וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח יפתח גריידי

14.5.2014 / 13:05

בית המשפט העליון דחה את בקשת עורך דינו ואישר לפרסם כי החשוד המרכזי בדקירתו למוות של החייל הוא בן גניש, בן 24 מרעננה. מחר תגיש נגדו הפרקליטות כתב אישום בגין רצח

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

בן גניש, בן 24 מרעננה, הוא החשוד המרכזי ברצח יפתח גריידי - כך התיר היום (רביעי) לפרסום בית המשפט העליון. מחר בבוקר תגיש נגדו פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום בגין רצח החייל בפתח מועדון ברעננה בחודש שעבר. מיד לאחר הרצח, נמלט החשוד מהזירה והסגיר את עצמו רק אחרי יותר מיממה.

במהלך כל חקירותיו, הכחיש גניש את המיוחס לו, והודה כי החזיק רק את השיפוד איתו לכאורה בוצע הרצח. במהלך חקירת הפרשה הוצא צו איסור פרסום על שמו של גניש כדי לאפשר מסדר זיהוי שלו בפני עדי ראייה שהיו בזירת הרצח, אולם לפני כעשרה ימים הודיעה המשטרה כי אין לה צורך עוד בצו זה. אז ביקש סנגורו, עורך הדין ניר דוד, להאריך את צו איסור הפרסום. בתי המשפט השלום והמחוזי דחו את בקשותיו, והוא פנה לבית המשפט העליון, אולם הוא ביטל את הבקשה והורה לאפשר את פרסום שמו של החשוד המרכזי.

עוד על רצח החייל יפתח גריידי:
אחד החשודים בדקירה הקטלנית: "אין הוכחות שרצחתי"
דעה: לרצוח רק מחוץ למועדון

המשטרה הגישה אתמול לבית משפט השלום בפתח תקווה הצהרת תובע נגד גניש, וכן נגד בן דודו, מני דבוש, החשוד המרכזי הנוסף ברצח. שלושת החשודים הנוספים בפרשה ששוחררו למעצר בית.

סנגורו של דבוש, עורך הדין שי טובים, קרא לשחרר את החשוד ממעצר. בדיון בהארכת מעצרו של דבוש אתמול, אמר טובים: "התברר סופסוף מה אין בתיק: אין בו כל ממצא פורנזי שיכול לקשור את הלקוח שלי לביצוע העבירה", טען. לדבריו, "מצלמות הווידאו מראות רק דבר אחד: שהלקוח שלי, שמההתחלה טענו שהוא הותקף ונשברה לו היד, מגן על עצמו עם כיסא ולא תוקף אף אחד אחר, ואת זה בא כוחה של המשטרה אישר".

חבריו של גריידי התייצבו בפתח הישיבה באולם בית המשפט. הם החזיקו בתמונות של החייל המנוח לכל אורך הדיון וחלקם התעמתו עם אביו של דבוש, שהתעקש כי בנו חף מפשע. "הבן שלי נקי", אמר. "הוא לא רצח. הוא אפילו ניסה להגן". "אנחנו מאמנים שבית המשפט יוכיח שגם הבן שלך רצח", השיבו ההורים. "הבן שלך לא נקי והוא אחראי לרצח של יפתח".

קברו של יפתח גריידי שנדקר למוות ברעננה. אפריל 2014. ניב אהרונסון
קברו של גריידי/ניב אהרונסון

גריידי, בן 19 מגבעתיים, נדקר למוות ב-21 באפריל ליד מועדון הלילה "שש" באזור התעשייה של רעננה. צוות מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא תוך פעולות החייאה מתקדמות, שם נקבע מותו.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully