וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים חפרו מנהרה כדי להימלט מכלא שאטה

פרסום ראשון: בעקבות מידע מודיעיני וחיפוש שביצעו סוהרים, נמצאה מנהרה בקוטר חצי מטר ובעומק 4 מטרים, שיועדה כנראה להבריח אסירים. כמו כן נמצאו דוקרן ומדי שב"ס מאולתרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהרה שנחפרה בכלא/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירות בתי הסוהר וחוקרי שב"כ בדקו אתמול (חמישי) אם מחבלים המוחזקים באחד מבתי הכלא המאובטחים בישראל – כלא שיטה (שאטה) – ניסו לארגן בריחה באמצעות חפירת מנהרה מתחת למתקן. גורמי שב"ס מסרו כי האסירים שניסו לברוח משתייכים לג'יהאד האיסלאמי, וחלקם נושאים עונשי מאסר עולם על מעורבותם בפיגועים.

עוד כותרות מהארץ:
דיווחים: עוזרת הבית הקליטה את שטרית - "ניסית לגעת בי"
סדקים ראשונים בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים
נקמה או דיכאון: מה גורם להורה לרצוח את ילדיו?

בעקבות מידע מודיעיני על כוונה לפגוע בסגל בית הכלא, בוצע חיפוש באגפי הכלא ונמצאו ברשותו של אחד האסירים דוקרן ומדים מאולתרים של השב"ס. עקב כך הורחב החיפוש והתגלתה המנהרה.

ייתכן שהמנהרה נועדה להסתיר אמצעים אסורים

כלא שאטה בנוי בסמיכות לכלא גלבוע, הנחשב למאובטח ביותר בארץ. במתקן כלואים אסירים ביטחוניים והחשד הוא שהם ניסו להימלט מהכלא באמצעות מנהרה, שקוטרה כחצי מטר ועומקה כארבעה מטרים. כמו כן נבדק חשד שהמנהרה נועדה להסתיר אמצעים שונים האסורים בתוך בית הכלא. אנשי שב"ס מיהרו להזעיק גורמי מודיעין ולדווח על הממצאים הראשוניים.

בכלא הוכרזה כוננות, והאסירים נספרו. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", לוחמי יחידת נחשון של שב"ס הוזעקו לכלא ופינו את כל מאות האסירים לבתי כלא שונים ברחבי הארץ.

כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
כלא שאטה/צילום מסך, ויקיפדיה

"כרגע זה נראה שהאסירים לא יכולים היו להילמט באמצעות המנהרה הזאת כי היא הובילה לשום מקום אבל אנו בודקים אם הייתה מיועדת להמשיך ולהיחפר אל מחוץ לכלא", אמר גורם בכיר בשב"ס. גורם בכיר בלשכת השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שיבח את פעילות סוהרי ומפקדי הכלא שהביאו לחשיפת המנהרה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:01)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדים שנתפסו/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • כלא שאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully