וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גילאון בביקורת על ועדת אלהרר: "הדיונים מתקיימים רק בשביל הפרוטוקול"

18.6.2014 / 10:18

שבוע שני לדיוני ועדת אלהרר לחוק השידור הציבורי והביקורת מתחילה לצוף. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ח"כ אילן גילאון התלונן בפני יו"ר הכנסת על התנהלות הוועדה: "מקיימת דיונים רק בשביל הפרוטוקול"

האופוזיציה מרימה ראש אל מול ועדת אלהרר לבחינת חוק השידור הציבורי, המקיימת בימים אלה דיונים קדחתניים לקראת העברתו של החוק לסגירת במושב הכנסת הנוכחי. לוואלה! ברנז'ה נודע כי חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) נפגש אתמול עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והתלונן בפניו על תפקוד הוועדה.

"התנהלות הוועדה מביישת את הכנסת", הוא מסביר את הסיבה, "לוועדה המיוחדת לחוק רשות השידור היה שם של חותמת גומי, עוד מאותו היום בו נקבע כי הדיון יועבר מוועדת הכלכלה. בפועל מתקיימים דיונים מרתוניים רק בשביל הפרוטוקול בהוראה מגבוה במטרה להכשיר את החוק בהליך מזורז במיוחד".

גילאון הוא חבר הכנסת השני מהאופוזיציה שיוצא במופגן כנגד דיוני הוועדה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד). גם ניסים זאב (ש"ס) עושה מאמצים לעכב את הדיונים במחאה על פעילות הוועה ומטרתה - סגירת רשות השידור ופתיחת גוף שידור ציבורי חדש במקומה. דיוני הועדה מתקיימים בלו"ז צפוף במיוחד על מנת לסיים את ההצבעה על סעיפי החוק עוד לפני תום מושב הכנסת הנוכחי - בעוד כחודש.

ח"כ גילאון, שנבחר לאחד ממצטייני החקיקה החברתית בכנסת על-ידי המשמר החברתי, הדגיש כי "חברי-כנסת רציניים אינם יכולים להשתתף בארבעה דיונים של הוועדה מדי יום, ולהחמיץ דיונים נוספים חשובים בוועדות בהן הם חברים. עם כל הכבוד לעומדת בראש הוועדה, ניתנו אין-ספור המלצות לרפורמות ברשות השידור. הפוליטיקאים צריכים לכבוש את יצרם ולאפשר לקיים דיון אמיתי בהצעות מהותיות בוועדה. אחד הדברים הכי מסוכנים הם להיות גם חרוץ וגם טועה. יש תהליכים ויש תאריכים, וכל דבר צריך להתבצע בעתו, אלא אם כן מטרת הוועדה היא לזרוק לרחוב את כל העובדים".

גילאון תקף גם את יוזמי המהלך, שר התקשורת גלעד ארדן ושר התקשורת יאיר לפיד. "החוק עלול להביא לקיצו של השידור הציבורי. ממניעים פופוליסטיים ומתוך רצון מודע לשאת חן, השרים ארדן ולפיד מבקשים להרוס את אחד מעמודי היסוד של הדמוקרטיה, תוך מיטוט הבית על יושביו, העובדים. אין ספק כי יש לבצע רפורמה עמוקה ברשות, אך זאת תוך כדי שימור עקרונות השידור הציבורי והגינות עם העובדים. יש צורך ברפורמה ולא בהריסה".

"לא דורשת מאף אחד את מה שאני לא דורשת מעצמי"

יו"ר הועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), מסרה בתגובה: "ברור לכולם שרשות השידור איבדה את הרלוונטיות שלה בציבור הישראלי. המטרה שלי היא לייצר שידור ציבורי איכותי, חף מלחצים פוליטיים, וללא העוול הכספי שהושתת על הציבור עד כה".

"הוועדה בראשותי תמשיך לדון בחוק בצורה מקצועית, מעמיקה ואינטנסיבית. צר לי שח"כ גילאון מנסה למסמס את התהליך בטענות לא רציניות על כך שאני דורשת מחברי הכנסת לעבוד קשה. הוועדה מאפשרת שיח חסר תקדים ונותנת ביטוי לכל חבר כנסת, נציגים מקצועיים ונציגי ציבור. הכוונה שלי היא לסיים את הדיונים עוד במושב הכנסת הקרוב . אני לא דורשת מאף אחד את מה שאני לא דורשת מעצמי ואני מצפה מחברי הכנסת שלטענתם השידור הציבורי חשוב להם, לאותה רמת מחויבות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully