וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחבת נמשכת: שוב נדחה מעבר משרדי ממשלה לבירה

18.5.2014 / 16:01

הממשלה החליטה לדחות פעם נוספת מעבר היחידות הארציות מתל אביב לבירה - צעד עליו הוחלט לפני 7 שנים. ראש העיר ניר ברקת: "פגיעה קשה". המשרד לענייני ירושלים: "הליך סבוך"

ישיבת ממשלה שבועית, מאי 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
דחה את המעבר של המשרדים בשלוש שנים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

הממשלה החליטה היום (ראשון) לדחות בשלוש שנים נוספות את יישומה של ההחלטה להעביר את היחידות הארציות של משרדי הממשלה לירושלים. ההחלטה, שהתקבלה לפני שבע שנים, קובעת כי רוב היחידות הארציות של משרדי הממשלה השונים שממוקמים היום בתל אביב, יועברו לירושלים. את ההחלטה קיבלה הממשלה על מנת לחזק את עיר הבירה מבחינת משילות וריבונות, וגם כדי לתמוך בעיר מבחינת תקציבים ופיתוח מקומות תעסוקה. מאז שהתקבלה ההחלטה, הביצוע נדחה שוב ושוב.

עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ויו"ר תנועת "התעוררות", גינה בחריפות את ההחלטה. "במקום שראש הממשלה יפעל ליישום החלטת הממשלה וייקרא לסדר את אותם פקידים האחראים לאי מימושה כבר למעלה משבע שנים הוא נוקט בשיטה של פחדנים ודוחה את יישום ההחלטה בעוד שלוש שנים", אמר. "אין זה מקרי שההחלטה מתקבלת היום - כשבוע לפני יום ירושלים - בשל החשש של הממשלה והעומד בראשה מכך שקלונם הציבורי בעניין העיר ירושלים ייחשף בימים הקרובים", הוסיף.

בדוח שערכה תנועת "התעוררות" לקראת יום ירושלים, נמצא כי משרדי הממשלה טרם פעלו למימוש החלטת הממשלה, הנוגעת ל-65 יחידות ממשלתיות. על פי הדוח, נכון לעכשיו אין בממשלה מי שעליו מוטלת האחריות לקידום הנושא, ו"התעוררות" היא הגוף היחיד הפועל ליישום ההחלטה. נושא אי-יישום ההחלטה הופיע גם בדוח מבקר המדינה.

עןד בוואלה! חדשות:
בשל התנכלות: אושר לחיילים מבית שמש לצאת בלבוש אזרחי
הרופאים מאיכילוב נחקרו בחשד שקיבלו כסף מחולים
חשד: בן 62 פרץ לדירה באמצעות ציוד סנפלינג

גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מתח ביקורת על ההחלטה וקרא לראש הממשלה לפעול לשינוי ההחלטה שהתקבלה היום. ברקת ציין כי ההחלטה "מהווה פגיעה קשה בירושלים, פועלת בכיוון הפוך לנדרש ופוגעת במאמצינו המשותפים לחזק את העיר ולפעול לפיתוחה הכלכלי והתעסוקתי". ברקת הוסיף: "לא ייתכן שביד אחת תדבר הממשלה על חשיבותה של ירושלים, וביד השנייה לא תיתן דוגמה אישית לכך ותדחה שוב ושוב העברת עשרות יחידות ממשלתיות ואלפי משרות לבירת ישראל".

ממשרד ירושלים והתפוצות נמסר בתגובה: "התיקון להחלטת הממשלה משנת 2007, שאושר היום בממשלה, נועד לתקן כשלים בהחלטה המקורית, בראשם היעדר חלוקת אחריות ברורה בין הגורמים האחראיים ליישום ההחלטה. אנו תומכים בהחלטה ורואים חשיבות רבה בהעברת משרדי הממשלה לעיר הבירה.

"העברת משרדי ממשלה הוא הליך סבוך, אשר בעת יישומו יש לקחת בחשבון את השפעת המעבר על עובדי המשרדים, וכן היצע משרדים קיים בירושלים, היבטים תכנוניים ותקציביים ושיקולים נוספים. תיקון ההחלטה יביא ליישומה באופן מיטבי ונכון יותר.

"יצוין כי העיר ירושלים זוכה בשנים האחרונות לתמיכה ממשלתית חסרת תקדים, בתחומי פעילות רבים כגון תיירות, פיתוח תעשייה עתירת ידע ותרבות ופנאי בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בשנה. חיזוק מרכזיותה של ירושלים בירת ישראל עומד בראש סדר העדיפות של משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, המשרד לירושלים והתפוצות, וכל משרדי הממשלה האחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully