וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נוסעים מעוכבים בנתב"ג: "לא נעים לסיים כך טיול"

9.5.2014 / 0:08

"השביתה האיטלקית" שבה פתחו טייסי אל על גרמה לביטולן של ארבע טיסות ולעיכובים בזמני ההמראות. נוסעים רבים נתקעו וייאלצו להעביר את הלילה בנמל התעופה: "זה תפס אותנו בהפתעה"

צילום: אבי אשכנזי, עריכה: יותם בן-דוד

מאות ישראלים ותיירים עוכבו אמש (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון אחרי שכמה טייסי אל על לא התייצבו לעבודה. הנוסעים הזועמים נאלצו להמתין שעות ארוכות בנתב"ג, שעה שעובדי חברת התעופה הלאומית ניסו להרגיעם ואף סיפקו להם שתייה ומזון. לבסוף, ארבע הטיסות שטייסיהן פתחו ב"שביתה איטלקית" בוטלו – וחלו שיבושים בזמני ההמראות של טיסות נוספות, בהן טיסת הדגל של החברה לניו יורק. בנוסף, טיסת אל על מפריז לישראל, שהייתה אמורה לנחות אמש ב-23:30, בוטלה. כך גם הטיסות מבוקרשט, ממינכן, מבודפשט ומלוטון (לונדון). הטיסות מרומא וממילאנו בעיכוב.


עוד חדשות מהארץ:
תיעוד: מורים מרתקים לרצפה נער עם הפרעת קשב
בהלה בבית הספר: נחש ארסי הכיש ילד באמצע הכיתה
שלח להוריו תמונה עם אקדח - והתאבד: "שבור לב"


"זה איום ונורא, יש לנו תלמידים בני 12 ואנחנו תקועים בשדה", אמרה לוואלה! חדשות אנדריאה אדרת, תיירת מניו יורק שטיסתה הביתה מתעכבת. "נערכנו ברגע שנודע לנו, אבל זו בעיה. נצטרך לבלות את הלילה בשדה התעופה. זו קבוצה של תלמידי כיתה ח' שבאו לישראל לשבועיים, מאוד נהנו, ועכשיו רוצים לחזור הביתה. קצת קשה להעביר את הלילה האחרון בשדה התעופה".

"זה ביזיון"

לדבריה, "זה תפס אותנו בהפתעה בערב כשכבר היינו בדרך לשדה. שלחו לנו טקסט (סמס) שהטיסה נדחתה, ואז פניתי לאחראים ואמרו לנו שאכן כך. היינו קבוצה של 39, חלק טסים בחזרה ו-30 נשארו ויעבירו את הלילה בתנאים לא נוחים. לא נעים לסיים כך את הטיול".

יצחק יפרח, שגם טיסתו התעכבה בעקבות השביתה הפתאומית, אמר: "זה ביזיון. זו פעם שנייה: גם בפעם שעברה הייתה שביתה ותקעו אותי פה, והייתי צריך לשלם 1,700 דולר אקסטרה וזה פשוט ביזיון".

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
מאות נוסעים עוכבו בנתב"ג, אמש/יותם רונן

נוסע נוסף, שהיה אמור להמריא הערב למינכן, סיפר כי אנשי החברה ביקשו מהנוסעים לאסוף את המזוודות שכבר שלחו. "לחלקנו אמרו כי הטיסה רק תתעכב ב-12 שעות", אמר. נוסע אחר הוסיף: "יש בלבול. לא ברור לנו מתי תצא הטיסה". הטיסה הזו כאמור בוטלה לבסוף.

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
טיסות רבות עוכבו בעקבות השביתה/יותם רונן

בוועד הטייסים ניסו להסביר את אי-הגעתם של הטייסים בכך שלאחרונה אל על שיבצה טיסות אך לא שיבצה טייסים אליהן. "אין שביתה ואין שביתה איטלקית", סיפר ערן יואל מוועד הטייסים לוואלה! חדשות. לדבריו, לאחר שהחברה רכשה לאחרונה כמה מטוסים, נוצר מצב בשבועות האחרונים, שבו יש יותר טיסות על אותו מספר טייסים. "החברה פיתחה שיטה שבה היא אינה משבצת לחלק מהטיסות טייסים מבעוד מועד, וכמה שעות לפני הטיסות או לכל היותר יממה לפניה - היא מתקשרת לטייסים ומנסה לשכנע אותם להגיע ולהטיס את המטוסים", הסביר.

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
הטייסים מאשימים את החברה במצב/יותם רונן

מנגד, גורם המקורב להנהלת החברה, דחה את טענות הטייסים. "דבר כזה עוד לא היה בחברת התעופה שהטייסים לא התייצבו לטיסה", אמר. "הטענות של הטייסים שלא היה שיבוץ לטיסות אינן נכונות. אל על היא חברה סדירה שכל טיסותיה נקבעות שנה מראש. הטייסים משובצים לטיסות בשני לוחות טיסות, לוח קיץ ולוח חורף, והם יודעים חצי שנה מראש את לוח הטיסות שלהם – וכך גם לגבי הטיסות הנוכחיות. אנחנו מחפשים את הטייסים שלא התייצבו לטיסות".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:40)

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully