וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון צרפתי: אלחנן טננבאום נחטף באיזור הנסיכויות הערביות

5.11.2000 / 7:39

"לה פיגארו": טננבאום יצא עם דרכונו הישראלי לבלגיה, משם המשיך, בסיוע דרכון מזוייף, לאיזור הנסיכויות שם נעלם; סוכנת מוסד הגיעה למשטרת בלגיה זמן קצר לאחר פרסום החטיפה ודרשה פרטים על ארבעה ערבים שלדעת ישראל מעורבים בחטיפה; הכחישה שטננבאום השתייך למוסד

העיתון הצרפתי "לה פיגארו" חושף כי אלחנן טננבאום, המוחזק על ידי החיזבאללה בלבנון, נחטף באיזור הנסיכויות הערביות.

בכתבת תחקיר שפירסם העיתונאי רוז'ה אוק - מומחה לענייני טרור, נטען כי טננבאום נסע לבלגיה ולא לשוויץ כפי שסברו עד כה.

לפי הכתבה, טננבאום המריא בשלושה באוקטובר מנמל תעופה בן גוריון, בטיסת סבנה 3292, שיצאה בשעה 5:20 בבוקר, כשהוא משתמש בדרכונו הישראלי האמיתי. המשטרה הבלגית סיפרה כי הנוסע הישראלי שהגיע באותה טיסה, נשא שם בעל איות בלגי, בניגוד לאיות הנכון שהופיע בדרכונו. המשטרה חושדת כי הטעות הנוכחית לא היתה מקרית.

באותה טיסה, במרחק כמה שורות מטננבאום ישב ערבי ישראלי בשם חסן כאמל קייס, שלפי הכתבה חשוד בסיוע חטיפתו.

טננבאום, ביקש להמריא מבריסל לנסיכויות בין ה-5 ל-6 באוקטובר, כשהוא מלווה בארבעה ערבים. לשם כך הוא השתמש בדרכון בלגי מזוייף. בנקודה זו נעלמו עקבותיו.

לפי הכתבה, ראש מחלקת החקירות נגד טרור במשטרה הבלגית, טען כי מיד עם היוודע דבר החטיפה, פנתה ממשלת ישראל לבלגיה, בבקשה שזו תמסור לה באופן מיידי פרטים על חסן כאמל קייס.

לפי עדות המפקח, 48 שעות לאחר "הודעת החטיפה", על ידי מזכ"ל החיזבללה, השייח חסן נסראללה, עלתה נציגת המוסד בפריס, על הרכבת המהירה "תאליס" מפריס לבריסל. הסוכנת מתוארת על ידי החוקר כאישה "צעירה, ברונטית ומאוד יפה". היא העבירה לרשויות בבריסל ארבעה שמות של חשודים ערבים בסיוע לחטיפה: חוסיין בירה, אבו פארה וכאיד מוחמד, המכונה "אבו נאסר" וכאמור חסן כאמל קייס.

החוקרים הבלגים סיפרו כי נציגת המוסד טענה בפניהם כי טננבאום לא היה סוכן ישראלי, אולם ישראל מבקשת לבדוק את שיטת חטיפתו על מנת שתוכל להגן על סוכניה בעתיד. עוד נטען כי ישראל מסתירה מהמשטרה מידע. "או שטננבאום היה סוכן מוסד, ולכן הם יודעים יותר ממה שהם סיפרו לנו, או שהוא היה איש עסקים מפוקפק שעשה להם מידי פעם טובה, ובמקרה כזה הם בוודאי יודעים עליו הרבה יותר", אמר ראש מחלקת החקירות.

הורי החיילים החטופים ישתתפו בוויעדת הנשיאים בארה"ב

משרד החוץ יממן את נסיעתם של הורי שלושת החיילים השבויים בידי החיזבאללה, הערב לניו יורק, על מנת שהללו יוכלו להפגש עם יהדות ארה"ב, במהלך ועידת הנשיאים שמתוכננת להתקיים בשבוע הבא. ביום שלישי ימלא חודש לחטיפת החיילים.

בכוונת ההורים להפגש עם ראשי יהדות ארה"ב כדי לגייס אותם למאמצי שחרור החיילים - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סועאד.

ההורים מקווים להפעיל לחץ על הקונגרס האמריקאי על מנת שיוכל לסייע גם הוא במאמצים. דודו של עדי אביטן, יואל, אמר כי הנסיעה נועדה על מנת לגייס כספים למימון המשך הפעילות.

מלבד הפעילויות בחו"ל מנסים ההורים לגייס עזרה ותמיכה גם מבית. אביו של בנימין, אברהם, פנה לעמותה הבינלאומית למען השבויים והנעדרים של צה"ל, על מנת לקבל סיוע ויעוץ. הוא יפגש עם יונה באומל, אביו של זכריה באומל מנעדרי סולטן יעקוב, שהציע את עזרת העמותה בגיוס דעת קהל בארה"ב ובאירופה, וניצול קשרי העמותה עם ראשי ומנהיגי מדינות שאין להם קשרים דיפלומטים עם ישראל אך הביעו נכונות לעזור.

היום ישתתפו בני המשפחות בצעדה רבת משתתפים מבית ספר עמל בטבריה שם למד עדי אביטן, למרכז העיר. הצועדים ילבשו חולצות עם תמונות החיילים ויקראו לשחרורם. מיד אחר כך יצאו בני המשפחה לטיסה המתוכננת לניו יורק.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully