וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר איצ'ה מנחם נפטר בגיל 75

אבל בעולם הכדורגל: יושב ראש ההתאחדות לכדורגל בין השנים 2003 ל-2007 הלך לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה. ההתאחדות: "מרכינים ראש ואבלים על מותו"

איצ'ה מנחם חבר הנהלת הוועד האולימפי. ניב אהרונסון
הלך לעולמו בגיל 75. איצ'ה מנחם/ניב אהרונסון

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר ושחקן העבר איצ'ה מנחם הלך הלילה (בין שלישי לרביעי) לעולמו בגיל 75 ממחלה קשה. מנחם ששימש בתפקיד לפני אבי לוזון כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל שיחק בהפועל תל אביב בין 1957 ל-1962 וערך במדי האדומים 72 הופעות. הוא גם שימש כמנהל וכמאמן הקבוצה.

מנחם שימש בתפקיד יושב ראש ההתאחדות בין 2003 ל-2007. מההתאחדות מסרו הבוקר: "ההתאחדות לכדורגל מרכינה ראש ואבלה על מותו של יצחק (איצ'ה) מנחם, היושב ראש ה-14, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 75 לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן. ההתאחדות מחבקת ברגעים קשים אלה את משפחתו היקרה של מנחם ושולחת תנחומים בשם כל אוהבי הספורט. יהי זכרו ברוך".

תמונת יום - איצה מנחם דרור קשטן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
היה אחראי על מינוי קשטן. מנחם וקשטן/ברני ארדוב

מנחם החל את קריירת הכדורגל דווקא במכבי תל אביב, שם תופקד כשוער ולאחר מכן שינה את תפקודו לחלוץ. זמן קצר לאחר מכן הוא עבר להפועל תל אביב ושיתף פעולה בין השאר עם אורי קוויאטק וגדעון טיש. איבן יאזבנצ'יק היה האיש שהעלה אותו לקבוצה הבוגרת (בעונת 1956/7). הופעת הבכורה שלו הייתה מול מכבי נתניה ושערו הראשון היה מול מכבי יפו. בסך הכול רשם מנחם 72 הופעות במדי הפועל תל אביב ופרש בסוף עונת 1961/62.

מנחם נבחר לתפקיד יושב ראש ההתאחדות כמועמד מרכז הפועל במקומו של גברי לוי. המינוי שלו התאפשר לאחר שמרכזי מכבי ובית"ר לא הציבו מולו מועמד מתחרה. בין תפקידיו הקודמים הוא שימש כגזבר ההתאחדות ויושב ראש הוועדה המקצועית.

תחת כהונתו של מנחם כיושב ראש ההתאחדות, הנבחרת הצעירה של ישראל רשמה הישג היסטורי כשהעפילה לאליפות אירופה בהולנד אחרי שרשמה ניצחון כפול על צרפת. מנחם היה אחראי בין השאר למינוי מאמני הנבחרת ובתקופתו מונה דרור קשטן לתפקיד. כמו כן הוא היה פעל לביטול החלטת אופ"א למנוע מנבחרת ישראל והקבוצות הישראליות לקיים משחקים ביתיים בעקבות המצב הביטחוני מול הפלסטינאים. ב-2007 נבחר ליקיר העיר חולון, בה התגורר.

מנחם עבד רוב שנותיו בקואופרטיב אגד, בו החל לעבוד כנהג עד שנבחר לתפקיד מנהל התנועה הארצי, ומאוחר יותר לתפקיד חבר המזכירות ואחר כך לסגן יושב ראש האגודה. איצ'ה השאיר אחריו אישה, בן, בת ונכדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:45 בבית העלמין בחולון.

”איצ’ה היה סמל אדום של תקופה שלא תחזור”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully