וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה תלמדו הלילה? המדריך לתיקון ליל שבועות

3.6.2014 / 9:18

תיקון ליל שבועות נשי, התיקון המוזיקאלי, התיקון היהודי והתיקון הפילוסופי. משה גלנץ אסף לכם את כל התיקונים שיתקיימו הלילה ברחבי הארץ הכל כדי שתמצאו את התיקון שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה אתם עושים הלילה – ליל שבועות? בשנים האחרונות, חג השבועות הפך לחגה של ההתחדשות היהודית וחגיגת תרבות יהודית ישראלית, לכבוד האירוע הגדול והמכונן בתולדות העם היהודי, הלא הוא מתן תורה. ואכן, רבים מאיתנו מעבירים את הלילה באירועי תיקון שבועות ממיוחדים ועד ביזאריים מה שמוכיח שאנו עם מיוחד וזן נדיר. לכבוד המאורע, וואלה! יהדות הכין עבורכם לפי קטגוריות את המקומות בהם תוכלו למצוא עניין וחיבור אישי לחג. אז בואו נתחיל.

התיקון הנשי

אישה שולחת הודעה. ShutterStock
אישה שולחת הודעה/ShutterStock

ירושלים

תיקון ליל שבועות מיוחד מתקיים השנה בבית מדרש החדש של 'מדרשת לינדנבאום' מבית מוסדות 'אור תורה סטון'. בבית המדרש הנשי הגדול בעולם תלמדנה כ 400 נשים, בהן 200 מתלמידות המדרשה ועוד 200 חיילות דתיות המשרתות כרגע בחיל המודיעין האוויר והחינוך.

"במדרשה מקפידים שהשיעורים הניתנים בלילה לא יינתנו בבית מדרש על מנת שבנות שחשקה נפשן בלימוד בחברותא ובלימוד עצמי תוכלנה ללמוד בבית המדרש שוקק החיים", מסביר ראש התוכניות הישראליות במדרשה, הרב טהרלב. במהלך הלילה יינתנו שיעורים ע"י הרב הפילוסוף דניאל אפשטיין. הרב אהד טהרלב. הרב ד"ר חנן גפני, הגב נעמי ברמן והרב טוביה קפלן.

איפה: רח' לייב יפה 51, תלפיות מזרח, ירושלים

תל אביב

'מדורתה' מזמינה נשים מכל הגילאים לחוות את ליל תיקון שבועות בטבע שיתקיים בלב פארק הירקון. לילה של סדנאות, מעגלי לימוד ושירה מסביב למדורה בהנחיית שלומית ליר, נעמה גולדברג, קרן יעבץ, דליה שחם, ליאת סגל, לי זיו ויסמין שמחוני. הכניסה חופשית.

איפה: אתר 'שבע טחנות' ליד האגם בשביל מצד שמאל, פארק הירקון, תל אביב.

התיקון הרוחני

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תל אביב

'בית תפילה ישראלי' ליהדות מתחדשת, יוביל את תיקון ליל שבועות עם תכניות רבות ומגוונות. רוביק רוזנטל על “שפה של תל אביבים”, רני בלייר על חילוניות קדושה, ד”ר צביה ולדן על תל אביב העברית, נעם פרתום בפרפורמנס “העיר כמדרש שיר”, מיה דנון ואלינור דוידוב ב“סימפוניה של עיר” שהופך את רעשי העיר לקונצרט, הרב אסטבן גוטפריד ורני יגר ידברו על נושא “כי מתל אביב תצא תורה”, אירי ריקין על אוטופיות תל אביביות, הסופר וחוקר הספרות אברהם בלבן יטייל בתל אביב עם אלתרמן, בעקבות הסרט עטור הפרסים “הצלמניה”.

לאורך הלילה יתקיים בית מדרש אינטימי ו”תיקונוער” בהנחיית תלמידי המגמה למחשבת ישראל בתיכון על שם ליידי דיוויס. עם עלות השחר תיערך תפילת שחרית של חג בטיש תל אביבי עם סיפורים, נגינה, אוכל ושירה עד אור הבוקר בשיתוף יונג יידיש וזמרשת. הלימוד יערך בלובי, בחדרים ובחדר מועצת העיר המשקיף אל הנוף המרהיב של תל אביב מהקומה ה-12.

איפה: בניין עיריית תל-אביב בכיכר רבין, משעה 20:30 ועד אור הבוקר

התיקון התורני

ילדים מחסידות סאטמר. באדיבות המצולמים
ילדים מחסידות סאטמר/באדיבות המצולמים

אור עקיבא

לימוד לילדים ובני נוער יתקיים באור עקיבא בסניף בני עקיבא, בבית הכנסת דרור ובבית הכנסת הלל, הלימוד יתקיים בזמנים שונים הלילה ומחר (בימים שלישי ורביעי). הלימוד נעשה ע"י שיתוף פעולה בין: עיריית אור עקיבא, תנועת בני עקיבא, ארגון רבני צהר, גרעין הלל אור עקיבא ועוד.

איפה: סניף בני עקיבא בעיר

ירושלים

בבית הכנסת הגדול בירושלים יתקיים תיקון ליל שבועות עם הרבנים הראשיים לישראל ומשפטנים בכירים שידונו בנושא המשפט העברי. ימסרו שיעורים: הרב הראשי לישראל, דוד לאו. הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף. אב בית הדין הרבני, תל אביב, הרב ישראל שחור. פרופ' נחום רקובר, ד"ר יעקב וינרוט וד"ר מיכאל ויגודה.

איפה: בבית הכנסת הגדול, רח' המלך ג'ורג' 56, ירושלים, החל מ: 23:15.

התיקון האינפורמטיבי

פסל דוד של מיכלאנג'לו הנמצא בפירנצה. Creative Commons
פסל דוד של מיכלאנג'לו הנמצא בפירנצה/Creative Commons

תיקון ליל שבועות של בית הספר הראלי העברי בחיפה יערך בבית בירם. בערב שבועות יערכו פאנלים שונים אל תוך הלילה בנושאים כגון: "כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה" מדוד המלך ועד מנהיגי ישראל כיום ובעתיד", "גדול כבוד הבריות" ,"שמור את יום השבת לקודשו" ועוד.

איפה: בית הספר הראלי העברי, שד' אבא חושי 15, חיפה, החל משעה 22:30 ואילך.

התיקון הפילוסופי

סוקרסט. GettyImages
סוקרטס/GettyImages

ירושלים

מהו זמן יהודי, ובמה הוא נבדל מזמנים אחרים? כיצד חווים הפילוסופיה והמדע הבדיוני את מרוץ הזמן? מהו תפקידו של הזמן במוסיקה? ואיך מגדירה ומנצלת החברה הישראלית את הזמן? אלו השאלות שיישאלו בערב בין תחומי על שלל היבטי הזמן שיתקיים בליל שבועות בבית אביחי בירושלים.

אז מי יהוה שם לדבר על זה? גליה אלבין, פרופ' רחל אליאור, בלהה בן אליהו, פרופ' אברהם גרוסמן, פרופ' משה הלברטל, ד"ר אביבה זורנברג, הרב בני לאו, ד"ר אורי לשמן, עמרי מורג, דורון פישלר, פרופ' ג'יימס קוגל ועוד.


איפה: בית אבי חי, רח' קינג ג'ורג' 44, ירושלים, החל מ: 23:00.

תל אביב

תיקון שבועות בנושא רוחניות חילונית: שם ידונו בשאלות כגון: האם יש משמעות בעולם ללא אלוהים? האם המדע והחילוניות יכולים להציע ערכים ואף רוחניות? האם כל מה שנשאר הם קניונים וסדרות טלוויזיה? ועוד. התיקון יימשך אל השעות הקטנות של הלילה, בעריכת ניר להב, ממייסדי קבוצת רוחניות חילונית וסדרת ההרצאות המדע וחקר המציאות.

איפה: 'בר קיימא', בר טבעוני, רח' המשביר 22, תל אביב. החל מ: 21:00

התיקון היהודי

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בית מדרש אלול וקהילת תלפיות יערכו את תיקון ליל שבועות בלימוד על נושא, "מהי תורה בשבילנו? מחכמים עד חלוצים". הלימוד יתקיים במספר קבוצות במקביל – במעגל מונחה ובחברותות כשנושא הלימוד ילך ויתפתח אל תוך הלילה בשלוש אשמורות.

איפה: בית מדרש אלול, בוסתנאי 8 פינת כ"ט בנובמבר, קטמון, ירושלים. החל מ: 23:00 ואילך

התיקון האלטרנטיבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תל אביב

"כולי עלמה" - תיקון ליל שבועות בישיבה החילונית בתל אביב. שם יתקיימו פאנלים בנושאים כגון: ריאליטי בבית לחם - קריאה במגילת רות עם נעה שגיב, נשים מנהיגות, עם חברת הכנסת, מיכל בירן, עו"ד סמדר דקל נעים וענת ניר. ביכורים, "הרהורים על חשיבה יוצרת" – מה עניין שמיטה, היריון וביכורים להר סיני ועוד. בהמשך יתקיים אירוע מופע ולימוד עם הזמרת והיוצרת הדרה לוין אדרי.

איפה: הישיבה החילונית, רח' יסוד המעלה 61, תל אביב, החל מ: 21:00.


ירושלים

אירוע תיקון ליל שבועות בסלון של תנועת "התעוררות", עמותת "גשר" ובית אבי-חי, פונה לקהל שמאס להסתובב בירושלים בין כל בתי הכנסת, האולמות והאירועים ההמוניים ומזמין אותו למפגש אינטימי, על הספה. עם כוס קפה או ערק, שם תינתן הזדמנות לדבר על סוגיות שונות המעסיקות את הציבור הישראלי. לדברי ראש צוות דת ועיר בתנועת 'התעוררות', יאיר יעקב, "בערב מסוג זה טמון פוטנציאל משמעותי בהרבה, מאשר לשבת בעוד הרצאה של מומחה כזה או אחר לתחומו". ליעקב חשוב להדגיש כי לא מדובר באירוע דתי, רוחני, או הרצאה אינפורמטיבית כזאת או אחרת.

עבור האורחים, תינתן האפשרות לבחור, מתוך מגוון אירועים, נושאים ומיקומים שונים בירושלים, את המקום בו הם ירגישו הכי בנוח. האירוח בסלון, בשכונה או בחצר, "אנחנו מזמינים את האנשים להתחבר בתוך השכונות ואל הקהילתיות, להכיר אנשים ושכנים באמצעות הלימוד המשותף".

לרשימת הבתים המשתתפים כנסו לכאן

הצדק החברתי

הפגנה במוזיאון  תל אביב. בן קלמר
הפגנה במוזיאון תל אביב/בן קלמר

תל אביב

תיקון בסימן צדק חברתי וחמלה יתקיים ע"י קהילת "פישקא". מרכז תרבות "נווה שכטר" והישיבה החילונית "בינה" חברו יחד לאירוע תיקון משותף ברוח דרומית -"בחצי הלילה", בו יתקיימו ללא תשלום הופעות, לימוד משותף, סדנאות, מפגשים, סיורים, ריקודים והרצאות לתוך הלילה, בשלושה מוקדים בדרום תל אביב. במהלך הלילה יתקיימו מפגשים עם אנשי תרבות, הופעות חיות ושירה, סדנאות וטעימות.

מה בתכנית? א.ב. יהושע, יהוא ירון, תאטרון מסתורין, אנסמבל ציפורלה, סיור "לו הייתי רוטשילד", סיור "גרפיטי", שיח על צדק חברתי מסביב לעולם וסדנת מדיטציות, התרגעות ועוד.

איפה: התיקון ייפתח בשעה 19:00 בגן החשמל בתל-אביב ויסתיים בשעות הזריחה למחרת בחגיגה בחוף בית האצ"ל


נהלל

ערב של תיקון חברתי לימוד וניגונים יתקיים גם בנהלל שבצפון, בנושא: אדם, ממון ומנהיגות. על תאוות-הממון בתורתו של ר' נחמן מברסלב מפי שי זרחי - קהילת "ניגון הלב". 'הון שלטון ואסון', לקח קטן מהתלמוד מפי ד"ר ענת ישראלי, מורה ופרשנית במכללה באורנים. אוהלה של תורה ומאהלי המחאה, היפגשו? מפי קובי וייס מארגון "רבנים למען זכויות אדם".

איפה: בבית ההתכנסות של "ניגון הלב". במועדון בנהלל. בשעה 21:30

התיקון המוזיקאלי

תזמורת מנגנת 43 שירי פתיחה. יוטיוב, צילום מסך
תזמורת מנגנת 43 שירי פתיחה/צילום מסך, יוטיוב

ירושלים

תכנית 'תנופה' של ההיברו יוניון קולג' וקהילת 'תלמים' של הקהילה הרפורמית בישראל, מזמינים ללילה של לימוד, שיח ומוזיקה בנושא "צעירים עושים תיקון אחר - על זרות וזהות" בשיתוף בית שמואל. בתוכנית, תופיע הזמרת והיוצרת עלמה זוהר יחד עם הרבה מירה רגב למופע ולימוד. בנוסף מציעים בקהילה הרפורמית סדנאות לימוד: על היהודים כזרים / היחס לזר כמפתח לריבונות /בין תרבות לאנדרגראונד – על הקהילה הלהט"בית / הקהילה כפתרון לזרות / מזרות למפגש - סדנת קונטקט ועוד ועוד! ולאחר מכן מסיבה עד אור הבוקר עם D.J איתן חסיד.

כתובת: תיאטרון הירש, בית שמואל, רח' אליהו שמאע 6, ממילא, ירושלים. החל מהשעה 20:30.

עדיין לא מצאתם משהו מתאים ורוצים לדעת עוד? עמותת שערים – להעצמת ההתחדשות היהודית בישראל, קיבצה את האירועים הצפויים להיערך בערב ליל שבועות ברחבי הארץ באתר מיוחד. כנסו לאתר

אך אם בכל זאת לא הסתדרתם, אתם תמיד יכולים לעלות לירושלים, לצעוד בשעות הקטנות של הלילה בינות לסמטאות הציוריות, יחד עם עוד אלפי אנשים לכיוון הכותל המערבי והר ציון –מקום קבורת דוד המלך שמציינים הלילה את יום פטירתו וליהנות מרוח קרירה ואווירת חג שאין בשום מקום אחר. חג שמח. אה, ועוד דבר, אל תשכחו לאכול כמה פרוסות של עוגת גבינה טובה.

  • עוד באותו נושא:
  • שבועות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully