וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה באליפות ה-51 בתולדותיה

איזו דרמה: הצהובים הפסידו 84:82 למכבי חיפה בהארכה במשחק האליפות, אבל הצליחו לזכות בתואר בזכות הניצחון במשחק הראשון והשלימו עונה בלתי נשכחת. הירוקים כבר היו קרובים להפתיע את אלופת אירופה ביד אליהו, אבל חסימה של טיוס בשנייה האחרונה סגרה את הסיפור

צילום ועריכה: קובי אליהו

איזו דרמה: גבירותיי ורבותיי, בפעם ה-51 בתולדותיה, קבלו את אלופת המדינה שלכם - מכבי תל אביב! הצהובים של דיוויד בלאט שזכו העונה גם בגביע המדינה וביורוליג השלימו עונה חלומית עם טרבל, אבל איזה משחק מטורף הם היו צריכים לעבור בשביל זה. האלופה היוצאת, מכבי חיפה עשתה כל שביכולתה כדי לרשום זכייה שנייה ברציפות, הוליכה לאורך כל המשחק, ואף ניצחה 82:84, אך הפסידה בסיכום שני המשחקים בגלל הפסד 81:77 במשחק הראשון.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות. קובי אליהו
האליפות שוב צהובה/קובי אליהו

כמה משוגע היה המשחק הזה? הירוקים כבר החזיקו ב-8 הפרש ברבע האחרון, וביתרון 4, בדיוק היתרון שהם היו צריכים למחוק הם החזיקו בכדור חצי דקה לסיום. האליפות היתה בידיהם. אלא שאז הגיעה החטאה קריטית, דווין סמית' הקפיץ את ההיכל לחגיגות אליפות מוקדמות שנפסקו לאחר שהסל נפסל בצדק, והקבוצות הלכו להארכה. גם שם היתה לא מעט דרמה, והקבוצה של דני פרנקו היתה יכולה לחגוג אליפות שנייה ברציפות אך חדירה רעה של דונטה סמית' בהתקפה האחרונה על כל ההגנה של מכבי תל אביב הובילה לגג ענק של טיוס שהבטיח לצהובים את האליפות וזכייה בתואר מספר 100 בתולדות המועדון. מדהים.

בלאט: "יש לי הצעות משמעותיות, אשב עם ההנהלה ואחליט"

דונטה סמית': "רק בישראל מנצחים משחק ומפסידים אליפות"

100 תארים למכבי ת"א: מהראשון ועד האחרון

טרבל למכבי ת"א: כל המספרים של העונה

דני פרנקו: "היינו קרובים, לא יכול לבקש יותר מהשחקנים שלי"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דווין סמית', גיא פניני שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
איזה משחק מטורף. סמית' ופניני/ברני ארדוב

רבע 1

הירוקים נראו רע בפתיחה, איבדו את שני הכדורים הראשונים שלהם, ואם זה לא היה מספיק גרוע - ראו את הכוכב הגדול שלהם, דונטה סמית', יורד אל הספסל בכאבים. היקמן ושחורציאניטיס ניצלו זאת והעלו את המארחים ליתרון, אך טרנס רודריק מיד נכנס לעניינים, הגיב עם 6 נקודות רצופות והעלה את האורחים ל-5:6. סמית' חזר לפרקט, רנדל רשם דאנק נפלא, אך היקמן המשיך ללהוט עם צמד שלשות והעלה ל-6 הפרש. חיפה סירבה לוותר, ונהנתה מסל על הבאזר של בן רייס כמעט ממחצית המגרש כדי לרדת בפיגור 18:17 בלבד בסיום הרבע הראשון.

עידו קוז'יקרו שחקן מכבי חיפה עם חבריו לקבוצה. ברני ארדוב
לא מאמינים שזה ברח להם. חיפה וקוז'יקרו המומים/ברני ארדוב

רבע 2

חיפה המשיכה במומנטום, נטלה מחדש את היתרון, סחטה עבירה שלישית משחורציאניטיס שירד אל הספסל, ושלשה של רודריק השלימה ריצת 0:14 והעלתה את האורחים ל-18:26. הצהובים חיפשו שוב ושוב את הזריקה מחוץ לקשת אך לא פגעו, ורק קליעות עונשין של רייס העניקו נקודות ראשונות למכבי, שלוש דקות מפתיחת הרבע. בלו סוף סוף מצא את הטבעת והוסיף גם שלשה מטורפת, אך הנינג בדאנק נפלא הקפיץ את אוהדי האורחים ושמר את חיפה מלפנים. אינגלס החל גם הוא להתחמם, והוריד את מכבי תל אביב ביתרון 37:38 כשצלף שלשה ענקית על הבאזר.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה חוגג. קובי אליהו
היה ענק, אבל הלך ראש בקיר בסיום. סמית'/קובי אליהו

רבע 3

חיפה פתחה את הרבע השלישי עם 4:13 אדיר של סמית' ורודריק כדי לעלות ל-42:50. לנדסברג העיר את חבריו עם שלשה מהצד השני אך רנדל המשיך לעופף מעל לטבעות , שחורציאניטיס החטיא שוב ושוב מהקו והיתרון של האורחים נשמר. הצהובים לא אמרו נואש, נעזרו בשתי שלשות רצופות של גיא פניני ועם ריצת 0:9 השוו ל-56:56. הירוקים הצליחו שוב להגיע עד לטבעת, ולרבע המכריע של העונה הם הגיעו ביתרון 56:59.

טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב מול טרנס רודריק. ברני ארדוב
שני סלים גדולים בהארכה. שוב. רייס/ברני ארדוב

רבע 4

הצהובים פתחו נהדר את הרבע האחרון עם שלשה של אינגלס ונקודות של רייס שהשלימו ריצת 0:8 והעלו את המקומיים ליתרון 2. בריאן רנדל לקח אחריות עם שלשה גדולה ודונטה סמית' השלים את המשימה עם סל ועבירה אדיר שהחזיר את חיפה ל-66:69. טיוס החזיר עם סל ועבירה משלו והיקמן תפר דאנק אחורי מהדהד, אך רוט הפגיז שלשה, ויבזורי הדהים את ההיכל עם שלשה הזויה עם הקרש שקבעה 72:77, שתי דקות לסיום. דווקא אז החלה חיפה לאבד את הראש עם זריקות טיפשיות, יבזורי ירד עם עבירה חמישית, והיקמן צימק ל-2 בלבד. חיפה הלכה לדונטה סמית' הבלתי נגמר והוא מצא נקודות יקרות. הצהובים איבדו, והירוקים קיבלו הזדמנות פז אך הלכו לבן רייס שלא מצא נקודות, ו-14 שניות לסיום קיבלה מכבי תל אביב את הכדור, בפיגור 4. מכבי הלכה להיקמן שחדר אך חטף גג מסמית', 2.5 שניות לסיום. בלו לקח זריקת התאבדות, החטיא ודווין סמית' שלח את הכדור פנימה בטיפ אין ששלח את ההיכל לטירוף, אך השופטים הלכו למוניטורים וראו כי השעון כבר נגמר, ועם 75:79 לחיפה שלחו את המשחק להארכה.

אלכס טיוס מכבי תל אביב מול בריאן רנדל מכבי חיפה. קובי אליהו
הגג שהביא אליפות. טיוס/קובי אליהו

הארכה

לאחר דקות ארוכות של המתנה בגלל תקלה בשעון, חזרו הקבוצות לפרקט, והצהובים לא בזבזו זמן כדי לחזור ל-80:80 בזכות רייס. רוט חטף לרייס אך לקח זריקה נוראית, מכבי תל אביב הגיבה עם איבוד טיפשי מצידה, ועשר שניות לסיום הכדור שוב היה בידיים של מכבי חיפה, ביתרון 2. כצפוי, דונטה סמית' לקח את הכל על הכתפיים שלו אך השתהה יותר מדי זמן, ביצע חדירה קשה וראה את ניסיון הזריקה שלו נחסם על ידי אלכס טיוס הבלתי נגמר, 82:84 למכבי חיפה בסיום, אבל האליפות צהובה.

השופטים במשחק האליפות בין מכבי תל אביב לבין מכבי חיפה. ברני ארדוב
היה סל או לא היה? השופטים בוחנים את המהלך במוניטורים/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 22 (3 מ-7 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, טייריס רייס 15 (6 מ-12 מהשדה), 6 איבודים ו-4 אסיסטים, אלכס טיוס 10, 9 ריבאונדים ו-4 חסימות, ג'ו אינגלס 9, דייויד בלו (2 מ-8 מהשדה) וסילבן לנדסברג 7 כל אחד, דווין סמית' 5 ו-6 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 4, גיא פניני 3 (1 מ-6 מהשדה).

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 29 (11 מ-18 מהשדה), 13 ריבאונדים, 7 איבודים ו-6 אסיסטים, טרנס רודריק (6 ריבאונדים) ואדריאן הנינג (5 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד, בריאן רנדל 14, מורן רוט 5 (2 מ-12 מהשדה), דגן יבזורי (1 מ-6 מהשדה) ובן רייס 3 כל אחד, אלכס צ'וברביץ' ועידו קוז'יקרו שיחקו ולא קלעו.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם שמעון מזרחי. ברני ארדוב
זעם על ההחלטה של השופטים, אבל חגג אליפות בסיום. בלאט ומזרחי/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 61% (22 מ-36)
מכבי חיפה 50% (21 מ-42)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 28% (8 מ-29)
מכבי חיפה 33% (7 מ-12)

עונשין

מכבי תל אביב 46% (14 מ-30)
מכבי חיפה 75% (21 מ-28)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 40 (12 בהתקפה)
מכבי חיפה 40 (10 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 13
מכבי חיפה 12

חטיפות

מכבי תל אביב 12
מכבי חיפה 9

חסימות

מכבי תל אביב 4
מכבי חיפה 5

איבודים

מכבי תל אביב 13
מכבי חיפה 16

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות. קובי אליהו
100 תארים למועדון. מכבי חוגגת/קובי אליהו
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזריו, גיא גודס, אלון שטיין. ברני ארדוב
לא היה יכול לעשות זאת ללא עוזריו. בלאט עם גודס ושטיין/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס מניף את צלחת האליפות. ברני ארדוב
גם הוא הגיע לחגוג. שון ג'יימס עם הטבעת/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מניף את צלחת האליפות. ברני ארדוב
עוד תואר לאוסף. שחורציאניטיס והצלחת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully