וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמחונים מרוצים: "ריבלין יקרב עוד אנשים לרעיון"

11.6.2014 / 0:01

הקהילה הצמחונית הביעה שביעות רצון מבחירתו של ראובן ריבלין לנשיא המדינה הצמחוני הראשון. "זה יקשר דמות ממלכתית וייצוגית עם משהו שנחשב 'היפסטרי' וקיצוני"

באדיבות ערוץ הכנסת

לא רק לאנשי הליכוד ולאוהדי בית"ר הייתה אתמול (שלישי) סיבה לחגיגה עם ניצחונו של חבר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין במרוץ לנשיאות. גם בשביל הנמנעים מאכילת בשר היה זה יום חג, שכן ריבלין הוא הנשיא הצמחוני הראשון. עם בחירתו, הציפו את הפייסבוק אלפי סטטוסים שבירכו על הייצוג המיוחד לו הם יזכו החל מקרוב בבית הנשיא.

"אנו מברכים את ראובן ריבלין על בחירתו, ושמחים שבבית הנשיא יישב אדם שבלבו מקום לא רק לתושביה האנושיים של ישראל אלא גם לתרנגולות, הפרות, הכלבים והחתולים שחיים במדינה", כתבה עמותת "אנונימוס" בעמוד הפייסבוק שלה. "חמלה לבעלי חיים היא ערך מרכזי במסורת היהודית. מיליון ישראלים לא אוכלים בעלי חיים. למרבה הצער, זה לא תמיד בא לידי ביטוי אצל מקבלי ההחלטות בממשלה, ואנו מקווים שריבלין יסייע לגשר על הפער הזה, ישמיע את קולם של בעלי החיים ויפעל לקידום ערכים של חמלה וכבוד כלפי החלשים מאתנו".

על הדרך שבה הפך לצמחוני, סיפר ריבלין באחד הראיונות לנחמה דואק בערוץ הכנסת ואמר שמי שגרם לו לוותר על מטעמי החיות היה דווקא כלבו סטפן. "היו לנו כלבים שליוו את הילדים בשנות בגרותם, הם היו ישנים במיטה איתי ועם רעייתי", סיפר. "אז יום אחד מישהו טען שהכלב סטפן נשך, הוא נלקח למכלאה, שם כולנו עשינו לו בייביסיטר, הבאנו לו את השמיכה ואת הכר, כי אחרת הוא היה יוצא מדעתו איך משפחתו הפקירה אותו.

עוד על בחירתו של ריבלין לנשיאות
המרוץ האמיתי רק מתחיל: כשסער ניצח את נתניהו
בעולם דיווחו: "תבוסה לנתניהו, יריבו המר - הנשיא"
אובמה בירך את ריבלין: "מצפים לעבוד עמו"

הנביא הנבחר ריבלין: "אהיה איש של העם". גדעון צנטנר
הנשיא הנבחר ראובן ריבלין בכותל המערבי בירושלים, היום/גדעון צנטנר

"ליד המכלאה היה בית מטבחיים, משם נשמעו הצרחות, אני מתוך סקרנות הלכתי לראות. באותה פעם, ראיתי פרה שהסתכלה בעיני כשהיא הולכת לגורלה, אז כבר החלטתי. שנים רבות הסכמתי לאכול עוף בצורה זו או אחרת וגם זה היה בעיניי לצנינים. והפכתי לצמחוני, אני חושב שזה יותר טעים, יותר בריא ויותר מוסרי. תארו לכם שהיו שוחטים לי את סטפן?".

העיתונאית ומגישת החדשות לשעבר, מיקי חיימוביץ שהיא צמחונית ידועה, גם כתבה בעמוד הפייסבוק שלה על זכייתו של ריבלין. "שמחה מאוד על בחירתו של רובי ריבלין, שיקוף רצון העם חשוב מאוד בעיני ומהבחינה הזאת הצדק ניצח", כתבה. "ריבלין פרלמנטר עתיר זכויות ודמוקרט, נטול משוא פנים ושררה, אהה והוא גם צמחוני".

נגה, צמחונית בת 25 מתל אביב, חושבת אמנם שיש לשקול את המשך מוסד הנשיאות, אך התלהבה מהרעיון של ייצוג צמחוני בבית הנשיא. "כן, אני חושבת שאם כבר זה מוסד שאין לו כל כך הצדקה, לפחות שיעמוד בן אדם חיובי בראשו", אמרה. "לתפקיד הספציפי הזה אין משמעות פוליטית, אך יש לו משמעות ערכית וייצוגית, וריבלין הוא מישהו שיכול להשפיע לטובה בנושא זכויות בעלי החיים. זה יחשוף ילדים ואוכלוסיות חדשות, יקשר דמות ממלכתית וייצוגית עם משהו שנחשב 'היפסטרי' וקיצוני".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חמלה לבעלי חיים היא לא רק נחלת השמאל"

לדבריה, "אנשים חושבים שצמחונות זה דבר של 'מאגניבים' תל אביבים, ופתאום רואים שהנשיא הירושלמי הוא גם צמחוני. פתאום בן אדם בן 70+, דווקא מהימין, שגר בירושלים הוא גם צמחוני? זה הכי שובר סטריאוטיפים. פתאום יבינו שחמלה לבעלי חיים היא לא רק נחלת השמאל".

עמית, טבעוני בן 23 מתל אביב, הביע את שמחתו על הנציגות וקיווה שגם ריבלין יהיה טבעוני לבסוף. "כיף לראות שהצמחונות מגיעה למיינסטרים ובמיוחד למקבלי החלטות ולבית הנשיא, זה שולח מסר לכל המדינה שזה לגיטימי", אמר. "אם הוא יעלה שלב ויהפוך גם לטבעוני, זה יהיה מעשה אמיץ. ריבלין הוא אדם שחרט על דגלו את ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם באשר הם, ומוסריותו באה לידי ביטוי גם בצמחוניותו".

מאיר שטרית ורובי ריבלין בבחירות לנשיאות במליאת הכנסת. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין במהלך ההצבעה לבחירות בכנסת, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

רונן בר, טבעוני ומחושפי פרשת אדום-אדום וזוגלובק, שמח על בחירתו של ריבלין לנשיאות ואמר: "יש בארץ ציבור הולך וגדל של אנשים שנושא של זכויות בעלי חיים מאוד חשוב להם, והיום זה חלק משמעותי מהציבור. אני שמח שהיום יהיה לציבור נציג בדמותו של האזרח מספר 1, רובי ריבלין הוא צמחוני מבחינה אידיאולוגית. התפקיד של נשיא הוא גם לאתגר מבחינה ערכית ומוסרית את הציבור והחברה, וגם לנסות לקדם הרבה פעמים רוח חדשה וערכים שעולים בחברה".

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully