וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "קוד שרוף": ריאיון עם כוכב הסדרה לי פייס

רשת AMC מחזירה את האייטיז לאופנה בסדרה החדשה "קוד שרוף". כתב וואלה! תרבות בלוס אנג'לס נפגש לשיחה קצרה עם לי פייס, הדון דרייפר החדש שלכם

יח"צ - חד פעמי

אחרי שהביאו לעולם את ההצלחות הטלוויזיוניות "מד מן", "המתים המהלכים" וכמובן "שובר שורות", ברשת הכבלים האמריקנית AMC מחפשים את הלהיט הבא. לצד פיתוח של סדרת הבת "Better Call Saul" ועוד תוצר בת של אימפריית הזומבים מבית מדרשו של שריף ריק גריימס, את המשבצת שהתפנתה בליל ראשון בארה"ב עם סיומו של החלק הראשון בעונה האחרונה של דון דרייפר ושות' תפסה "קוד שרוף", שבסוף השבוע (מוצ"ש) עולה גם אצלנו.

המבקרים והמעריצים שכבר צפו בפרק הפתיחה שהופץ ברשת לפני שבועיים באתר Tumblr, הספיקו לכנות את הסדרה החדשה בתור "מד מן" של האייטיז. "קוד שרוף" מגוללת את קורותיהם של מהנדסי מחשב הנמצאים בשלבים ליצירת תואם ה-IBM, המחשב האישי הראשון שישנה את פני הטכנולוגיה. מי שמנהיג את המהלך הוא מנהל לשעבר מ-IBM בשם ג'ו מקמילן, טיפוס נחוש ויהיר שלא מביט לאחור כשהוא לוקח על עצמו את היוזמה המהפכנית.

השחקן לי פייס ("ההוביט", "לינקולן"), המגלם את מקמילן, מספר בריאיון לקידום הסדרה המתקיים איתו בבוורלי הילס, כי האמביציה של הדמות דיברה אליו יותר מכל. "ג'ו מאמין שאנשים לא יהססו להזמין את המחשב אל בתיהם והעוצמה הפונטנציאלית גורמת לו לשים זין על כל מי שיעמוד בדרכו", הוא אומר, "יש לילות בהם דמות המניאק לא עוזבת אותי, ואני יודע שבחלקים מסוימים בעונה הראשונה יהיו רגעים בהם לא אדע איפה לקבור את עצמי כשהצופים יראו למה הוא מסוגל, אבל התפקיד עזר לי להגיע לתובנות אישיות במובן של להיות נאמן לדרך בכל מחיר. בשלב מסוים של עבודה על דמות, יחסי הגומלין בינך לבינה מוכרחים לקרות".

מי ההשראה לדמות?

"חשבתי על דמויות כמו סטיב ג'ובס, יזמים שעקפו את החוקים כדי לנצח במערכה, שיכולים להיות הגיבורים האישיים של ג'ו מקמילן. כבר בפרק הפתיחה רואים שהוא רוצה לשבור את הקונבנציה לפיה פעל במסגרת עבודתו ב-IBM ולכוון את מטרותיו העסקיות כפי שהוא מוצא לנכון על מנת ליצור את המכשיר הטוב ביותר שהוא מסוגל. עוד אין לו מושג מה יקרה ואיך זה יראה בסוף הפרויקט, הוא רק מכיר בעובדות שהדרך להמצאת המכשיר תהיה מפרכת. זו תקופה של אי בהירות גדולה, אין באמת מושג מי יהיו הלקוחות המיידים של המוצר, כי זה לא רק משחק מחשב שבאותה תקופה אנשים הכניסו הביתה. אין ערובה לכך שאנשים ירצו מחשב בסלון".

מצאת סקס אפיל ראשוני להתעסק בסדרה המתרחשת באייטיז?

"הידע שלי לקה בחסר לגבי התקופה ההיא, לא ידעתי מה קרה באותן שנים, והסיבה היא כיוון שמה שקרה בשנות התשעים זכה להרבה יותר סיקור ועניין - תוכנת ווינדוז, הופעת האינטרנט וכו' - אבל נקודת המפנה היא זו במרכז התרחיש שלנו בסדרה, כך שלנסות ולהבין איך הכל קרה זה האלמנט המרתק"

אתה לא חושב שהסדרה מתחילה מוקדם מדי, לפני שהמחשבים החלו להיות מרכיב מהותי בחיינו?

"המחשבים הם לא עיקר הסיפור, אלא רק האמצעי שלנו להביא סיפור על חדשנות שהוא אמנם תקופתי, אבל עם רלוונטיות מוחלטת כבר אז לתמורות שאנו רואים כיום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיגר, מישהו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגיל 35, לי פייס מקווה שהגיחה השלישית שלו בטלוויזיה תהיה ההצלחה לה הוא מייחל. לפני כעשור הוא שיחק בסדרה “Wonderfalls” שזכתה לשבחים מהמבקרים אך בוטלה בעונתה הראשונה. ב-2007 הוא כיכב בדרמה הקלילה "החיים על פי נד" לצד בוגרת ברודוויי קריסטין צ'נוות', עליה היה מועמד לפרס האמי וגלובוס הזהב, בעוד מקבילתו הנשית זכתה באמי, לפני שהסדרה בוטלה בעונתה השנייה. חמש שנים קודם לכן היה מועמד לגלובוס הזהב על תפקידו בסרט הטלוויזיה "נערתו של החייל", סרט המבוסס על סיפור אמיתי על חייל שנרצח על ידי חבריו ליחידה לאחר שגילו את נטיותיו המיניות. פייס גילם טרנססקסואלית בה מתאהב חייל אמריקני.

בשנה הקרובה הוא יככב שוב על המסך הגדול בסרט השלישי והאחרון בטרילוגיית "ההוביט" של פיטר ג'קסון, בתפקיד מלך האלפים, ת'רנדויל, ועוד קודם הוא יופיע גם ב"שומרי הגלקסיה" מבית חברת הקומיקס מארוול, שם הוא יגלם את נבל העל המפלצתי, רונאן המאשים. "יש אלפי אנשים שמעורבים בהפקה של "שומרי הגלקסיה", ביצירת היקום שהדמות שלי היא חלק קטן ממנו, אבל זה מרגיש כמו אחד הדברים הכי מגניבים שנזכה לראות על המסך הגדול ובשבילי החוויה היא הסיפור העיקרי", הוא מסביר, "ג'ו למשל במיטבו כשהוא נדחק לפינה ואז הוא מעלה הילוך, וכך גם אני. לא משנה כמה אעבוד על דמות, רק כשאני על הסט מוקף מצלמות אני יודע שעליי לתת את השואו בצורה הטובה ביותר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר הספקנו לשכוח את ג'ון האם. לי פייס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה תרצה שאנשים יקחו מ"קוד שרוף"?

"אני מאוד גאה בסדרה החדשה ואני כולי תקווה שהצופים יתחברו כי זו המחמאה הגדולה מכל. בסופו של אחד מימי הצילומים קיבלתי אימייל ממעצבת התלבושות שלנו שסיפרה לי כיצד אחת העוזרות האישיות שלה הודתה לך על כך שהיא היתה בוסית קשוחה שלא הרפתה ולא נתנה לה להרים ידיים, והיא כינתה אותה 'את הג'ו מקמילן שלי'. ואגב, יש לנו אחלה תלבושות של אותה תקופה וזו ההוכחה הכי טובה לכך. אני מקווה שבאופן דומה אנשים יוכלו להתחבר לדמות, כי לכל אחד יש הבן זונה הזה מעליו במקום העבודה שחושב שהוא יודע הכל".

האם הדורסנות של ג'ו מקמילן הקשוח היא בעוכריה של הדמות בסופו של דבר?

"זו בדיוק הסיבה שהוא מעניין. אין ספק שיש באג במכשיר, יש אצלו כשל מכני".

"קוד שרוף" תשודר ביום שבת בשעה 21:30 ב-yes oh HD וב-yes VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully