וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד מפחיד: דוב רודף אחרי בני אדם

שני גברים שיצאו לריצת ג'וגינג גילו דוב שחור גדול שהחליט להצטרף לריצה ורדף אחריהם במשך דקות ארוכות. למרות הפחד הגדול, הם לא שכחו לצלם כל רגע במפגש המסוכן

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

שני גברים שיצאו לריצה באלברטה, קנדה, זכו לחוות את הרגע המפחיד בחייהם כשדוב שחור הצטרף אליהם למסלול הריצה. בסרטון שהם פרסמו ביוטיוב בתחילת השבוע וזכה כבר ליותר מ-700 אלף צפיות, ניתן לראות את הדוב מתקרב אל השניים כשהוא נראה תוקפני במיוחד. הדוב עוקב אחריהם וברגעים מסוימים אף נראה כאילו הוא מנסה לרוץ לעברם. השניים נשמעים כשהם מנסים להחליט מה לעשות ומנסים לצעקו על הדוב לעצור. באחד מהרגעים הדוב מטפס על עצים סמוכים והרצים מנסים לנצל את ההזדמנות ולברוח ממנו, אך הוא ממשיך במרדף. בסופו של דבר הם מגיעים בשלום לרכבם, שם הם משחררים כמה קללות בריאות לאוויר.

מה לעשות אם זה קורה לכם?

דוב רודף אחרי אצנים בקנדה. יוטיוב, צילום מסך
דוב רודף אחרי אצנים בקנדה/צילום מסך, יוטיוב

מומחים לדובים אמרו ל"האפטינגטון פוסט" כי דווקא ניסיונות הבריחה היו אלה שגרמו לדוב להמשיך במרדף. "כאשר דוב עוקב אחריך וברור כי הוא מקובע עליך, יש לעמוד במקום ולנסות להראות כגורם מרתיע", מסבירים המומחים באתר "חוכמת הדובים". "דוב שמסתקרן מבני אדם עשוי להפוך לתוקפני אם אתה לא מתייצב מולו ולכן יש להתנהג בצורה אגרסיבית - להסתכל ישירות לעיניו ולגרום לו להבין שאתה מתכוון להילחם בו אם יתקוף אותך. צעק בחוזקה ונסה להיראות גדול ככל האפשר על ידי הרמת ידיים באוויר. רקע בחוזקה ברגליים וקח צעד או שניים לכיוונו. איים עליו עם מה שאתה מסוגל למצוא – מקל, אבן או תרסיס נגד דובים. ככל שהדוב נהייה יותר עקשן, ככה התגובה שלך צריכה להיות יותר אגרסיבית", מסבירים המומחים. בכל מקרה, הם מזכירים שאסור להאכיל דובים. דובים שמקבלים מזון מבני אדם (כולל כזה שנשאר מאחור בטבע או אוחסן בצורה לא בטוחה מספיק) יהפוך להתניה אצל הדוב שינסה להשיג עוד אוכל מבני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • דובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully