וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יאשיהו פינטו נמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף

28.5.2014 / 21:50

לאחר חקירה שנמשכה כעשר שעות, עומת פינטו עם נושאים מרכזיים שהופיעו בעדותו של עוזרו, בן ציון סוקי. בכך, מסתמן "אור ירוק" לחתימת הסכם עד מדינה בפרשת "הרב והניצב"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

בדיקת הפוליגרף של הרב יאשיהו פינטו בפרשת "הרב והניצב" הסתיימה היום (רביעי), ונקבע כי הוא דיבר אמת בחלקים מרכזיים – כך פורסם הערב בחדשות 10. פינטו עדיין עובר עם אנשי היחידה לחקירות שוטרים על הממצאים. זאת לאחר שנחקר היום במשך כעשר שעות.

בבדיקת הפוליגרף נדרש פינטו לארבעה נושאים מרכזיים שהופיעו בתצהיר שהגיש יד ימינו של פינטו, בן ציון סוקי, בין היתר על כספים שהועברו לכאורה מפינטו לכיוונם של ניצב מנשה ארביב ובני משפחתו. בדיקת הפוליגרף נועדה לאשש את גרסתו של פינטו נגד ארביב, שפרש מהמשטרה נוכח החשדות על קבלת טובות הנאה. הבדיקה עשויה להיות בבחינת "אור ירוק" לחתימת הסכם עד המדינה עם פינטו.

פרשת "הרב והניצב" - הכותרות האחרונות:
האם בנו של ארביב יגיע להעיד בפרשת הרב והניצב?
בצל החקירה: רעיית הרב פינטו ניסתה לשים קץ לחייה
הרב פינטו נחת בארץ; מוסר עדות בפרשת "הרב והניצב"

שלושה אנשים בסביבתו של פינטו נבדקו בפוליגרף ונמצא כי הם דוברי אמת, לאחר שהעידו במח"ש על מעשיו לכאורה של ארביב. מי שנבדקו היו בן ציון סוקי, מיכל כהן, עורכת הדין של מוסדות "שובה ישראל" שבראשם הרב עומד, וגזבר "שובה ישראל".

כפי שפורסם הבוקר בוואלה! חדשות, צחי ארביב, בנו של מנשה ארביב, לא הגיע עד כה למסור עדות בפרשה, למרות שעל פי החשד חלק מהכספים בפרשה הועברו אליו. מקורבי ארביב טענו כי הבן, החי באוסטרליה, ישמח להגיע אם יקבל מימון לשהייתו בישראל. עם זאת, נודע כי במח"ש הציעו לממן לארביב גם את כרטיס הטיסה וגם את שהייתו.

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ומתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, בעת שהאחרון היה ראש חטיבת החקירות במשטרה. לפי כתב האישום, השוחד שהוצע היה בסך 200 אלף דולר ונועד לשכנע את הקצין הבכיר למסור לפינטו מידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה תקופה נגד הרב סביב התנהלותה של עמותת "חזון ישעיה", שפינטו הוא נשיא הכבוד שלה.

לפינטו יוחסו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. מכל אלה, כאמור, צפוי להישאר אישום השוחד וייתכן שאישום נוסף על ניסיון שיבוש הליכי חקירה. בתמורה לכתב האישום המקל, יתבקש פינטו למסור את כל הידוע לו על ארביב, שלטענת הרב קיבל ממנו טובות הנאה. אחד התנאים לחתימה על עסקת טיעון ועל גיבוש ההסדר המקל היה שהרב ישוב לישראל לפני החתימה כדי לתת עדות נגד ארביב. העסקה עמו לא תיחתם עד שעדותו תיבדק בפוליגרף ותימצא אמינה.

במח"ש סירבו להתייחס לדברים. כמו כן, עורכי דינו של מנשה ארביב סירבו להגיב.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully