וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"70 מיליון סיבות לעושר": עדיף להישאר נשוי ולא להפסיד את הכסף

לילך וולך

1.6.2014 / 0:02

"70 מיליון סיבות לעושר" מחזיקה ברעיון חזק, ועושה חסד עם היכולות הקומיות של שמוליק לוי ושל דב נבון, ופחות מזה עם אלו של נתי קלוגר. להוציא את זה, יש לה פוטנציאל להיות קומדיה חמודה

צילום מסך

כסף לא יכול לקנות לך אהבה אבל הוא בהחלט יכול לגרום לך לזייף אחת כזו. זו נקודת המוצא הפשוטה והקומוניקטיבית של "70 מיליון סיבות לעושר", סדרה שמבינים מה היא ומי היא בעצם כבר מן התקציר שעולה כשלוחצים על כפתור הפלוס בשלט הטלוויזיה. אלי קונפורטי (שמוליק לוי),הוא שמאי ביטוח אפור ומדוכא הנשוי לשרי הביצ'ית והאמידה (נתי קלוגר) שלא באושר. השניים, שלא סובלים זה את זו באופן הקולני והבוטה ביותר שאפשר, מסכימים רק על דבר אחד – התשוקה הגדולה לסיים את העסק הכושל הזה ולהתגרש. כשלפתע קורה דבר שמשנה את התוכניות מצדו של אלי – הוא זוכה בפרס של 70 מיליון שקלים וכשהוא מבין שאם ייפרד מאשתו השנואה ייאלץ להעניק לה חצי מהסכום, הוא מחליט לעשות הכל כדי להסתיר ממנה את הזכייה ולהישאר נשוי. מי שמסייעים לאלי במאבקו ונמצאים בסוד העניינים הם הרצל (דב נבון) חברו הטוב, ומרינה (ליאת אזר), בעלת הקיוסק בו נקנה הכרטיס הזוכה במיליונים.

אל תוך סערת ההוריקן שהכרטיס הזוכה (שכמובן עף אל דירת השכנים, נפל מן המרפסת וכמעט הושלך לזבל, נישא ברוח ונסחף אל הביוב) עומד לייצר בחייו של אלי, יישאבו גם הרצל החבר הטוב ובעל המכבסה, ומרינה היפה והחד הורית שזקוקה לכסף עבור ניתוח שיניים לבתה הקטנה. "70 מיליון סיבות לעושר" מתבססת על רעיון בסיסי חזק ואפקטיבי, ועל העיקרון הקומי שלפיו כל מה שיכול להשתבש – ישתבש, כל מה שאפשר להסתיר רק כדי שיעמוד בפני סכנת התגלות – יוסתר בקושי, וכל מה שאפשר לתחמן ולסבך – אתם כבר מבינים לאן זה הולך.

נתי קלוגר. אביב חופי
מגיע לה יותר מזה. נתי קלוגר/אביב חופי

מהפרק הבודד שלה, "70 מיליון סיבות לעושר" עושה רושם של סדרה חמודה שמרבית חלקיה מתפקדים – שמוליק לוי ודב נבון מצחיקים ביחד ולחוד, והכימיה ביניהם כחברים הכי טובים משכנעת ומוצלחת. אופיר בביוף הבמאי, מצליח לשאוב מן הסיטואציות את מירב האפקט הקומי, וגם כאשר אנחנו יודעים בדיוק לאן הסצינה הולכת – עדיין כיף לצפות בה. גם הדיאלוגים שנכתבו על ידי שמוליק לוי ודורון צור, מצחיקים למדי. החוליה החלשה כאן היא דווקא נתי קלוגר, שבאופן לא ממש הוגן מוצאת עצמה כאן (שוב, כמו גם ב"כאן גרים בכיף") בתפקיד שקטן למידותיה ולא כתוב היטב. באופן כללי – אפשר היה להשקיע יותר בדמות האישה השנואה כדי שלא תהיה אך ורק אישה ואך ורק שנואה. ראינו את אלו כבר ב"חברים של נאור" וכבר ב"רמזור", והבנו את הקטע. נשים נשים - שק של קלישאות.

הסדרה הבריטית "הפרס הגדול" אשר שודרה גם בארץ בתחילת שנות האלפיים ("At Home with the Braithwaites") עסקה בכרטיס לוטו דומה, על סך 38 מיליון פאונד, שזוכה בו עקרת בית מוזנחת ונמוכת רוח, וגם היא מנסה לשמור את הסוד הגדול ממשפחתה המורחבת. כאשר הסוד מתגלה, משפחת ברייתוייט הענייה וההמונית הופכת לנובורישית ומופרעת, מתפרקת ומתאחדת, וכל העסק מתגלגל ומתעבה בכדור שלג של גלגולים קומיים ודרמטיים. בהיותה סדרה קומית עם אורך נשימה קצר של צלילה, נדמה שמ"70 מיליון סיבות לעושר" לא עומדת להעסיק את עצמה עם התפתחות ממשית של דמויות, והקומדיה שלה תנוע לרוחב ולא לעומק האפשרויות הקומיות שנפרש מהקונפליקט ההתחלתי בין הדמויות. כל זמן שהיא תקיים בהצלחה את מה שהיא מבטיחה, ותיתן לנתי קלוגר משהו ממשי לנעוץ בו שיניים, "70 מיליון סיבות לעושר" יכולה להיות סדרה קומית חמודה מאוד.


מה אתם חשבתם על "70 מיליון סיבות לעושר"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully