וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בעבודה: "המרוץ של בן אליעזר גמור"

6.6.2014 / 0:12

פוליטיקאים בכירים אמרו כי נוכח החשדות נגד ח"כ בן אליעזר, גם אם הוא לא יפרוש המרוץ לנשיאות, הוא איבד את קולות המתלבטים. המרוויחים העיקריים – שכטמן ודורנר. ומה עם דליה איציק?

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

ההודעה על חקירתו באזהרה של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) שינתה אתמול (שישי) לחלוטין את תמונת המרוץ לנשיאות. מידת ההשפעה המדויקת של החקירה על סיכוייו להיבחר לתפקיד עדיין אינה ברורה, אולם כבר עכשיו ברור כי בן אליעזר יפסיד את קולותיהם של לא מעט חברי כנסת, שיחששו להצביע למועמד שנגדו מתקיימת חקירה.

פוליטיקאים בכירים טענו אמש כי גם אם בן אליעזר יישאר במירוץ וכי גם אם בסיס התמיכה שלו לא ייפגע, חברי כנסת שהתלבטו אם להצביע עבורו יימנעו מלעשות כן בשל החשדות. כל המועמדים האחרים צפויים להרוויח מכך במידה שווה פחות או יותר, אולם מי שיכולים להיות מרוצים במיוחד הם דווקא המועמדים החיצוניים, דליה דורנר ודן שכטמן, שמועמדותם הייתה עד היום בצהריים לא רלוונטית. כעת, אישרו שני חברי כנסת בשיחה עם וואלה! חדשות כי לאור המיאוס בקרב הציבור, כמו גם בקרב חברי כנסת, מהאופן המלוכלך שבו מתנהל המירוץ בין המועמדים - הם יעדיפו לתמוך במועמד לא פוליטי ונקי מכל רבב.

עוד על הבחירות לנשיאות:
"להודיע עד יום א' אם פואד יכול לרוץ לנשיאות"
הקרב על הנשיאות: מי כבר מתכונן לסיבוב השני?
גידופים, מבוכות והפתעות – כך בחרו נשיא

ח"כ בנימין פואד בן אליעזר, ועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
פרסום חקירתו הביך את תומכיו. ח"כ בנימין בן אליעזר/דרור עינב

במפלגת העבודה, אשר כל חבריה למעט שלי יחימוביץ' התייצבו מאחורי בן אליעזר, הורגשה הערב מבוכה רבה, והיו לא מעט כאלה שהערכותיהם היו פסימיות. "המירוץ גמור מבחינתו", אמר גורם במפלגה. לעומתו, אחרים היו זהירים יותר, והעריכו כי בן אליעזר יישאר להתמודד, ורק "יפסיד כמה קולות". גם במרצ, שרוב חבריה הבטיחו להתייצב מאחורי שר הביטחון לשעבר, לא ידעו מה לומר לאחר חקירתו. המפלגה צפויה להתכנס בראשית השבוע ולהחליט כיצד לנהוג בהתאם לממצאים שיתפרסמו על חקירת בן אליעזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ומה דליה איציק תרוויח?

מי שעוד צפויה להרוויח מהחקירה במשטרה, המהווה מכה משמעותית לשאיפותיו של בן אליעזר לשבת בכיסא הנשיא, היא דליה איציק, אליה יתנקזו חלק מהקולות שיאבד בן אליעזר. איציק, הנמצאת בקשרים טובים עם יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, צפויה לגרוף כמה קולות נוספים מהמפלגה החרדית. דרעי לא הסתיר בעבר את רצונו לתמוך במועמד מזרחי, ומשנסתם הגולל על דרכו של בן אליעזר, נראה כי איציק היא זו שתרוויח מן ההפקר. ביום ראשון תתכנס מועצת חכמי התורה של ש"ס ותודיע במי תתמוך הסיעה. על אף שצמחה בשורות מפלגת העבודה, חברי הכנסת מטעם המפלגה לא צפויים להביע תמיכה גורפת באיציק, בעיקר לאור האיבה שרבים רוחשים לה בשל הדרך בה עזבה את המפלגה ב-2005, עת הצטרפה לשורות מפלגת קדימה.

גם מאיר שטרית, שדורג על פי ההערכות המוקדמות במקום הרביעי בשיעור התמיכה בין המועמדים, קיבל אחר הצהריים זריקת עידוד. חבר סיעת התנועה מקווה לקבל כמה מקולות חברי מפלגת העבודה, יש עתיד ומרצ, בתקווה להגיע לסיבוב השני. מי שבכל מקרה מוביל את המרוץ וצפוי להגיע לסיבוב השני בקלות הוא רובי ריבלין. בסביבתו היו מי שהעריכו הערב כי לאור חקירת בן אליעזר, שיעור התמיכה בו יטפס כבר בסיבוב הראשון אל מעבר ל-50 קולות. במערכת הפוליטית הביעו גורמים רבים תחושת גועל מההתנהלות בין המועמדים. אחד מחברי הכנסת הגדיר את המרוץ לנשיאות "מלחמה מטונפת".

ראש אגף חקירות במשטרה, מני יצחק, דיבר הבוקר עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין והודיע לו על הכוונה לחקור את בן אליעזר. בסביבתו של האחרון סירבו להתייחס באופן חד משמעי לשאלה אם ישקלו לדחות את הבחירות לנשיאות, אולם נראה שהסיכויים לכך אפסיים בכל מקרה - הן מבחינה משפטית והן מבחינת לוחות הזמנים. בלשכתו של אדלשטיין אמרו לוואלה! חדשות כי אין מניעה שבן אליעזר יתמודד לתפקיד בהיותו חשוד.

דליה איציק בנימין בן אליעזר. עומר מירון/ נמרוד סונדרס, עיבוד תמונה
תומכי בן אליעזר יעברו לשורותיה? איציק ובן אליעזר/עיבוד תמונה, עומר מירון/ נמרוד סונדרס

בן אליעזר נחקר אתמול בבוקר במשך כחמש שעות במשרדי יחידת להב 433, ובין היתר נבדקות תרומות שקיבל. במשטרה קיים חשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך מימון דירתו - פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי 9 מיליון שקלים - מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, שנחקר אף הוא. בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים.

במסגרת החשדות כלפי המועמד לנשיאות, נבדק אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. החקירה החלה לאחר שבן אליעזר הוזמן לתשאול במשטרה, אך בשל התשובות שסיפק לחוקרים הוא עבר לחקירה באזהרה. לפי שעה רק נניקשווילי ובן אליעזר נחקרו, אולם ייתכן כי יזומנו נחקרים נוספים בהמשך.

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully