וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלס פויול פורש: "חייתי את החלום של מיליוני ילדים"

הבלם הודיע סופית על פרישה בתום העונה. מסי נפרד: "תודה רבה, קפטן". צ'אבי: "המורשת שלך במועדון תיזכר לנצח"

קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
נפרד בפעם האחרונה. פויול/GettyImages

עכשיו זה סופי: רגע לפני משחק האליפות של ברצלונה מול אתלטיקו מדריד, קרלס פויול כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בא הודיע כי מיד בתום העונה יתלה את הנעליים ויפרוש מכדורגל. הבלם בן ה-35 הודיע כבר לפני חודשיים באופן די מפתיע על עזיבתו את הקטלאנים בתום העונה, אך אם מישהו חשב שהוא ילבש מדים אחרים מלבד מדי הבלאוגרנה התבדה.

"חייתי את החלום של מיליוני ילדים, הקריירה הזאת הייתה פריווילגיה עצומה", אמר פויול הנרגש. "באתי לכאן כילד ואני מכאן עם משפחה לכל החיים. אני רוצה להיזכר כאחד שנתן והקריב את כל כולו עבור ברצלונה. המסר שלי לכל הילדים שבמחלקות הנוער של ברצלונה הוא ליהנות מכל רגע ולחשוב שהם התברכו באפשרות לשחק בקבוצה כזאת".

פויול בחר את הרגע הגדול ביותר שחווה ברצלונה, בה שיחק לא פחות מ-17 שנה ברצף: "כשהנפתי את הגביע בליגת האלופות יחד עם אריק אבידל. זה היה רגע מרגש מאין כמותו, קשה להסביר את זה במילים".

על המשך דרכו אמר: "אני לא חושב שאהיה מאמן, זה לא מה שאני רוצה. אולי אשנה את דעתי, אבל כרגע נראה לי שאעשה דברים אחרים. אני רוצה להיזכר כמישהו שנתן הכל לברצלונה ולכדורגל, ואוכל להגיד לבת שלי שהייתי בר מזל לשחק במועדון הכי גדול בעולם". הבלם אף חלק כבוד נוסף למאמנו לשעבר טיטו וילאנובה שהלך לעולמו: "אנחנו צריכים להילחם על האליפות עבור טיטו, כדי שנוכל להקדיש לו אותה".

קרלס פויול מניף את הגביע אחרי הזכייה בליגת האלופות ב-2006. Alex Livesey, GettyImages
אינספור רגעים למזכרת. פויול מניף את גביע האלופות/GettyImages, Alex Livesey

ליאונל מסי היה קצר בדבריו כשאמר: "אני בר מזל שחלקתי את אותו חדר הלבשה איתך. תודה רבה, קפטן".

צ'אבי הוסיף: "אנחנו צריכים להודות לך על הרבה דברים, האומץ שלך, ההקרבה, הצניעות. לעולם לא אשכח איך אחרי הגמר בוומבלי הצעתי שתניף את הגביע לבדך ואמרת לי שצריך לקחת את אבידל. עבורי זה היה שיעור לחיים. אתה השחקן הכי מקצוען איתו שיחקתי, ואני גאה שחלקתי איתך את הקריירה. המורשת שלך במועדון תיזכר לנצח".

גם לנשיא ברצלונה, ג'וספ מריה ברתומאו, היו מילות פרידה מרגשות מהסמל והקפטן הנצחי. "אתם מסתכלים כאן על הקפטן הכי גדול בהיסטוריה של ברצלונה, כדאי שתעריכו את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קרלס פויול, ליאונל מסי, צ'אבי שחקני ברצלונה חוגגים. David Ramos, GettyImages
קשר מיוחד. מסי, צ'אבי ופויול/GettyImages, David Ramos

קרלס פויול - תחנות בקריירה

* פויול רשם את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה באוקטובר 1999 במשחק נגד ויאדוליד כשהוא בגיל 21.

* הבלם עשה את פריצת הדרך הגדולה שלו תחת שרביטו של פרנק רייקארד, והיה שחקן מפתח בקבוצה שזכתה בשתי אליפויות, רשמה זכייה בליגת האלופות והוסיפה שתי זכיות בסופר קאפ - כל התארים הללו הושגו בשתי עונות בלבד.

* פויול מונה לקפטן הקבוצה בעונת 2004/05 והיה שותף בכיר לזכייה בלא פחות מ-17 תארים בתקופתו של המאמן פפ גווארדיולה.

* אחד השערים המפורסמים ביותר של טרזן בברצלונה היה ב-2:6 הענק של הקבוצה מול ריאל מדריד בברנביאו. פויול כבש בנגיחה את ה-1:2 של בארסה בדרך לשישייה בלתי נשכחת.

* שערו המפורסם ביותר במדי הנבחרת הספרדית היה בחצי גמר מונדיאל 2010 ב-0:1 על גרמניה.

* מעבר לשערים המכריעים שכבש, פויול זכור גם בשל אופיו החברי ואחד הרגעים המרגשים בהם היה מעורב התרחש במאי 2011 לאחר זכייתה של ברצלונה בליגת האלופות בוומבלי. מיד לאחר המשחק העביר פויול את סרט הקפטן לחברו לקבוצה אריק אבידל שעבר ניתוח להשתלת כבד ואפשר לו להניף את הגביע היוקרתי.

* הבלם שיחק 17 שנה רצוף במדי הבלאוגרנה, במהלכן הוא כבש 19 שערים, זכה בשש אליפויות, שלושה גביעי אירופה, שני גביעים, שישה גביעי סופרקופה ושתי זכיות בגביע העולם לקבוצות.

* פויול רשם 100 הופעות במדי הנבחרת הספרדית והיה שותף בכיר לזכייה במונדיאל ב-2010, וגם לזכייה ביורו ב-2008.

קרלס פויול בשנת 2000. Clive Brunskill, GettyImages
פויול בשנים הראשונות בברצלונה/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully