וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים נרצחים על ימין ועל שמאל, חייבים להתעורר"

8.5.2014 / 4:12

משפחת החייל יפתח גריידי שנרצח בפסח במועדון ברעננה יוזמת מאבק ציבורי נגד האלימות הגוברת וקוראת להחמרת הענישה נגד עבריינים. אחותו תהל: "מתגעגעת אליו, המשפחה שבורה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

שלושה שבועות לאחר רצח יפתח גריידי במועדון ה"שש" ברעננה התכנסו אמש (רביעי) בעיריית גבעתיים אחותו של יפתח, תהל גריידי, אמהות הבנים שהיו עדים למקרה הרצח וחבריו יחד עם רן קוניק, ראש העיר גבעתיים, כדי ליזום מאבק ארצי למיגור "תופעת האלימות הגוברת ברחבי ישראל".

יפתח גריידי חייל בן 19 מרעננה שנרצח בפתח מועדון. פייסבוק, צילום מסך
"אני לא רוצה שיקרו יותר דברים כמו מה שעשו לאחי". הנרצח יפתח גריידי/צילום מסך, פייסבוק

מאז האירוע סירבה המשפחה לדבר, אך במעמד הפגישה סיפרה אחותו של גריידי, תהל, על היום שאחרי מקרה הרצח: "אני מודה לכל מי שתומך בכל המאבק ובנו כמשפחה. אני לא רוצה שיקרו יותר דברים כמו מה שעשו לאחי, זה שובר את המשפחה, זה שבר אותנו, אני מתגעגעת אליו, אני קוראת לכולם להפסיק עם הטירוף הזה של האלימות במדינה", אמרה בקול חנוק.

גם האמהות שהתאחדו כדי ליזום את המאבק הציבורי נגד אלימות סיפרו על מה שעבר על בניהן באותו הלילה. "בשעה ב-4:00 בבוקר כשקיבלתי את הטלפון מבני, ידעתי שמשהו רע קרה, אבל לא ציפיתי לדקירות ורצח", אמרה ד', אמו של אחד מהחברים שבילו עם גריידי במועדון. "הוא אמר לי: 'אימא קרה דבר נורא, דקרו את יפתח והוא מת'. רצנו לבית החולים ושם ראינו בצד אחד את כל החברים בוכים, בצד שני הבנות בכו, המשפחה הייתה פשוט מרוסקת".

"זו קטטה שהחלה משום דבר", סיפרה ד' את גרסתו של בנה לאירועים, "הם פנו לשי קלדרון (אחד החשודים - ד.י), ביקשו ממנו להפסיק להטריד את הידידה שלהם כמה פעמים והתגובה שלו הייתה דחיפה, שבסופו של דבר הובילה למוות של יפתח".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לרצח ברעננה: חייל נדקר בפתח מועדון לילה
החשוד המרכזי ברצח יפתח גריידי הסגיר את עצמו
השופטת למשטרה: הפסיקו להתעכב בחקירת רצח החייל

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יפתח בן ה-19 נדקר למוות ביציאה מהמועדון. שלומי גבאי
זירת הרצח מחוץ למועדון ברעננה/שלומי גבאי

איילה משה, אמו של חבר נוסף שבילה עמו במועדון באותו לילה, הוסיפה: "זאת הייתה מסיבה סגורה לחיילים. אין לנו מושג איך החבר'ה האלה נכנסו לתוך המקום הזה. הילדים בסך הכל נפגשו לאחר חצי שנה שהם לא ראו אחד את השני". לדבריה, "מה שהבנים עשו זה להגן על אחת הבנות שהתחילו איתה והיא אמרה לא. מפה התחילה המריבה".

גריידי, בן 19 מגבעתיים, נרצח בחג הפסח האחרון בליל 21 באפריל. מצלמות האבטחה תיעדו לכאורה את החשוד המרכזי כשהוא יוצא ממטבח המועדון עם שיפוד, שעל פי החשד שימש לביצוע המעשה. אתמול הוארך מעצרו של החשוד, המכחיש את החשדות נגדו וטוען כי אינו קשור למעשה.

לדברי האמהות, מה שגרם להן להוביל מהלך ארצי של מאבק בתופעת האלימות היא ההתמודדות היומיומית של בניהן עם האובדן. "באנו לדבר על הכאב שלנו, את יודעת מה זה לראות את הילדים שלנו ביום הזיכרון ממררים בבכי על החבר שלהם שנרצח? הם רק יצאו לבלות. זה לא שהוא נהרג באירוע חבלני או מלחמה, זה היה כל כך מיותר", אמרה משה.

"אנחנו רוצים לחיות במדינה מוגנת, שיהיה מי שדואג לילדים שלנו שהם יוצאים לרחוב", הוסיפה. "צריך שהחבורה הזו תקבל את מלוא העונש, נגמר עידן עסקאות הטיעון. המטרה שלנו לדעת שהם ישבו עד יומם האחרון בכלא, הם רוצחים - נקודה".

חבריו של גריידי שהגיעו גם הם לפגוש את ראש העיר קוניק אמרו: "ילדים נרצחים כאן על ימין ועל שמאל, כי כל אחד מרגיש שהוא יכול לקחת סכין ולשים אותה בכיס, אנחנו רוצים לחשוב על הפתרונות שיגדעו את התופעה מהשורש. הגענו לכאן כדי לנסות להביא לתודעה הציבורית שחייבים להתעורר, האויב שלנו הוא בפנים, לא מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully