולמי לטראסות בכפר בתיר שבגדה המערבית, בפגישת ועידת המורשת העולמית של הארגון בקטאר. ההכרזה הגיעה לאחר הליך מזורז שנועד למנוע מתוואי גדר ההפרדה הישראלית לפגוע בשטח.

במהלך המו"מ: הפלסטינים איימו בפנייה לאונסק"ו

לדברי אונסק"ו, הכפר הוכר כאתר מורשת עולמית באופן בהול על רקע "בנייה של חומת הפרדה אשר עלולה להפריד את החקלאים מהשדות אותם עיבדו במשך מאות שנים". עוד נמסר כי בפני טראסות האבן בכפר, באזור ירושלים, עומד "נזק בלתי הפיך" במקרה של השלמת הבנייה של גדר ההפרדה באזור זה.

עוד בוואלה! חדשות:
חטיפת הנערים: פעילות מוגברת באזור חברון
בת ברית חדשה? משלוח נפט מכורדיסטאן הגיע לישראל
האו"ם: מספר הפליטים העולמי חצה את ה-50 מיליון

הכפר בתיר. יותם רונן
חקלאים בבתיר/יותם רונן

זאת, על רקע המחלוקת הבינלאומית בנוגע לתוואי גדר ההפרדה, שעבודות בנייתה החלו בשנת 2003, והאסטרטגיה של הנהגת הרשות הפלסטינית, הכוללת הצטרפות לאו"ם ולארגונים בינלאומיים במטרה לזכות בתמיכה נוספת לדרישתם להקמת מדינה עצמאית.

עם זאת, ההצהרה שפרסם אונסק"ו לא התייחסה מפורשות לישראל, אלא רק נכתב בה כי "הנוף הפך לפגיע תחת ההשפעה של שינויים חברתיים-תרבותיים וגאו-פוליטיים". בשנת 2012, בג"ץ פסק כי יש לשנות את תוואי גדר ההפרדה באזור הכפר בתיר.

שרת התרבות והעתיקות בממשלה הפלסטינית, רולא מעאיה, שיבחה את ההחלטה ומסרה כי ההכרה בכפר כאתר מורשת עולמית מבטיחה הגנה בינלאומית נגד "הנזק שרשויות הכיבוש הישראלי יגרמו לו". ההחלטה התקבלה ברוב של 11 קולות, מול שלושה מתנגדים ושבעה נציגים שנמנעו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully