וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנכה נציבות הביקורת על הפרקליטות: "לא מעל החוק"

8.5.2014 / 20:35

בטקס חנוכת הגוף שיפקח על מערך התביעה של המדינה, אמרה שרת המשפטים לבני: "שקיפות היא כוח". היועמ"ש וינשטיין: "הגוף הזה יתרום תרומה של ממש לאמון הציבור בפרקליטות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

בשעה טובה: נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות נחנכה היום (חמישי) בטקס שנערך במשכנה הזמני שבמשכן שלום בתל אביב. שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בטקס כי הקמת הנציבות "הייתה משימה שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד כי לדעתי אין אדם שמעל לחוק ואין גוף שחסין לביקורת".

שרת המשפטים ציפי לבני בטקס חנוכת נציבות הביקורת על מערך התביעה, 8 במאי 2014. טל אנגלנדר
ציפי לבני בטקס החנוכה/טל אנגלנדר

לבני סיפרה כי עם כניסתה לתפקיד נועדה עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והבינה כי כבר החל בהליך הקמת הנציבות. "אני מאמינה שהביקורת צריכה להיעשות בהסכמה, מתוך תובנה עמוקה ששקיפות היא כוח לא רק לציבור נגד מישהו אלא גם לגוף שמוכן להיחשף", אמרה לבני והוסיפה: "זו אותה שקיפות החלתי על עצמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"עובדים במקצועיות וניקיון כפיים"

וינשטיין הסביר את המהלך. "הייתי משוכנע שהגוף הזה יתרום תרומה של ממש לאמון הציבור בפרקליטות", אמר. "בדצמבר 2010 אמרתי בפני הפורום הפלילי של הלשכה שלא לקחתי משימה להתחבב על 900 פרקליטים. העיקר שמה שאני חושב יחשבו כשמונה מיליון אזרחי המדינה. אמרתי שלו הייתי יכול להתקין טלוויזיה בחדרי הישיבות של הפרקליטים וגם בחדרי, הייתי יכול לוותר על הביקורת כי העם היה רואה באיזו רצינות ומקצועיות וניקיון כפיים נעשים הדיונים".

השופטת הילה גרסטל, שנבחרה לעמוד בראש הנציבות, הוסיפה: "לנציבות במתכונתה זו אין אח ורע בעולם. מדובר בגוף העומד על שני יסודות: תלונות פרטניות מהציבור, השרה והיועמ"ש או אירועים שאנשי הנציבות יחשבו שיש צורך לברר באופן פרטני. מבוקרי הנציבות הם אנשי הפרקליטות, אך לא רק הם".

עוד בתחום משפט ופלילים:
חשד: בעלי בית קפה אנס לקוחה ואיים להרוג אותה
אחרי 9 שנים: נעצר "עבריין נמלט" החשוד בשוד בנק
לחיאני הורשע בהפרת אמונים, הפרקליטות תדרוש מאסר וקלון

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully