וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד "תג מחיר": "ייגמר ברצח"

11.5.2014 / 20:05

כ-200 בני אדם התאספו מול בית ראש הממשלה בירושלים, וקראו לו לפעול נגד ההתגברות של פשעי השנאה. ח"כ מיכאלי: "איפה המפכ"ל, היועץ המשפטי, ראש השב"כ? למה הם מחכים?"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

כ-200 בני אדם הפגינו הערב (ראשון) מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על האירועים המכונים "תג מחיר", שהתגברו מאוד בשבועות האחרונים. הם קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים לפעול נגד המעשים, שמרבית האחראים להם לא נתפסו. אחד הדוברים קרא לתקן את החוק הקיים, להכיר באופן רשמי בנפגעי פעולות "תג המחיר" ולהעניק להם קצבאות בדומה לאלה שמקבלים נפגעי טרור.

את ההפגנה יזם ארגון "תג מאיר", ומשתתפים בה אנשים מקבוצות שונות באוכלוסייה, בהם דתיים וערבים. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "יחד למען תרבות דמוקרטית", "ביבי תתעורר, גם אתה הוא האחר" ו"הגזענות צועקת".

עוד בנושא "תג מחיר" ופשעי שנאה לאומניים:
להרוג מתנחלים זה בסדר? דעה
פעילי "תג מחיר" הם באמת "ניאו נאצים עברים"?
על חם: נתפס חשוד ב-7 מעשי "תג מחיר" ביקנעם

תג מחיר באתר בנייה בפתח תקווה, מאי 2014. יותם רונן
בפעם השנייה באותו רחוב. כתובת נאצה שרוססה באתר בנייה, היום בפתח תקווה/יותם רונן

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) שהשתתפה בהפגנה אמרה: "האלימות הגזענית היהודית נגד מי שלא יהודי במדינת ישראל חייבת להיפסק ועכשיו". היא התייחסה לאמירתו של הסופר עמוס עוז בסוף השבוע, שהשווה בין פעילי "תג מחיר" לבין נאו-נאצים. לדבריה, "זו אכן אמירה חמורה, אבל חייבים להודות – תחליפו את פורדיס בוורשה ותראו מה זה עושה לכם בבטן. אנחנו חייבים להפסיק את זה לפני שיקרה אסון".

"אני לא מבינה למה אנחנו כאן ולא נמצאים כאן ראשי השלטון וראשי אכיפת החוק", המשיכה מיכאלי. "איפה המשטרה, המפכ"ל, איפה ראשי המשפט, היועץ המשפטי, ראש השב"כ, איפה אתם? מה אתם מחכים שעוד יקרה?". היא תקפה בחריפות את נתניהו ואמרה כי "האיש שליד מעונו אנחנו עומדים – מרוב האובססיה שתקפה אותו למדינה יהודית בשנתיים האחרונות, הוא שכח שיש פה אזרחיות ואזרחים ערבים שהוא גם ראש הממשלה שלהם. לא זו בלבד שהוא לא עושה את מה שהוא צריך לעשות, הוא מלבה את אותה הסתה נגד ערביות וערבים. צריך לקרוא לו ולשריו לקום מהכיסא ולהפסיק את ההסתה האלימה הזו".

נציג פורום המילואימניקים נגד תג מחיר, סגן יאיר פינג, אמר: "את מדינת ישראל שלנו לא הקמנו בשביל לפגוע במיעוטים, לא בשביל לחלל מקומות קדושים לאיסלאם ולנצרות, לא בשביל לשתוק אל מול תופעות גזעניות וחשוכות. הקמנו אותה כדי לבנות בה חברת מופת כפי שכתוב במגילת העצמאות. מה שמתחיל בניקוב צמיגים ובהשחתת מקומות קדושים, ייגמר ברצח. מי שרוצה לפגוע בערבי חף מפשע צריך להיות מאחורי סורג ובריח זמן רב, בדיוק כמו מי שרוצה לפגוע בחיילי צה"ל". הוא קרא לחיילי המילואים להגיע לאירוע מחאה שיתקיים ביום ראשון הבא, יום ההוקרה לחיילי המילואים, בהתנחלות יצהר שבשומרון.

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, פנה לנפגעי הפשעים: "ההתייצבות שלנו בערב הזה היא תשובה ברורה למחללי המסגדים והכנסיות שטימאו את יישוביכם וגם את שמה של המסורת היהודית בפחדנותם". לדבריו, "האחריות על הידרדרותה של החברה הישראלית במדרון השנאה מונחת על כתפיה של ההנהגה הפוליטית".

בתוך כך, היום עוכבה לחקירה תושבת בית שמש בת 45, אמו של קטין שנעצר שלשום בחשד למעורבות באירוע "תג מחיר". היא חשודה בשיבוש הליכי חקירה. עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את האם מטעם ארגון "חננו", אמר: "המשטרה החליטה לעשות הצגה לבית המשפט, וחמור מכל – להפעיל לחץ פסול על הילד, שיראה שאמו במעצר וימסור הודאה שקרית".

ברחוב אבן ספיר בפתח תקווה התגלו היום כתובות נאצה נגד ערבים ומוסלמים, בפעם השנייה בתוך שבוע. באתר בנייה ברחוב נכתב בין היתר "מוחמד חזיר מת", "מוות לערבים" ו"תג מחיר". בשבוע שעבר התגלתה כתובת "מוות לערבים" על תחנת אוטובוס סמוכה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully