וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לסיסי: הבחירות הוארכו בשל שיעור הצבעה נמוך

מפקד צבא מצרים לשעבר קיווה להשיג שיעור תמיכה גדול בבחירות לנשיאות. עם האדישות הכללית וברקע הקריאות לחרם, גם יום שבתון מיוחד לא הצליח להביא את הבוחרים לקלפיות

עבד אל-פתאח א-סיסי מגיע להצביע בקלפי – קהיר, מצרים, 26 במאי 2014. AP
פילדמרשל עבד אל-פתאח א-סיסי, אתמול בקלפי בקהיר/AP

מצרים האריכה ביממה את הבחירות לנשיאות בשל שיעור השתתפות נמוך בהצבעה ברחבי המדינה. הקלפיות היו אמורות להינעל היום (שלישי) בשעה 21:00. לפי נימוקי ועדת הבחירות שהתפרסמו בעיתון הממסדי "אל-אהראם", "התקבלו תלונות רבות מצד אזרחים שלא הספיקו להגיע בקלפיות".

הקלפיות נפתחו אתמול בבוקר. מפקד הצבא לשעבר, פילדמרשל עבד אל-פתאח א-סיסי, קיווה לניצחון סוחף בבחירות, אך מצרים רבים הדירו את רגליהם מתחנות ההצבעה. זו מערכת הבחירות ה-11 במצרים ב-4 השנים האחרונות והיא מתאפיינת באדישות יחסית. תנועת "האחים המוסלמים" ותומכיה מחרימים את ההצבעה.

לקריאה נוספת
הבחירות במצרים: סיסי מקווה לניצחון מהיר ובטוח
כך נלחם הגנרל על לבם של האזרחים // פרשנות
"שרדתי ניסיונות התנקשות, אינני מפחד": סיסי נחשף

קלפי בקהיר - הבחירות לנשיאות מצרים נכנסות ליום השלישי. 26-27 במאי 2014. AP
חייל מצרי מאבטח קלפי בקהיר, הבוקר/AP

לפי כל התחזיות, סיסי צפוי לזכות בבחירות בניצחון מוחץ. מולו מתמודד רק מועמד אחד, איש המחנה הנאצריסטי חמדין סבאחי, שאינו צפוי לזכות ביותר מכמה אחוזים בודדים של תמיכה.

ואולם, שיעור ההצבעה הנמוך עשוי להיתפס במצרים ומחוץ לזה כסימן לאי-לגיטימיות לשלטונו של הגנרל לשעבר, שהדיח בשנה שעברה את הנשיא הראשון שנבחר במצרים בבחירות דמוקרטיות - איש "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי.

כבר ביום ההצבעה הראשון דווח על שיעור הצבעה נמוך. הממשלה, לפיכך, העניקה היום שבתון מיוחד ולא מתוכנן מראש, לכשישה מיליון מצרים המועסקים בשירות המדינה, והפצירה בהם לצאת לקלפיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קלפי בקהיר - הבחירות לנשיאות מצרים נכנסות ליום השלישי. 26-27 במאי 2014. AP
אתמול דווח על תורים גדולים בקלפיות. היום מתברר שהתמונה שונה מעט/AP

במהלך מערכת הבחירות הקצרה, נמנע סיסי, בן 59, מהופעות פומביות מחשש להתנקשויות, והכנסים שקיימו תומכיו התקיימו ללא נוכחותו. ואולם, ברחבי קהיר הושחתו בימים האחרונים כרזות בחירות של סיסי ונצבעו אדום, כסימן לדם המפגינים שנהרגו בהפגנות נגד סיסי. סקר של מכון המחקר האמריקני PEW מגלה כי דעת הקהל במצרים נותרה שסועה ורק 54% מהמצרים רואים את סיסי באור חיובי, לעומת 45% שרואים אותו באור שלילי.

אם לא די בכך, בכיר פוסקי האיסלאם הסוני, השייח' יוסוף קרדאווי, קרא שלשום להחרים את הבחירות, משום שסיסי "כופר באלוהים". קרדאווי קרא אתמול לתושבי מצרים "להישאר בבתים בכל הערים, המחוזות והכפרים ולא להשתתף בחטא הגדול של ההצבעה".

המטיף המצרי, שיש לו קשרים חזקים ל"אחים המוסלמים", נוהג לבקר בחריפות את סיסי בשנה האחרונה, ובפרט עושה זאת ברשת אל-ג'זירה, שהואשמה על ידי קהיר בתמיכה בטרור, ועיתונאים שלה עומדים למשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully