וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החטיפה: הרשות עוצרת את צעדי הפיוס עם חמאס

17.6.2014 / 13:43

לוואלה! חדשות נודע כי הממשלה ברמאללה החליטה שלא לשלם משכורות של כ-40 אלף פקידים בממשלת חמאס לשעבר. בנוסף, פתח עצר את פעילות הוועדה הבוחנת את שילוב הארגון במוסדות אש"ף

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו במשפחותיהם של שלושת הנערים, בצהריים בנוף איילון)

הרשות הפלסטינית עוצרת את צעדי הפיוס עם חמאס בעקבות חטיפת הנערים, המיוחסת לארגון הטרור: לאחר ההצהרות בנושא שנשמעו אמש מפי גורמים פלסטיניים בכירים, התכנסה היום (שלישי) הממשלה הפלסטינית והחליטה להמשיך לא לשלם את משכורותיהם של פקידי ממשלת חמאס לשעבר, 40 אלף במספר. כך נודע לוואלה! חדשות.

עניין המשכורות היה במוקד המתיחות בין חמאס לבין פתח אחרי הסכם הפיוס בין הפלגים. הבנקים ברצועת עזה נסגרו לשישה ימים לאחר שלא הועברו משכורותיהם של פקידי חמאס.

חטיפת הנערים - כותרות נוספות:
משפחות החטופים נפגשו לראשונה: "פשוט רוצים לחבק אותם"
ליל מעצרים נרחב בגדה: "ניקוי אורוות בבירת הטרור שכם"
ליברמן על זועבי: "דינה צריך להיות כשל החוטפים"

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
הפרלמנט לא יכונס. אבו מאזן עם הנייה, שאמור היה להתמנות ליו"ר/GettyImages

כמו כן, פתח עצר את ההתייעצויות והמפגשים של הוועדה שבוחנת את שילוב חמאס במוסדות אש"ף והחליט שלא לכנס את הפרלמנט הפלסטיני, כינוס שתוכנן להתקיים בעוד כשלושה שבועות. חמאס ביקש לכנס את הפרלמנט כדי למנות את ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הנייה לתפקיד יו"ר הפרלמנט, ובכך להפוך אותו ליורש של אבו מאזן אם ייבצר מהאחרון להמשיך לכהן כנשיא.

בתוך כך, בישראל הסתיים בצהריים דיון נוסף של הקבינט המדיני-ביטחוני בנושא משבר החטופים והפעילות הצבאית נגד חמאס. השרים עודכנו בפעילות צה"ל והשב"כ לאיתור החטופים ודנו בצעדים נוספים נגד הנהגת חמאס בגדה המערבית. מאז תחילתו של מבצע "שובו אחים" בסוף השבוע נעצרו עשרות רבות של אנשי חמאס בערים שונות, בהן חברון, שכם ואחרות.

לא רק בישראל רואים בחמאס אחראי לחטיפה. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי גינה בתחילת השבוע את המעשה, ואמר כי "סימנים רבים מעידים שחמאס אחראי לפעולת הטרור הבזויה הזאת". הוא אף הוסיף: "בעוד אנו ממשיכים לאסוף מידע, נדגיש את עמדתנו כי חמאס הוא ארגון טרור, הידוע בהתקפותיו על אזרחים חפים מפשע, ואשר חטף אנשים בעבר".

"הסכמנו שחמאס יימנע מפיגועים"

אמש אמר אחד מבכירי הרשות לוואלה! חדשות כי אם יתברר שחמאס עומד מאחורי פיגוע החטיפה, משמעות הדבר היא שהסכם הפיוס בין הצדדים – שהושג באפריל – הופר, ותוכנו יישקל מחדש על ידי הרשות. הבכיר אף הדגיש כי ההסכם יחדל מלהתקיים בפועל.

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
"חציית קו אדום". בכירי פתח וחמאס חוגגים את הפיוס, באפריל/רויטרס

לדברי הבכיר, במהלך הדיונים על הסכם הפיוס, סוכמו כמה נושאים מלבד עצם הקמת ממשלת ההסכמה וקיום בחירות בתוך שישה חודשים. "הייתה הסכמה על כך שהפלסטינים מבקשים להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967 וכן שחמאס יימנע מפיגועים", אמר הבכיר. "שוב ושוב הדגשנו את הנושא הזה בפניהם והם הסכימו לכך שלא תהיה שפיכות דמים. דנו איתם בפרטי פרטים על כך שהפלסטינים מתמקדים ב'התנגדות עממית' בלבד ולא בהתנגדות מזוינת. אם יתברר כעת שחמאס אחראי לחטיפה והפר את ההסכם, זו חציית קו אדום מבחינתנו ולא נוכל להמשיך בפיוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully