וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוד שרוף" מנסה להיות "מד מן" של עולם המיחשוב, לא בטוח שזה לטובתה

8.6.2014 / 0:17

"קוד שרוף" רוצה להיות מה שיציל את רשת AMC, בינתיים יש לה נקודת מוצא מעניינת, דמיון לא מבוטל ל"מד מן" וגם לא מעט קלישאות. שווה לתת לה צ'אנס לפני שמחליטים על ריסטארט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מד מן" של עולם המחשבים? מתוך "קוד שרוף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלה עומדת רשת AMC על קו פרשת המים. מאז שהחליטה להפוך מרשת שרק משדרת סרטים ישנים ולהפוך לחממה לסדרות איכות, היו לה שלוש פגיעות בול: מצד אחד "מד מן" ו"שובר שורות" חביבות המבקרים, ומנגד הלהיט המטורף "המתים המהלכים", הסדרה הכי נצפית בטלוויזיה האמריקנית. כאשר הסתמן סופן של "שובר שורות" ו"מד מן", החליטה הרשת לפצל את העונה האחרונה של כל אחת מהן לשני חלקים שישודרו בהפרש של שנה, כלומר להחזיק אותן בחיים באמצעים מלאכותיים. היא עשתה זאת מכמה סיבות שלא ניכנס אליהן עכשיו, אבל אחת מהן היתה לספק לעצמה שהות למצוא את מכרה הזהב הבא שלה - אם ברייטינג ואם בטקסי הפרסים.

היו לה בתווך לא מעט ניסיונות כושלים ליצור את הדבר הגדול הבא. "The Killing" החלולה, "שמש שקרנית" שנואת המבקרים, "גיהנום על גלגלים", "המרגלים של וושינגטון" החדשה - כולן לא יצרו את ההד ש-AMC קיוותה לו. השבוע הגיעה סדרה חדשה (ובשבת היא משודרת גם ב-yes Oh) שקיוותה ליצור את המהפך: "קוד שרוף", דרמה המתרחשת בתחילת שנות השמונים ומתארת את ניסיונותיו של עובד IBM לשעבר לרתום לעזרתו חברת מחשבים אחרת, כדי ליצור פריצת דרך חדשה ולהתחרות בתחום המחשבים האישיים.

קשה שלא למתוח קווים בין קווי המתאר של העלילה הזו לבין מצבה של AMC, ובפרט בין "מד מן" לבין "קוד שרוף", שלא בכדי תופסת את משבצת השידור של סדרת הפרסומאים עם תום חצי-עונתה. נדמה כאילו החדשה מנסה לפרק את הישנה לגורמים כדי לבחון את מרכיביה ולבנות אותה מחדש - סצינה שכלולה אצלה בפועל בפרק הראשון. כמו "מד מן" גם "קוד שרוף" (במקור "Halt and Catch Fire") נפתחת לראשונה עם הסבר על שם הסדרה, במקרה שלה מדובר בקוד מחשב נושן שהקלדתו גרמה לכל הוראות המחשב להתחרות זו בזו על עליונות באותה העת, מה שהביא לאיבוד שליטה של המשתמש על המכשיר. כמו "מד מן" מדובר גם כאן בסדרה שעלילתה מתרחשת לפני עשורים, בדומה לה היא מציגה בחזיתה דמות של גבר נאה, מצוחצח, יהיר ומסתורי. כשמוסיפים להשוואה הזו את העיסוק במחשבים בכלל וב-IBM בפרט ש"מד מן" הציבה לאחרונה במרכזה, ההשוואה ביניהן כמעט בלתי נמנעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם אתם מוכנים להיות יותר? מתוך "קוד שרוף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואיך לא, היא אינה עושה חסד עם "קוד שרוף". הפיילוט שלה רחוק מלהיות גרוע, ודווקא מסקרן לראות לאן הם ייקחו את זה מכאן, אבל מצער לראות עיסוק בנושא מקורי יחסית שלא זכה לטיפול משמעותי בעבר, בטח לא בטלוויזיה, מבוצע על פי מיטב הקלישאות. זה קורה כבר בתחילת הפרק: ג'ו מקמילן, גיבור הסדרה, עומד מול כיתת מהנדסי מחשבים בקולג' כלשהו, סטודנטית יפה בעלת עיניים גדולות בהירות ותספורת קסדה בלונדינית (בגילומה של אחת קמרון האו) נכנסת באיחור עם אוזניות לראשה ובוז בשפתיה, אבל מיד מתברר כמובן שהיא האדם המבריק ביותר בחדר. עד כדי כך שהיא רואה נכוחה את העתיד: "מחשבים יהיו מחוברים זה לזה באמצעות רשת אחת עם פרוטוקול סטנדרטי אחיד". הסצינה הזו מהווה מעין סמן למה שעתיד להגיע בהמשך הפרק - דברים שאת חלקם הגדול ראינו כבר לפני כן במקומות אחרים, וגם אז הם לא בהכרח הרשימו.

את מקמילן מגלם לי פייס בעל הגבות המהפנטות מ"ההוביט", ובקרוב האיש הרע ב"שומרי הגלקסיה". מקמילן מוכר את דרכו למשרת סוכן מכירות בחברת מחשבים בדאלאס טקסס, חלק מערבת הסיליקון (הטייק המקומי על עמק הסיליקון), ומגייס לעזרתו את אחד המהנדסים, איש כבוי וגאון מחשבים בשם גורדון קלארק, אותו מגלם סקוט מקניירי הנפלא, "ארגו", "הורג אותם ברכות" ובקלות הדבר הכי טוב בפיילוט של "קוד שרוף". גורדון הוא איש משפחה המלקק את פצעיו מהרפתקת מחשבים כושלת מספר שנים קודם לכן, ניסיון ליצור יחד עם רעייתו (קרי בישה - השניים גילמו זוג נשוי גם ב"ארגו") תוכנית הדגמה למחשב חדש. כאשר ג'ו שולף אותו לפגישת מכירות, גורדון מוצא עניין אישי בשאלה שהוא מציב בפני הקונים הפוטנציאליים: "האם אתם מוכנים להיות יותר?"

זו שאלה מצוינת עבור "קוד שרוף" עצמה, שחרף המתווה הנדוש של פרק הבכורה שלה עדיין הצליחה להיות מבדרת. אבל כדי ש-AMC תמצא את הדבר הבא שלה, היא צריכה יותר. הרבה יותר: פרק הפתיחה השיג השבוע את הרייטינג הנמוך ביותר לבכורה בתולדותיה של הרשת. פחות אפילו מהבכורות של "מד מן" ו"שובר שורות" בימיה הראשונים של AMC, כשאף אחד עוד לא ממש ידע שהיא מספקת אופציה לסדרות דרמה. ייתכן שאחוזי הצפייה הזעומים נבעו מהעובדה שכמעט שבועיים קודם לכן הפרק היה זמין לצפייה בטאמבלר, לראשונה בתולדות הרשת החברתית הזו, מה שבדרך כלל אמור ליצור באזז ואולי במקרה של "קוד שרוף" התנקם בה. המבחן יהיה בפרקים הבאים, הן מבחינת המספרים והן מבחינה יצירתית, ו-AMC מקווה שלא תיאלץ גם הפעם ללחוץ על מקש ה-Delete.

האם תצפו ב"קוד שרוף"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • קוד שרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully