וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בטורקיה: בכירי חברת הכרייה נעצרו לחקירה

המשטרה עצרה 18 חשודים, בהם מנהל המכרה, המהנדס הראשי של חברת הכרייה ומנהל התחזוקה שלה. במקביל הוגשה תביעת הונאה נגד נשיא החברה. באסון נספו 301 כורים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת טורקיה עצרה 18 בני אדם, במסגרת חקירת אסון המכרה במערב המדינה שגרם למותם של 301 כורים. התביעה מבקשת להאריך את מעצרם של חמישה מהחשודים, בהם מנהל התחזוקה של החברה והמהנדס הראשי שלה, יחד עם מנהל המכרה בעיר סומה.

במקביל, הוגשה תביעה נפרדת בגין הונאה נגד ראש חברת "סומה אחזקות", אלפ גורקאן. אתמול הסתיים המבצע לחילוץ הנספים מהמכרה עם פינוי שתי הגופות האחרונות. הכניסה למכרה נאטמה בקיר בטון.

מפעילת המכרה מכחישה כי התרשלה בתחזוקת המקום, בו אירע האסון ביום שלישי בשבוע שעבר. ואולם, החברה הודתה כי בניית מקלט, שהיה יכול להציל את חייהם של הכורים, לא הושלמה. אף על פי כן, החברה הבטיחה כי המכרה ימשיך לפעול לנוכח "מחסור שהתעורר בעקבות האסון".

אסון הכרייה בטורקיה – 17 במאי 2014. AP
קרובי המשפחה של אחד הכורים שנהרגו, ליד קברו הטרי בעיר סומה, אתמול/AP

"לא הייתה שום הזנחה מצדנו. אני עובד במכרות כבר 20 שנה, ומעולם לא הייתי עד לכזאת תאונה", אמר אתמול אקין סליק, מנהל חברת המכרות של סומה. ראש החברה, אלפ גורקן, נשאל אמש האם החברה תמשיך להפעיל את המכרה והשיב בחיוב. לדבריו, "אחרי שכל הצעדים הנדרשים יינקטו וייבנה המקלט, תתחדש הפעילות. "מבחינה חוקית, אנו לא מחויבים לבנות מקלט, אולם היינו משלימים את בנייתו תוך שלושה עד ארבעה חודשים, לולא התרחשה התאונה", הסביר גורקן.

שורת הבכירים אמרו כי הם אינם יודעים מה הסיבה לתאונה, ותיארו את האש שאחזה במכרה כ"בלתי ניתנת להסברה". הם אמרו כי הם השקיעו את הכספים הדרושים על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים, במטרה להימנע מתאונות. כמו כן, הם הכחישו את הטענות שהם העסיקו ילדים בעבודות הכרייה. "לא העסקנו ילדים, עובדים זרים או עובדי קבלן", אמר סלאלטין גוקשן, בכיר בחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully