וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותנו לא תפנו מכאן

גילי שם טוב

15.5.2014 / 18:15

הרב של רמת גן ממומן מכספינו. כשהוא קורא לא להשכיר דירות ללסביות, הוא רומס את גבולות השיח הציבורי ומדיר מגזר שלם. אני גרה בעיר בשכירות עם בת זוג ואני כאן כדי להישאר

בהתחלה חשבתי להתעלם מעוד שטות של ליצן חצר חשוך בדעותיו. אבל אז זה חלחל, הליצן הוא רב בכיר בישראל והחצר היא רמת גן, עיר מגוריי. בשנים האחרונות אני גרה בעיר, מגדלת בה את בני וחולקת את חיי עם בת זוג (שומרת מסורת, אגב). כמותי יש עשרות לסביות שמוצאות בגבעתיים וברמת גן מחירי שכירות שפויים, ביחס לתל אביב. לאחרונה קבע הרב כי אסור להשכיר דירות ללסביות, ומכאן קצרה הדרך עד שבעל הבית ישתגע.

לא להשכיר דירה ללסבית? לבני מקדמת מאסר על אפליה

מכיוון שאני שואפת להישאר בשכונה, עלולות להיות לדבריו של הרב הראשי של העירייה השלכות מרחיקות לכת עליי, על רבות מחברותיי, ועל החברה הישראלית כולה. הדיון הזה כמובן פורץ את גבולות העיר, אבל גבולות השיח הציבורי חייבים להיות ברורים: אין בהם מקום להדרת אוכלוסייה שלמה וריכוזה בגטו על בסיס דת, צבע עור מין או נטייה מינית. כל אלה שייכים לתקופות ולמשטרים אחרים. לא מתקבל על הדעת שנושא משרה ציבורית ששכרו ממומן מכספי ציבור ושמייצג מגזר גדול מתושבי רמת גן יתבטא באופן מפלה גזעני ומסוכן. לפיכך, על ראש העיר להעמיד במקום את הרב הלא נכבד שלו באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

הצהרות כאלה כבר הובילו להתעללות פיזית ונפשית

בליגת הכדורסל הטובה בעולם נקנס והורחק לאחרונה לכל החיים בעלים של קבוצה בכירה שהתבטא נגד שחורים. יש האומרים שמדובר רק באמירה אומללה, אבל אסור לשכוח שהצהרות כאלה כבר הובילו למדיניות מפלה נגד הומואים ולסביות עד כדי הוצאה מחוץ לחוק, התעללות פיזית נפשית וגרימת סבל עצום לקהילה הגאה. מספיק להסתכל על רוסיה ואוגנדה של היום ולהציב תמרורי אזהרה ברגעים הנדרשים.

על פי החוק בישראל הדמוקרטית, כולם שווים, אך כאשר בראשות משרד השיכון ומשרד הדתות עומדים שרים שדעותיהם אינן רחוקות מזה של הרב, ההסתייגות הציבורית והמאבק הגאה חייבים להגביר את הטון כדי להעביר מסר ברור - אותנו לא תפנו מכאן.

גילי שם טוב היא יועצת התקשורת של השר עמיר פרץ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully