וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבירות בנמל - שחיתות ברמה הגבוהה ביותר"

המשטרה חושדת שמפעילי חברה פרטית פעלו בשטח הנמל וגבו סכומי עתק בעבור שירותים שסיפקו ללקוחות, בהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי. עוד חושדים שהם קידמו עסקאות באמצעות איומים

צילום: שי מכלוף, דוד קורן; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשטרה פשטה הבוקר (שלישי) על בתיהם של בכירים בנמל אשדוד כחלק מחקירת פרשת שחיתות חמורה במקום, שבמסגרתה נעצרו 15 בעלי תפקידים בכירים בנמל. גורמים במשטרה ציינו כי מדובר ב"שחיתות ברמה הגבוהה ביותר שהייתה בישראל בתקופה האחרונה". בין השאר, נבדקים הקשרים בין אנשי עסקים ישראלים לבין גורמים בנמל אשדוד שקיבלו לכאורה טובות הנאה וכספים בעבור מעבר סחורות ושימוש במתקני הנמל.

מלבד עובדים בכירים בנמל, העצורים בפרשה הם גם בכירים בחברה פרטית שפעלה בתוך מתחם הנמל הציבורי בניגוד לחוק ועל פי החשד גבתה מלקוחותיה סכומי עתק עבור שירותים ברציף של הנמל. בין הלקוחות היה גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. בכך נוצר למעשה מצב שבו חברה פרטית פועלת כחברה ציבורית בתוך שטח של נמל ציבורי. החברה אף העסיקה קרוב משפחה של בכיר בנמל אשדוד, שלפי החשד גם קידם את ענייני העובדים בתוך החברה. במשטרה חושדים כי בחלק מהמקרים עניין קידום העסקאות נעשה באיומים.

עוד בוואלה! חדשות:
הונאת ענק: "עקצו רוכשי כרטיסים למשחקי ברצלונה"
הרב פינטו נחת בארץ; מוסר עדות בפרשת "הרב והניצב"
העבר הנאצי של אאודי נחשף: אחראית למות אלפים

נמל אשדוד, 2008. AP
חברה פרטית פועלת כחברה ציבורית בתוך שטח של נמל ציבורי. נמל אשדוד/AP

כמו כן, בודקים במשטרה חשד שחברת ניקיון השייכת לקרובת משפחתו של אחד החשודים שנעצרו מכרה לנמל אספקה של מוצרי ניקיון במחירים מופקעים ובשווי של מאות אלפי שקלים. בכך, על פי החשד, גרפו החשוד וקרובת משפחתו סכומי עתק לכיסם.

בא כוחה של בעלת המניות בחברת הניקיון, עו"ד אלי מויאל, מסר בתגובה: "מרשתי נעצרה אף שאין לה שום מעורבות בפרשה הזו. היא משתפת פעולה בחקירה ומכחישה כל קשר לחשדות שהוטחו בה. לאור אי מעורבותה באירועים שעליהם נחקרה, תשוחרר מרשתי ככל הנראה עוד היום".

במשטרה אומרים כי מדובר בפרשה סבוכה, שחקירתה צפויה להימשך עוד תקופה ארוכה. ממצאי החקירה המתנהלת זה כשנה מעלה חשד כי גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם, ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות. עוד עולה מהחקירה כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות שביקשו לפעול בנמל או לספק בה שירותים. זאת על מנת להבטיח שישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם – גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מנכ"ל הנמל: "יום לא פשוט לנמל ולעובדיה"

נוסף על 15 העצורים, עוכבו לחקירה מיליארדר ושותפו, איש עסקים המוכר בעולם הספורט. החשד נגד השניים הוא שהם נהנו מקשר עסקי פורה עם חברת התפעול בתוך הנמל וקיימו לכאורה קשרים עסקיים מושחתים עם בכיר בוועד העובדים של הנמל.

מנכ"ל נמל אשדוד איציק בלומנטל כתב מכתב לעובדים בתגובה לחשדות. "התבשרתי הבוקר, כמוכם, כי משטרת ישראל מנהלת חקירה על ביצוע עבירות חמורות שבוצעו לכאורה על ידי גורמים בכירים בנמל בעבר ובהווה. גם ביום זה נמשיך לשרת את לקוחות החברה ולתפעל את הנמל באופן מלא", כתב המנכ"ל. "מדובר ביום לא פשוט לחברת נמל אשדוד ולעובדיה המסורים. אני יודע שיש בכוחו של אירוע כזה כדי להטיל דופי ולהכתים ארגון שלם על עובדיו המסורים. ביום שכזה חשוב שכולנו נירתם על מנת להוכיח ללקוחותינו כי העבודה בנמל אשדוד ממשיכה באופן סדיר, מקצועי ושגרתי וכי אנו חברה ממשלתית האמונה על שמירת החוק". הוא עוד ציין כי בהמשך היום יכנס את דרג הניהול "לעדכון בנושאים העומדים על סדר היום".

"אין עשן בלי אש"

בקרב עובדי הנמל האווירה היום קשה. "מדובר ברדיפה של בכירי הנמל, יש פה קנוניה נגד הבכירים רק משום שמישהו לא רוצה להפוך את הנמל לתנובה, עם מאות עובדים סינים, אז מתנכלים אליו", אמר אחד מהעובדים. רוב העובדים טוענים כי מעצר הבכירים משרת את מטרתם של הפוליטיקאים: "שימו לב מי שמח ביום הזה, מי לא מסתיר את סיפוקו. תנו למשטרה לחקור, הם אפילו לא נחקרו והפוליטיקאים חוגגים על הדם , זאת פשוט בושה", אמר עובד אחר. מנגד, אחד מעובדי הקבלן בנמל אמר כי הגיע הזמן לעשות סדר. "אין עשן בלי אש. הגיע הזמן שיפסיקו לעשות דברים שבניגוד לחוק".

עובדי הנמל גם פרסמו הודעה ובה אמרו כי שמעו הבוקר בתדהמה את הודעת המשטרה. "הציבור בישראל נחשף בשנים האחרונות למסע רדיפה והסתה אישי שמתנהל נגד עובדי הנמל על רקע הכוונה להקים נמלים חדשים, בלתי-נחוצים ושיהיו בכייה לדורות", נמסר בהודעה. "עובדי הנמל בוטחים במשטרה שתעשה עבודתה נאמנה ומצפים שהעובדים שנעצרו ישוחררו במהרה וישובו לעבודתם נקיים מכל אשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully