וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל משרד הביטחון מונה לראש רשות החירום הלאומית

13.6.2014 / 0:40

תת אלוף (במיל') בצלאל טרייבר ינהל כממלא מקום את הגוף שקיבל את סמכויותיו של המשרד להגנת העורף, שפורק לאחרונה, וישאר בתפקיד בכיר במשרד הביטחון. "פעל רבות למען המדינה"

סמנכ"ל משרד הביטחון, תת אלוף (במיל') בצלאל טרייבר, מונה אמש (חמישי) על ידי שר הביטחון, משה יעלון, לאחראי על מנהלת רשות החירום הלאומית (רח"ל). החלטה זו התקבלה לאחר ביטול המשרד להגנת העורף והעברת הסמכויות לרח"ל. שר הביטחון קבע כי טרייבר יתמנה כממלא מקום לתפקיד, בנוסף להיותו סמנכ"ל בכיר במשרד הביטחון.

גורמים ביטחוניים שיבחו את החלטת שר הביטחון, והגדירו את טרייבר כ"מבצע מספר אחד במשרד הביטחון", שעשוי לקדם פרויקטים חשובים בתחום המיגון והמוכנות למתקפת טילים. "הגיבוי שהעניק שר הביטחון לטרייבר מתבסס על הערכה רבה של פועלו למען ביטחון המדינה", מסרו הגורמים. בחמש השנים האחרונות קידם טרייבר פרויקטים עתירי משאבים בהם ירידת צה"ל דרומה, הקמת עיר הבה"דים, המנהלת לסילוק מוקשים, גדר המערכת בגבול מצרים וסוריה ועוד.

המינוי עורר תמיהה והרמת גבה מאחר שחקירת מעורבותו של טרייבר בפרשת מסמכי הרפז טרם הסתיימה. במסגרת הפרשה, הוא נחקר תחת אזהרה ושהה במעצר בית במשך שלושה ימים בהסכמה.

לטענת גורמים, מצופה היה ששר הביטחון ימתין עם ההודעה על המינוי. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, קבע כי אין מניעה להמשך העסקתו ואף למינויו לתפקיד ממלא מקום ראש רח"ל.

עוד בוואלה! חדשות
תיעוד: פעילי הקהילה הלהט"בית מפריעים ללפיד לנאום
חשד: מחבלים חפרו מנהרה כדי להימלט מכלא שאטה
"עוזרת הבית הקליטה את שטרית: 'ניסית לגעת בי'"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully